Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 00:11 
Poor
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 22
HP: 0
Tak się ostatnio zastanawiałem, czy loot jaki posiada dany mob jest stały i do niego przypisany, tzn niezależnie kto go zabije zawsze dostanie to samo czy nie? Czy jednak to zależy od prywatnego szczęścia i dopiero po zabiciu loot jest generowany losowo? Dlaczego się pytam, bo na razie stosuję taktykę że jeśli dwa trzy słabsze moby mają nolooty, to staram sie wtedy trzasnąć ze dwa mocniejsze, ale jeśli looty są przypisane to ta taktyka nie ma sensu bo i tak dostanę to co każdy by dostał zabijając go? Zastanawiam się może ta kwestia jest gdzieś opisana przez suuport w generalnych zasadach gry, bo doświadczalnie nie da się tego sprawdzić ( dwie osoby nie zabiją tego samego moba :)

Pozdro i dzięki za wasze odpowiedzi we wszystkich tematach


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 00:42 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 2201
HP: 110
Society: Ziemniak Niemyty Luz
Nick w grze: Elanor
Powiem tyle: kazdy sie nad tym zastanawia :P

Ja osobiscie przychylilabym sie do teorii,ze loot jest generowany losowo,w chwili ''lootowania'' moba..


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 00:44 
Poor
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 22
HP: 0
Czyli moja taktyka poniekąd może być sensowna? O ile nowi gracze są w stanie się jakimkolwiek rozsądkiem wykazać :lol:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 03:52 
Green
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 203
HP: 112
Society: Freelancer :P
pytanie stare jak pe :D
zreszta pytanie "czy moja teoria jest sluszna?" tez jest stare jak pe :D
tez przychylalbym sie do tego, ze jest loot generowany w czasie zabijania moba - serwery sa w takim wypadku mniej obciazone, jezeli dobrze mysle. ale nawet jesli tak jest, to nikt nie powiedzial, ze po 3 no lootach, nie bedzie 2 kolejnych :)


Profil Offline
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 05:21 
Teoretycznie, bardziej ekonomiczne dla serwerow jest wlasnie generowanie loota przy lootowaniu ;-)
Wtedy jest to rozlozone w czasie rownomiernie no i nie trzeba w strukturze danych stworka robic miejca na loot.

Tez bym sie sklanial ku teorii loota generowanego podczas killa.

Jezeli juz, to do stworkow przypisana jest jakas 'klasa' czy 'poziom' loota - mowiacy o tym, jakie szanse na jaki przedmiot/PEDy sa w danym stworku.


Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 05:34 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 363
HP: 177
Society: P.L.(Polish Legion)
Ja u siebie zauważyłem coś ciekawego ,jeżeli trafiam potworzaka z globalem lub hofem lot pokazuje się odrazu (zdażają się wyjątki).Natomiast przy małych lotach comp często się dłużej zastanawia i niejednokrotnie dokłada pojedynczo itemki.-Co skłania mnie do teori że globalo-hofy są z góry generowane natomiast ,no looty i cienias loot w chwili podnoszenia zdobyczy


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 08:14 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
a ja myśle że algorytm losowania opiera się na dwóch prostych sprawach :
1. duuuuuża liczba pierwsza - najlepiej najbliższa iloczynowi/sumie pozycji wszystkich graczy w PE
2. Kontrola rachunku wyników na grupie graczy (na jakimś obszarze ?) - jeśli pozycji mindarku zbliża się do zera loty spadają - jeśli straty graczy są zbyt ogromne ma sypie im trochę lootów.
Jedno jest pewne - na pewno jest inaczej niż myślimy. 8)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 10:33 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Bonki - dokładnie to samo u mnie.
HOF'y pojawiają sie błyskawicznie w całej okazałości - te mniejsze jakby się
produkowały.

A co do teorii kiedy generuje się loot - też uważam, że w momencie
kliknięcia w ubitego moba. Mało tego - uważam, że w kopaniu jest podobnie
- złoże też jest generowane w momencie odpalenia sondy/bomby i że te systemy
muszą być podobne. Tylko wtedy pada teoria "leżących w ziemi i czekających na znalezienie złóż"
- ale właśnie po ostatnich dużych zmianach w miningu uważam, że złoża już nie leżą i nie
czekają w przypisanych miejscach (o ile kiedykolwiek tak było).


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 10:44 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 1318
HP: 0
Society: Poltropia
Nick w grze: Posse
A kto by za tym trafil ;)

Ostatnio ide w jedno miejsce no looty.. ide w drugie to samo.. itd itd Chyba nie trafiam wszedzie w zly okres :( Moze moj avatar nie został namaszczony szczesciem ;)

Rzeczywiscie zdarza sie ze te mini globale - czy np. 1 item generuje sie troszke dluzej ale sadzilem ze to wina mojego uber kompa ;). Ja bym sie sklaniał do tego ze to jednak czas na załadowanie ikony z dysku (jak np. w inventory), niech sie wypowie ktos z miare szybkim kompem. Loot najprawdopodobniej generowany jest przy podniesieniu, inaczej byloby to raczej niewykonalne (musialby sie zmieniac ciągle). I zapewne to ze ktos zabil obok moba i dostal globala nie znaczy ze Ty tez bys dostal :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 14:32 
Poor
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 22
HP: 0
Pewnie że by nie dostał, bo jest jeszcze za mało w plecy. Jak będzie sporo w plecy to może coś mu kapnie :D Dzisiaj znowu testowałem swoją teorię ale jest dunga warta, bo najpierw miałem przyzwoite wyniki i to z rzędu, a później sama mierda przeplatana jakimiś centami i to niezależnie od klasy moba


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 21:01 
Green
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 203
HP: 112
Society: Freelancer :P
ati, a trafiles kiedys parenascie (pare to moze byc duuuuuuuuuuuuuzy zbieg okolicznosci, parenascie juz chyba nie :P) zloz puszczajac bomby w dokladnie to samo miejsce, jedna po drugiej ? (z zaznaczaniem zloz ofc)

mi sie wydaje, ze im wiecej w loot window, tym wiecej laduje. im wiecej przedmiotow (jak posse mowi - ikonek do zaladowania, badz tez wygenerowania tego najpierw), nie im wiekszy loot :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Lut 2006, 21:33 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
HELLutek napisał(a):
ati, a trafiles kiedys parenascie (pare to moze byc duuuuuuuuuuuuuzy zbieg okolicznosci, parenascie juz chyba nie :P) zloz puszczajac bomby w dokladnie to samo miejsce, jedna po drugiej ? (z zaznaczaniem zloz ofc)

Uważam, że brana jest pod uwagę pozycja - i raczej nie może być niezmienna - czyli stanie w miejscu odpada. Ale nie próbowałem.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 21 Lut 2006, 08:54 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 508
HP: 94
Nick w grze: JASIOQ
Jeśli chodzi o wyskakujące itemki w okienku to w moim przypadku raz pojawiają się szybko raz wolno . NIE ma regóły. Jest to pewnie związane z lagiem jaki jest w danej chwili.
Mój pierwszy hof po którym posikałem się w gacie :P miał coś kolo 12 itemów. Najpierw wypadła kasa, potem jeden itemik, potem zagrała muzyczka, a potem wysypało resztę.
Innym razem rzuca wszystko na raz, innym razem najpierw kase potem itemki (jest to mgnienie oka, ale da się zauważyć).
Logarytm który generuje looty/hofy/globale, jest zapewnie tak skomplikowany,że nikt go nie rozpracuje.

Trzeba po prostu polowac, polować polować, a samo wpadnie :)

No, ale jak polować..... to już inna sprawa....:)

Nie wiem czy wszyscy siÄ™ zgodzÄ…, ze mnÄ…, ale istnieje coÅ› takiego jak "loot pool".
Zauważcie, że często (raz dziennie albo raz na dwa dni) w danym miejscu pada hof o podobnej wartości, np: Argo koło twin 1500-1800 ped, Krewetki na plaży 700-900 ped, troxy w Ithaca 2200-2600 ped. Dużo polowałem w tych miejscach i widziałem jak koledzy obok zgarniali takie looty bardzo często. Mi się udało dwa razy, ale w jednym miejscu upolowałem w ciągu 3 miesięcy w innym w ciągu 2 miesięcy a w trzecim poluję na lootpoola 9 miesięcy i nic.

Wnioski wyciÄ…gnijce sami :)

Dziękuje i pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 21 Lut 2006, 09:08 
Mediocre
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 83
HP: 0
Nick w grze: Zyta Ziutka Gilowska
Może za dużo pijesz jak na załączonym obrazku i nie możesz po prostu trafić :lol: . A tak na poważnie to chyba się z Tobą zgodzę, wydaje mi się że musi być "loot pool", 100 osób dorzuca i jeden fuksiarz zgarnia jakiś % z tego albo coś w tym stylu. Ale nie wiem czy jest sens w dalszym ciągu wałkować temat lootów. Wiadomo, każdy by chciał ATH a co najmniej kilka K, ale to się nie bierze z nikąd więc broń w dłoń i na moba goń (podsłuchana fraza oryg.: opallo w dłoń i na drona goń).


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 21 Lut 2006, 09:20 
Beginner
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 273
HP: 0
Society: Red Legion
Teoria loot poola pada w niektórych sytuacjach: jeśli chodzi o troxy, to widziałem jak raz jeden z gostków zgarnął 2 ubery w ciągu niecałych 2 godz. (po ok. 3.5k). Podobnie jest w przypadku silnych stworów np. Hogglo czy kosmiczne bestie. Nieraz widać jak teamy lub pojedynczy gracze trzaskają non stop na nich globale czy hofy po ok. 200 ped. Czasem widać też double hofy/globale - efekt zabicia dwóch mobów niemalże jednocześnie przez tą samą osobę, co raczej sugerowałoby określony czas generowania hofa na danym obszarze.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 21 Lut 2006, 09:23 
Mediocre
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 83
HP: 0
Nick w grze: Zyta Ziutka Gilowska
Pewnie, że tak ale wcale nie jest powiedziane że loot pool wysypuje się raz, po prostu mi się wydaje, że codziennie w danej okolicy pada jakiś ustawiony procent, a takie teamy na hogglo też widziałem :lol:
A zresztą automat typu "jednoręki" też wcina żetony pół dnia i daje jednemu raz lub kilka razy jakąś część tego co wsypali pozostali.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 21 Lut 2006, 11:58 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 508
HP: 94
Nick w grze: JASIOQ
Ziutka napisał(a):
Może za dużo pijesz jak na załączonym obrazku i nie możesz po prostu trafić :lol:

Aż tak żle nie jest, argo są czasem łaskawe i sypną jakieś 100 ped od czasu do czsu.
Ale jasne, że by się chciało 1k w okienku :)

Inna rzecz to falowość lootów ( o tym mówiłem w innym poście. Inni z resztą też. Biorytm avatara chyba też istnieje)


Dziękujęi pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 21 Lut 2006, 19:04 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
Mnie zawsze interesowała strona generowania loot'ów.
Myślę, że z tym "pojawianiem" się zwykłych lootów to jest tak:
1. zabiliśmy moba, klikamy coby łyknąć loot
2. serwer pobiera nasze "zapytanie" co do loota, zawierajÄ…ce nasze skill'e oraz dane mob'a
3. po pobraniu tych zapytań sprawdza, czy w obszarze lootowania (powiedzmy, że przypisanym do jakichś obszarów na mapie albo do revivali - tak przykładowo) ktoś inny coś w DANYM przedziale czasowym coś lootuje "równolegle" z nami. Z tego wynika to "opóźnienie" czsowe, bo wpływają na to ew. średnie lagi pozostałych graczy (jak duży, to czekamy na zapytanie do serwera tego gracza, czy coś też lootuje). To pozwala wyeliminować równoczesne zlootowanie np. kilkudziesięcu duzych lootów w jednym obszarze/"przedziale momencie czasowym"
4. hofy są rozdzielane wstepnie po obszarach i mob'ach, więc nie ma konieczności zapytywania pozostałych serwerów o to, czy ktoś coś lootuje. Mogą być przypisane do konkretnych mob'ów na zasadzie znacznika "ten mob 999PED oraz 3 deski i lesser teleport chip". Dla tego NIE ma problemu z porównywaniem danych z innymi serwerami i równanie do jakiejś "średniej" oraz danych gracza.

To oczywiście domniemania, ale bardzo proszę NIE dzielcie się tymi pomysłami z innymi kolegami na anglojęzycznych forach - MA obserwuje i zaraz pozmienia, jeżeli będziemy za blisko z domysłami :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 22 Lut 2006, 07:03 
Poor
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 22
HP: 0
Czyli sądzisz że hofy są już przypisane na stałe do mobka i obojętnie kto go dziabnie to go połuci? A reszta wg jakiegoś algorytmu np: tu tu tu sroczka kaszkę ważyła, temu dała 4 pedki, a temu z bańki?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 22 Lut 2006, 10:46 
Inept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2006
Posty: 12
HP: 104
Society: zomo
Nick w grze: sobi Dziobak
Ja mialem do tej pory 1 globa(pojawil sie blyskawicznie), na no looty czekam czasem i 30 sec, a mam 3,3 giga i wydaje mi sie ze to nie lagi. Ale byc moze sa 2 mozliwosci dostania globa/hofa, po pierwsze jesli jest przypisany, po dorgie jesli generowany jest loot wedlug jakiegos algorytmu i po prostu wylosowane itemki maja tt>50.

Pozdrawiam wszystkich :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 22 Lut 2006, 18:03 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 1318
HP: 0
Society: Poltropia
Nick w grze: Posse
JASIOQ napisał(a):
Logarytm który generuje looty/hofy/globale (...)

Ze co proszÄ™? :P

JASIOQ napisał(a):
Nie wiem czy wszyscy się zgodzą, ze mną, ale istnieje coś takiego jak "loot pool". Zauważcie, że często (...)

Nie chcialem cytowac całości, no ok ale jaki to jest dowód na istenie loot pool? To raczej dowód na czasowość\okresowość globali. Poza tym juz takich hofow z argo nie ma jak kiedys a ludzie ciagłe masowo na nie polują.

A co do tych globali to ja bym też brał ilośc wystrzelanego ammo w danym dniu\godzinie\obszarze\tygodniu bla bla i ogolny rozrachunek (ile na minusie..). Ale ta teoria rowniez nie sprawdza sie za często (zdarzały sie globale\hofy tuz na początku mojego huntu w danym dniu). Aha i pamietajcie ze MA ma dostęp do takich statystyk jak ogolny profit z działalności w ostatnich 3 dniach, możliwe ze stad sie biorą i globale.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 22 Lut 2006, 20:18 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
sobi napisał(a):
Ja mialem do tej pory 1 globa(pojawil sie blyskawicznie), na no looty czekam czasem i 30 sec, a mam 3,3 giga i wydaje mi sie ze to nie lagi.



Miałem na myśli nie TWOJE lagi, a innych userów oraz pomiędzy serwerami.
Image

Dla dwóch różnych innych userów (droga czerwona i żółta) czasy będą różne, więc i moment otrzymania potwierdzenia także inne. I to powoduje, że czasem wysypuje itemy "po kolei" - ponieważ potwierdzenia o przejęciu kolejnych itemów dostajemy dopiero po sprawdzeniu czy nie łyknął ich ktoś na serwerze w usa czy we francji (a to właśnie trwa ten moment opóźnień).
Np. czerwony 620ms a żółty 200ms w jedną stronę - a nie był bym pewien, czy potwierdzenia nie muszą wrócić do pytającego i dopiero "lootowanie" zostaje rozpatrzone (to czas i do x2 się powiększy).


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Lut 2006, 08:55 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 508
HP: 94
Nick w grze: JASIOQ
Posse napisał(a):
JASIOQ napisał(a):
Logarytm który generuje looty/hofy/globale (...)

Ze co proszÄ™? :P



Oj! cicho :) o algorytm chodzi....ja tam matematyk nie jestem :)


Co do drugiego pytania to właśnie swoj dowód przedstawilem.

DziekujÄ™ i pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Lut 2006, 12:00 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 363
HP: 177
Society: P.L.(Polish Legion)
Powiem tak.Większość z nas ma racje.Biorytm człowieka sklada się ogólnie z 3 wykresów nie wiemy z ilu sklada się loot w PE ale sądze że z wielu. Podzielmy to dla uproszczenia na 3 grupy 1.są to nasze statsy(skille) statsy moobów ,broni itd 2.To kasyno(tu też jest wiele składników) głównie ilość wywalonej kasy oraz promocja danego mooba 3.Deposid skill .
To wszystko jest ze sobÄ… powiÄ…zane .
Zdażało mi się tak że polowalem sam i powiedzmy looty byly średnie.
W chwili gdy na radarze pojawiali się inni gracze loot pool zmienial się ,albo zaczynałem mieć więcej no loot lub, looty powiększały się.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 03 Mar 2006, 09:49 
Mediocre
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 97
HP: 106
Society: Blood & Sand
Nick w grze: Johny Harnas Beegood
Ciekawy podobny efekt miałem też przy sweatowaniu.
Siedziałem z rana na ścianie w Zychion i sweatowałem z 10 minut,
mobków multum i 0 sweatu :(
a potem przyszło 3 gostków i nagle skoczyły na 20-22 :shock:
--


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 03 Mar 2006, 11:27 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
Mam wrażenie, że loty w jakiś sposób związane są z ilością kasy jaką przepuślili (ogólnie, w danym dniu ?) ludzie znajdujący się na danym terytorium. Pierwszego globala zaliczyłem w tłumie ludzi przy TP w camp phoenix (GSI+12ped) - ubiłem kurczaka który bruździł mi w handlu.
Problem polega na tym, że algorytm (logarytm :P ) stosowany przez MA daje całkowicie chaotyczne rezultaty w przypadku pojedynczych osobników. Z tąd też MA nie pozwala aby team liczył więcej niż 12 osób. Proponuję aby przetestowac team 12 osobowy podzielony na 6 grupek po 2 osoby. Każda grupka poluje w jakims innym miejscu na innego mob'a (dmg decyduje o podziale) przez jakieś 3h dziennie, przez miesiąc. Na koniec polowania spis zdobytego inwentarza, pedów + info o decay i zużytym ammo. Oferuję się zrobic odpowiednie tabele i wykresy w excelu. Szukam 11 chętnych 8).
Walcie na priva.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 03 Mar 2006, 12:34 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 508
HP: 94
Nick w grze: JASIOQ
tiaaaaa... znajdz 12tu w tym samym czasie i miejscu mający czas wtedy kiedy inni aby razem polowac....mało wykonalne.... ale pomysł ciekawy, sam go chcialem dawno zrealizowac...

Dziękuję i pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 03 Mar 2006, 15:09 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
może 12 tu będzie trudno ale 2 już jest :P.


Profil Offline

WyÅ›wietl posty z poprzednich:  Sortuj wedÅ‚ug  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 177 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tÅ‚umaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso