Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysÅ‚any: 25 Mar 2006, 13:08 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
Przeglądałem forum, ale nie mogę znaleźć w miarę jednoznacznej odpowiedzi na takie pytania:

Jakie są zasady "przenoszenia się" Hit Ability między kolejnymi używanymi broniami ? Czy to w ogóle występuje?
Hit ability wygląda mi na współczynnik modyfikujący naszą skuteczność w używaniu broni - tak celność (ile razy częsciej trafiam a ile chybiam) jak i w pewnym stopniu skuteczność zadawanych HP.

Czyli np. jeżeli kupię sobie MK I i się wyskiluję na maxa 10/10, to i w MK V będę miał bardzo wysoki HA? Cy też muszę zaczynać od początku?
I jak to jest przy np. AS'ach? powiedzmy, że kupuję AS-97, skiluję trochę potem AS-98, AS-117 - czy umiejętności Hit Ability przechodzą w ramach jednej "rodziny"? Pomijam tu kwestię tego, że potem mamy coraz wyższe skile w danych typach broni (rife, carabine, laser, blp, plasma)

Jak jest przy przechodzeniu ze zwykłego modelu na np. mentor, modified, ancient, improved itp. (zgadywał bym, że więcej HA przechodzi)?

Bo tak "na czuja" to najlepiej trzymać się jednej "rodziny" broni - ale może to błędne odczucie?


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 25 Mar 2006, 13:18 
Weak
Dołączenie:
Luty 2006
Posty: 43
HP: 92
Society: FoxHunt
Nick w grze: ka14milPL
mnie tez to interesuje :D .


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 25 Mar 2006, 13:28 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2543
HP: 130
Society: Poltropia
Nick w grze: Jarek CvX Cvoxs
Na każdym rifle, pistol itp. , oprócz tych z TT i (L) masz takie same statsy Hit Ability i Critical Hit.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 25 Mar 2006, 13:36 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2005
Posty: 512
HP: 0
Society: Red Legion
Nick w grze: Michal Kedzior Bond
CvX! napisał(a):
Na każdym rifle, pistol itp. , oprócz tych z TT i (L) masz takie same statsy Hit Ability i Critical Hit.


Nieprawda. Hit ability zalezy od tego co masz w prof. standing i zalezy od rodzaju broni. Ja np. mam na broniach laserowych HA 1.7 , a w prof standing mam rank competent laser sniper( competent = 1600-1800 rifle) czyli sie zgadza. Natomiast w blp riflach mam HA 1.5 bo nigdy blp nie skillowalem i mam nizsza srednia skilli w tej klasie broni wiec moje HA jest nizsze niz w przypadku broni laserowych.


Profil Offline
PostWysÅ‚any: 25 Mar 2006, 14:02 
co nie zmienia faktu ze żeby miec wymaxsowaną broń nie Limited i nie z TT, to Profesional Standing musi byc na 10k... była taka dyskusja podejmowana na entropia forum i nadal trwa chyba


Nie podano
PostWysÅ‚any: 25 Mar 2006, 22:24 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 1318
HP: 0
Society: Poltropia
Nick w grze: Posse
CvX'owi zapewne chodzilo o podział na ta dwa rodzaje, a wsrod nich sa takie same statsy.
Nie wiem czy mozliwe jest wyskilowanie (w obecnych warunkach) czegos na 10\10 (nie mowie o oczywistych wyjÄ…tkach)

Abyss - tak lepiej trzymac sie laser albo blp, i 'przenosi' sie ten HA bez zmian na inne bronie (w MK2 masz 4\10 i w mkV tez), bez znaczenia czy jest to imp mentor i inne


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 26 Mar 2006, 09:07 
Green
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 180
HP: 0
Society: jestem aspoleczny:P
Cytuj:
Nie wiem czy mozliwe jest wyskilowanie (w obecnych warunkach) czegos na 10\10 (nie mowie o oczywistych wyjÄ…tkach)


Jest, PF, nawet bardzo duzo nie potrzeba zeby pare podstawowych rekawic miec 10/10


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 26 Mar 2006, 09:27 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
Posse napisał(a):
Abyss - tak lepiej trzymac sie laser albo blp, i 'przenosi' sie ten HA bez zmian na inne bronie (w MK2 masz 4\10 i w mkV tez), bez znaczenia czy jest to imp mentor i inne


O taką odpowiedź mi chodziło - dzięki.
Trochę zmyliło mnie Opalo w którym mam 10/10, a jak biore inne bronie laserowe (w tym z rodziny Solomante) do łapki to HA jest skromniuuuutkie :(. Czyli te zdolności w broniach z TT w niewielkim stopniu się przenoszą na inne.
No i zastanwiałem się, czy jest to przypisane do jednej broni, rodziny typu AS&MK, rodzaju rifle/carabine/pistol czy całej grupy jak BLP/Laser/Plasma.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 26 Mar 2006, 10:52 
Amateur
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 577
HP: 0
Nick w grze: Eol
Z tego co kojarze sÄ… 3 rodzaje broni (przytnajmniej laserkow):
- bronie z learning bonus(LB) - np. Solo Opalo
- bronie z LB limited
- bronie bez LB
W kazdej z tych kategorii bronie powinny miec takie same HA/CHA, moze ktos potwierdzic czy "Unique Dub & McCormick...." ma takie same HA jak opallo?

A ja mam inne pytanie, od czego konkretnie zależą HA i CHA, bo ostatnio zauwazylem ze chyba rownoczesnie z otrzymaniem 50 agility moje HA wzrolo do 2.5 a CHA do 5 (na broniach laserowych). Oczywiscie nie przypuszczam, ze to zalezy tylko i wylacznie od Agility, ale w jakis sposob na pewno.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 26 Mar 2006, 10:58 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2005
Posty: 512
HP: 0
Society: Red Legion
Nick w grze: Michal Kedzior Bond
HA zalezy ot tego co masz napisane w profesional standing czyli od sredniej skilli, jak masz przy broniach laserowych 2.5 to twoj rank w prof. standing zapewne jest Expirienced laser sniper. CAH tez zapewne zalezy w jakis sposob od skilli ale nie wiem w jaki sposob sie to nalicza.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 26 Mar 2006, 12:01 
Poor
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 35
HP: 113
Society: Company
Nick w grze: slav fighter
Skoro już przy temacie hita jesteśmy.. Padło tu stwierdzenie, że w broniach nielimitowanych i nie z TT bardzo ciężko miec hita/criticala 10/10. W takim razie jaką wartośc powinny miec statystyki, by można było bez większych obaw przenieśc się na coś mocniejszego niż broń z tt?

Zresztą nie uważacie, że te dane są nieco zafałszowane? Ja, używając axa 2x0 mam 1.2hita i 3.4criticala(qualified swordsman). Wydawac by się mogło, że jest to zdecydowanie za mało, by z niego korzystac, jednak trafień na np. argo w twin mam ok 85-90%, więc chyba nie tak źle. Jeśli chciałbym przerzucic się na katsuichi valor lub honor, to rzeczywistą skutecznośc będę miał taką samą jak w przypadku axa? Czy podobnie rzecz się ma z bronią dystansową jesli chodzi o realne i napisane przy broni statystyki hita?

btw myślę, że to trochę dziwne ze critical jest zawsze wyższy od hita, wydaje się, że ten ostatni jest bardziej podstawowy i powinien miec wyzszą wartośc.

pozdrawiam


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 26 Mar 2006, 14:34 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 1318
HP: 0
Society: Poltropia
Nick w grze: Posse
Bedziesz mial mniejsza skuteczność, ja bym na te statystyki tak strasznie nie patrzył.. skoro na dwoch broniach (mocnej i slabej) sa te same to raczej to jest pic na wode ;)
Po prostu patrzcie na dmg i troszke pokombinujcie, ja skillowalem pistola z 35 dmg bronią i na poczatku bylo kiepawo ale przy ~1k spokojnie mozna bylo tym polować (szczerze mowiąc to i tak lepiej wychodzilem na poczatku, przy mniejszych skillach i z gorszym eco.. no ale..)
W dzisiejszych czasach polowanie z broniÄ… ktora zadaje duzy dmg jest chyba nie ekonomiczne, propnuje cos szybkiego (np mkIII, MKV i odpowiedniki w blp)

Na pistolu i rifle (laser) sa oczywiscie inne statsy bo zależa od innych skilli


Profil Offline
PostWysÅ‚any: 26 Mar 2006, 14:37 
pe istenije juz 4 lata chyba, nikomu nie przeszkadzał problem z wymaxsowaniem broni aż do czasu pojawienia się tych nowych statystyk, wybierało sie broń i strzelało, a gdy cos nie tak to sie zmeinia i tyle no :lol:


Nie podano
PostWysÅ‚any: 26 Mar 2006, 16:04 
Amateur
Dołączenie:
Lipiec 2005
Posty: 565
HP: 175
Society: Chlopaki z Ferajny
Nick w grze: Chudy
HA i interval dmg nie zalezy od prof standings w ogóle, jeśli juz ktoś chce tak na to patrzeć niech wie że prof. stadn. zależy od skilli: gun/rifle, BLP/LWT, marks, weapon hand. oraz RDA i infl. RD. Coś mi sie wydaje że po wskoczeniu w new rank z tych skilli dodaje sie 0.1 w interval, HA głownie zalezy od BLP/LWT oraz weapon hand. Polacam jak ktoś poprzednio napisał na trzymanie sie 1 rodzaju, z oczywistych względów na dzisiaj jest tylko 1 wybór: Laser i Riffle, innych radzę nie ruszać.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Mar 2006, 08:03 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 508
HP: 94
Nick w grze: JASIOQ
A mnie się wydaję, że każdy z bojowych skili daje bonus. Każde przekroczenie 100, 200 lub 300 a może 500 punktów w skilu podnosi statystuki o określoną wartość (może 0,1)
Ja mam inne statystyki jak partzę na blp a inne jak patrze na lasery. Blp weapon tech mam 2 razy mniejsze niż LWT i z tego powodu mam mniejsze statsy na broniach BLP.

Co do broni limited to zauważyłem im silniejsza broń tym póżniej dostaje się 10/10. Czyli powinno się używać broni serii (L) w zależności od poziomu skili.

Tyle wiem.... :)

Dziękuję i pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Mar 2006, 11:12 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
powiem tak :
HA i CHA (przy broniach leserowych) zależy od wszystkich skili które Ci rosną gdy używasz takich broni. Lista na wikipedi (link masz na stronie głównej). Czyli ktoś kto poćwiczył opalo na 10/10 z przyjemnością zawuaży że na omegaton m2100 (pistolet z TT) też ma 10/10 chociaż handgun skil ma zero (jak ja). Natomaist dodając ampy (np a106) do tego pistoleciku osiągnie wyższe eco niż ma opalo ale kosztem niższego dmg/sec i niższego zasięgu, czyli wyższy decay zbroi/apteczki.
z eco śą jeszcze związane 2 bardzo ważne IMO sprawy :
1.RECO - patrzysz jakie możesz zadać srednie obrażenia (a nie maksymalne) i to Ci pozwala obliczyć REALNE eco (RECO)
2.looty z mobów zależą b.mocno od tego ile wydajesz kasiory, często/gęsto obserwowałem, że zmiana ekonomicznego opalo na nieokonomiczny valor powodowało, iż moby zaczynały sypać zamiast 50pec po kilka ped. Taka rada : idziesz z czymś ekonomicznym a gdy masz serię trafień z lotami zaczynasz używać droższy sprzęt (prawo serii to takie prawidło chaosu - zobacz jak grają hazardziści w black jacka, więdzą, że karty ukłądają się w serie blotki/figury :wink: )


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Mar 2006, 15:42 
Weak
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2005
Posty: 41
HP: 104
Society: -CT-(Chaos Troopers)-
i tu Teoria Chaosu powraca :P bump :P
btw... czy ktoś próbował takiego experymentu:
rzucać bomby w to samo miejsce nie ruszając się lub polować nie ruszając się?


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Mar 2006, 16:06 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
Rzecz jasna - próby były podejmowane.
Dobrze określa to dowcip o radiu Erewań :
„sÅ‚uchacz : czy to prawda, że mÄ™skiej parze homoseksualnej udaÅ‚o siÄ™ zajść w ciąże ?
radio ErewaÅ„ : nie, ale próby wciąż trwajÄ…”.
WracajÄ…c do zapytania nie stwierdzono korelacji loot z brakiem ruchu.
Natomiast stwierdzono, iż zwrot z ubijanych mobów na danym terytorium (małe obszary) niejako pulsuje lub też tętni własnym życiem, czyli są okresy nielotne po czym występują okresy lotne. Niestety relacja czasu trwania lotnych do nielotnych smuci badaczy i wali ich po kieszeniach. Czyli można przyjąć, że na jakimś (jakim?) obszarze konkretne moby od czasu do czasu sypią rewelacyjnie. Raz miałem takie polowanie i sypało praktycznie wszystko (co 2-3 mob, atroxy i drony) w granicach 5-25 ped i był nawet globalik. MA jednak szybko wyryło błąd Matrixa i zamiast usunęło moby z rzeczonego obszaru.
Co do górnictwa to stwierdzono, iż puszczanie bomb co chwilÄ™ w miejscu gdzie nic nie byÅ‚o jest caÅ‚kowicie nieefektywne gdyż nic nie daje, poza wiedzÄ… o nic nie dawaniu. Przeprowadzone natomiast próbÄ™ z maÅ‚ymi zÅ‚ożami, chwilÄ™ po wygaÅ›niÄ™ciu claim’u do nich badacz bombardowaÅ‚ miejsca gdzie byÅ‚y zÅ‚oża i nic nie trafiÅ‚ – wskazuje to na to, że system na negatywne podejÅ›cie do graczy i jeÅ›li coÅ› pamiÄ™ta to, to że w danym miejscu nie można odkryć zÅ‚oża.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Mar 2006, 16:53 
Weak
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2005
Posty: 41
HP: 104
Society: -CT-(Chaos Troopers)-
bardzo interesujące są powyższe wyniki badań. Może Abyss stworzy odpowiednią tabelę która moła by w efekcie przedstawić wykres ( jak sądzę na kształt sinusoidy ) przedstawiającą powyższe zagadnienie:)
btw Abyss .. jade wkońcu do domku do Białego.. więc szykuj sie na browarka :P


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Mar 2006, 16:59 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
sinusoida odpada
podejrzewam, że mamy raczej doczynienia z tzw "ruchami browna"


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Mar 2006, 21:13 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
Te ruchy Browna to całkiem niezłe przybliżenie, a praktycznie najlepiej to wszystko widać jak się weźmie np. FAP-5 i zaczyna kolejno leczyć. Raz seria wysokich, w niej kilka kiepskich, to znowu różne rozrzuty, a potem kolejno kilka fatalnych "leczeń". I tak w kółko :)

No ale miało być o HA i CHA :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Mar 2006, 22:14 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
ewentualnie funkcja lotu jest np 50 wymiarowa, żaden problem a loot mamy jak się płaszczyzna funkcji lotu (w przestrzeni 50 wymairowej) przecina z przestrzenią gry (trówjwymiarową).


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 28 Mar 2006, 07:32 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 508
HP: 94
Nick w grze: JASIOQ
...a Marco siedzi i sięz nas śmieje.....


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 28 Mar 2006, 09:35 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
Myślę, że kluczem do efektywnego grania w PE jest przy posiadaniu w miarę wysokich skilli granie "zgodne" ze statystyką. Niektórzy robią to intuicyjnie, inni starają sie liczyć diabły na główce od szpilki :) [jak ja]


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 31 Mar 2006, 14:17 
Unskilled
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 127
HP: 93
Society: było PL RANGERS i Enclave
To co zauważył abyss z leczeniem, występuje również w przypadku strzelania/machania melee - dmg pod rząd np. 13.5, 13.5, 13.8 trafia się bardzo często.
Ja bym rozwinął tę teorię również na loot "ability" ;-)
Zdarzyło mi się np kilka razy mieć globala a 10 minut później gsi w promieniu 50 metrów. Albo pod rząd 40 ped i 45 ped z atraxów mature które zaatakowały jednocześnie. Podobnie mieliśmy kiedyś z Damianem - dwa moliski guardiany pod rząd i z każdego około 30 ped.

Zaryzykowałbym twierdzenie, że można tą teorię rozwinąć na wszystko... :-)

Ktoś kto zrobi reverse engineering działania tych algorytmów zostanie milionerem :lol:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 31 Mar 2006, 15:10 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
by me (znaczy wg mojej skromnej osoby) losowanie ma cosik wspólnego z teorią nieoznaczoności heisenberga, czyli nawet MA losuje położenie Tojego loota/globala/hofa a potem sprawdza czy Ty tam jesteś jak jesteś to git jak nie no to cush jakże przykra niespodzianka. Wyjaśnienie macei w moim avatarku (jak zapewne wiecie to są najprostrze orbitale wodoru). Jeśli MA ma poczucie humoru to wizualizacja graficzna prawdopodobieństwa w miningu powinna wyglądać jak rzeczywiste orbitale danego surowca :lol: . cały problem w tym jakiej wielkości są to orbitale i gdzie znajduje się jądro atomowe...
natomiast obserowane przez nas lagi nie są winą łącz czy też silnika gry tylko potrzebą ciagłego wyliczania prawdopodobieństwa :idea:


:lol: :lol:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 31 Mar 2006, 18:08 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2006
Posty: 360
HP: 270
Society: Kingsajz
Nick w grze: Northberg
Lu_NiX napisał(a):
looty z mobów zależą b.mocno od tego ile wydajesz kasiory, często/gęsto obserwowałem, że zmiana ekonomicznego opalo na nieokonomiczny valor powodowało, iż moby zaczynały sypać zamiast 50pec po kilka ped.


Ot i cała prawda o PE. Nie wiem co za dziwne teorie wymyślacie na temat lootu. Wedlug mnie jest to bardzo proste - kazdy mob dziala dokladnie tak jak jednoreki bandyta w casynie. Wiecej wkladasz - wiecej mozesz wygrac. Prosty dowod - chodzilem na berycledy z axem 1x0 i bardzo czesto wypadal loot warty 13 pec, nie 14 czy 15 ale wlasnie 13 pec. Gdy zmienilem bron na bardziej ekonomiczna nagle zrobilo sie 12pec. Wniosek: kazdy mob ma kilka-kilkadziesiat liczb ktore pomnozone przez koszt zabicia moba daja wartsc lootu. Biarac pod uwage fakt, ze loot moze byc w postaci itemkow, odnosimy wrazenie ze kazdy jest inny (bo moze byc np. 1 ped, albo 90pec + 10 animal hide i setki innych kombinacji). Do tego dochodza rozne wartosci zabicia moba, a wiec inna kwota do pomnozenia. Ale dam reke swojemu avatorowi uciac, ze dziala to w ten sposob. Kwestia nie dotyczy oczywiscie globali ktore sa odpowiednikiem Jackpota w jednorekim bandycie. To tez tlumaczy dlaczego np. z argo tyle globali wypada - po prostu masa ludzi na nie poluje dzieki czemu pula jackpota szybciej sie wypelnia. I tyle, loot wcale nie zalezy od dlugosci sesji czy innych pierdół, jest calkowicie losowy, aczkolwiek tak jak w casynie dziala prawo serii.


Profil Offline

WyÅ›wietl posty z poprzednich:  Sortuj wedÅ‚ug  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tÅ‚umaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso