Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysÅ‚any: 23 Lip 2009, 14:46 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
http://www.entropiaforum.com/forums/gen ... d-fap.html

"Zawodowy faper" fapował innego gracza, na koniac pokazał w trade window Fap z decayem, otrzymał 15 PED za decay i potwierdził trade....
Fap wylądował na aukcji a "szczęśliwy" kupiec twierdzi, że przecież kupił legalnie.

P.S. Wszystko skończyło się dobrze - "kupiec" zwrócił apteczkę :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 23 Lip 2009, 17:38 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
nie wiem co powiedziec, po prostu :lol: :mrgreen: :shock: :roll: :lol: :lol: :lol:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 23 Lip 2009, 17:47 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2007
Posty: 637
HP: 98
Society: Kanwo
Nick w grze: Michal Pypek Kowalski
hahahahahaha ! haha ! ha! haha ! ha! haaa!!!

debile...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 23 Lip 2009, 18:02 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2543
HP: 130
Society: Poltropia
Nick w grze: Jarek CvX Cvoxs
Ale czy posiadanie Adj Fap-a oznacza od razu, że musimy być bardziej uważni przy robieniu trade'a?







Oj, chyba tak. :mrgreen:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 23 Lip 2009, 20:01 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 1880
HP: 102
Society: www.EF.pl
Nick w grze: Mortifer Kemoiz
Śmieszne to nie jest. Fapowanie bardzo nudzi i można być "chwilowo niedysponowany" i zrobic głupostwo.

Ale jakbym goscia nie znal w ogole i sie pomylił to sorry ale bym nie oddal. Potrzebne mi pieniadze. Co innego ze jakby mnie fapował to w moim rozumieniu juz bym go znał i fapa bym oddał.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 24 Lip 2009, 18:59 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2006
Posty: 399
HP: 145
Society: Poltropia
uwazac trzeba zawsze..., ja kiedys tak 2600 do znajomka wrzucilem i dopiero jak mi pm'a napisal, zorientowalem sie, ze nie mam fapa. nieuwaga i czasem roztargnienie moga doprowadzic do roznych nieprzyjemnych okolicznosci...

a co do zwrotu danej rzeczy, bez wzgledu na jej cene, to tutaj wszystko zalezy od danegop czlowieka, porzadny odda, a kut... nie


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 08:08 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Chyba to jest zaraźliwe - kolejny artysta:
http://www.entropiaforum.com/forums/gen ... dante.html
Tym razem pożyczył Desert Stalker+Dante+scope+lasers.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 08:49 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
ateush napisał(a):
Chyba to jest zaraźliwe - kolejny artysta:
http://www.entropiaforum.com/forums/gen ... dante.html
Tym razem pożyczył Desert Stalker+Dante+scope+lasers.


a ja znam takiego co pozyczyl 17k i nie dostal z powrotem, i takiego co pozyczyl tej samej osobie 5k i tez nie dostal z powrotem, na tej samej zasadzie, pozyczam "znajomemu", bo jest w potrzebie, a zawsze oddawal, po prostu nie pozyczac "znajomym" czegos po czym bedziesz plakal jak nie odda :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 11:56 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2006
Posty: 425
HP: 0
Society: Poltropia
Nick w grze: Loss_AdKos
Jak widać w entropi słabsze jednostki same się eliminują ... tyle razy było powtarzane że potwierdzenie Deal z dwóch stron to sprawa dla MA zakończona ... Ciekawe czy takie osoby czytały Eula :wink:

Swoją drogą chętnie pożycze mod fapa :-)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 13:57 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2008
Posty: 1328
HP: 0
nie wiem...nie każdemu widocznie można ufać

wielokrotnie pożyczałem ml35 i inne rzeczy, oddawałem, nie umiałbym zdzierżyć kradzieży, taki już jestem :( i nikt tego nie docenia, nie zauważa :( ehhh.

well, Loss_Adkos is right :) klikasz accept->confirm i sorry...trade sie dokonał zgodnie z EULA.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 14:04 
Gacie Gibona
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 1923
HP: 0
Society: Kingsajz
Nick w grze: Martre
tak sobie adkos mysle, mhm... wychodzi na to, ze za kazdym razem cos ci pozyczajac mocno ryzykowalem, co ?
w koncu klikalem ten accept...


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 14:18 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2008
Posty: 1328
HP: 0
bo w entropii...powinni zaimplementować czasowe pożyczanie. kiedyś zaproponowałem im to...ale olali.

Np...taki inny trade, że ustalasz ilość godzin, kaucję, opłatę za pożyczenie i klikasz accept. Przedmiot staje się NO-TRADE and NODROP jako zabezpieczenie. Osoba pożycza od Ciebie item na tą ilość godzin a po upływie czasu przedmiot bezwzględnie jest zwracany do Twojego storage, niezależnie od tego czy jest ta osoba online czy nie.
NO TRADE = nie da się włożyć przedmiotu do okna trade, do okna TT terminala. Można go tylko naprawić.
NODROP= nie da się go wyrzucić na ziemi itp.

niestety...MA brak kadry na to :( A wiem, ze wielu ludzi pokochałoby ten system.
Jeden z moich wieeeelu pomysłów


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 14:28 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2543
HP: 130
Society: Poltropia
Nick w grze: Jarek CvX Cvoxs
@Adkoss, Martre - chyba trzeba będzie na friend-liście specjalnie oznaczać osoby którym nie należy pożyczać, bo wg. nich "trade to trade, EULA jest po mojej stronie"...

Level - a co z itemami (L)? A ammo?
Po za tym MA wprowadziło banki - pomysł nie całkowicie udany ale w pewnym stopniu realizuje "pożyczanie".


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 14:33 
Gacie Gibona
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 1923
HP: 0
Society: Kingsajz
Nick w grze: Martre
CvX! napisał(a):
@Adkoss, Martre - chyba trzeba będzie na friend-liście specjalnie oznaczać osoby którym nie należy pożyczać, bo wg. nich "trade to trade, EULA jest po mojej stronie"...

a no wlasnie, dokladnie to mialem na mysli, hmm
no coz, zycie, ludzie sie zmieniaja i podejscie do pewnych spraw takze jak widze, nc


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 14:33 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2008
Posty: 1328
HP: 0
CvX! napisał(a):
Level - a co z itemami (L)? A ammo?
Po za tym MA wprowadziło banki - pomysł nie całkowicie udany ale w pewnym stopniu realizuje "pożyczanie".

itemy tzn "stackable" nie będą mogłby być pożyczane. Proste i logiczne. I NIKT NORMALNY, MYŚLĄCY NIE BEDZIE MIAL Z TYM PROBLEMOW :!:
Bank nie realizuje pożyczania...to lichwa, która daje Ci max 10% wartości przedmiotu na określony czas.
ehhh dzieci dzieci...bank a pożyczanie to 2 różne sprawy. Czepiasz się pomysłu niepotrzebnie zamiast zaakceptować fajną ideę...co za mentalność :roll:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 14:45 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
MA nie wprowadziło "pożyczania" dla zwykłych graczy bo to dla nich po prostu nie opłacalne.
Ludzie boją się pożyczać przedmioty, jest ich mało- więc ludzie wpłacają forsę aby sobie kupić.
Jeśli będziesz mógł bezpiecznie pożyczyć -po co inwestować pieniądze i kupować ?
A tak ekonomia się napędza.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 14:53 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2008
Posty: 1328
HP: 0
ateush napisał(a):
MA nie wprowadziło "pożyczania" dla zwykłych graczy bo to dla nich po prostu nie opłacalne.
Ludzie boją się pożyczać przedmioty, jest ich mało- więc ludzie wpłacają forsę aby sobie kupić.
Jeśli będziesz mógł bezpiecznie pożyczyć -po co inwestować pieniądze i kupować ?
A tak ekonomia się napędza.

niewielu jest takich, którzy pożyczą, co za problem jest dodać do tego jakiś podatek ? To tylko wstępny pomysł, możemy policzyć, przedyskutować, nie widzę problemu, sądzę iż pomysł jest wart tych roboczo-godzin i zwróci się dość szybko.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 15:28 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
Level napisał(a):
ateush napisał(a):
MA nie wprowadziło "pożyczania" dla zwykłych graczy bo to dla nich po prostu nie opłacalne.
Ludzie boją się pożyczać przedmioty, jest ich mało- więc ludzie wpłacają forsę aby sobie kupić.
Jeśli będziesz mógł bezpiecznie pożyczyć -po co inwestować pieniądze i kupować ?
A tak ekonomia się napędza.

niewielu jest takich, którzy pożyczą, co za problem jest dodać do tego jakiś podatek ? To tylko wstępny pomysł, możemy policzyć, przedyskutować, nie widzę problemu, sądzę iż pomysł jest wart tych roboczo-godzin i zwróci się dość szybko.


pomysl z pozyczaniem jest dobry tez o tym myslalem, moglyby np. powstac "wypozyczalnie" sprzetu do huntu, miningu, kraftu, czy innych rzeczy, ale jak zauwazyl CvX to nie lezy w interesie MA, nawet pewnie za cene mikroplatnosci od tych transakcji

@CvX, pozyczanie L itemow, czy stackable na pewno da sie tez ladnie rozwiazac, ich zuzycie moznaby bylo jakos uwzgledniac w kaucji (+ewentualnej oplacie za wypozyczenie) w trakcie zawirania "umowy" pomiedzy graczami, ale, ze po obiedzie mam wolne od myslenia to nie bede wymyslal :D


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 15:31 
Gacie Gibona
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 1923
HP: 0
Society: Kingsajz
Nick w grze: Martre
J3 takie wypozyczalnie sprzetu istnieja ;P
chocby nie szukajac daleko u covera i gandalfa np ;P
a sa i bardziej rozbudowane systemy, ale nei chce mi sie szukac na ef


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 15:57 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2543
HP: 130
Society: Poltropia
Nick w grze: Jarek CvX Cvoxs
Level napisał(a):
bank a pożyczanie to 2 różne sprawy.

Z systemem pożyczania każdy mógłby robić za taki lichwiarski bank - nie potrzebowałby do tego >1M ped.

Pomysł pożyczania itemów nie jest nowy, na EF już wieki temu wałkowano ten temat i każdy jest za, tylko MA nie bierze się za realizację.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 18:38 
Amateur
Dołączenie:
Lipiec 2005
Posty: 565
HP: 175
Society: Chlopaki z Ferajny
Nick w grze: Chudy
ateush napisał(a):
MA nie wprowadziło "pożyczania" dla zwykłych graczy bo to dla nich po prostu nie opłacalne.
Ludzie boją się pożyczać przedmioty, jest ich mało- więc ludzie wpłacają forsę aby sobie kupić.
Jeśli będziesz mógł bezpiecznie pożyczyć -po co inwestować pieniądze i kupować ?
A tak ekonomia się napędza.



niekoniecznie, ktoś kto zainwestuje swój kesz w tzw. pożyczkę będzie chciał maxymalnie wykorzystać czas tej pożyczki, wszakże na jednostkę czasy przypadnie mniejszy koszt pożyczenia. Tym samym ekonomia się napędza ale dla MA, załóżmy że ktoś pohunci 24/24 przy obecnym zwrocie .... proste


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 18:45 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2008
Posty: 1328
HP: 0
Chudy napisał(a):
ateush napisał(a):
MA nie wprowadziło "pożyczania" dla zwykłych graczy bo to dla nich po prostu nie opłacalne.
Ludzie boją się pożyczać przedmioty, jest ich mało- więc ludzie wpłacają forsę aby sobie kupić.
Jeśli będziesz mógł bezpiecznie pożyczyć -po co inwestować pieniądze i kupować ?
A tak ekonomia się napędza.



niekoniecznie, ktoś kto zainwestuje swój kesz w tzw. pożyczkę będzie chciał maxymalnie wykorzystać czas tej pożyczki, wszakże na jednostkę czasy przypadnie mniejszy koszt pożyczenia. Tym samym ekonomia się napędza ale dla MA, załóżmy że ktoś pohunci 24/24 przy obecnym zwrocie .... proste

dokładnie :) doskonały przykład.

to samo tyczy się fapa, miningu i blueprintów które można byłoby pożyczać.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 18:52 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Ale wtedy ceny tak pożyczanych itemow poleciałyby w dół, uberzy którzy wydali za nie ciężkie pieniądze podnieśliby lament itp. Nie jestem przekonany, że to by kręciło ekonomie bardziej niż obecna sytuacja.
Oczywiście nie twierdze, że nam graczom by to się nie przydało -sam bym chciał aby taki system istniał.
Próbuję tylko zrozumiec czemu go nie ma do tej pory... i poza kwestia finansową której szczegóły zna tylko MA nie przychodzi mi nic innego do głowy.

P.S. Inna sprawa to te banki - tak jak wspomniał CvX - jesli system pożyczania stanowiłby jakąkolwiek dla nich konkurencje - możemy o tym zapomnieć :(


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 19:05 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2008
Posty: 1328
HP: 0
ateush napisał(a):
Ale wtedy ceny tak pożyczanych itemow poleciałyby w dół, uberzy którzy wydali za nie ciężkie pieniądze podnieśliby lament itp. Nie jestem przekonany, że to by kręciło ekonomie bardziej niż obecna sytuacja.

lol co Ty piszesz:P
Przecież to uberzy są posiadaczami pożądanych gunów...i tylko oni mogą je pożyczać a przecież ogromny % graczy ma dostęp do potężnych limited, tak więc ta część Twojego posta nie ma obecnie żadnego sensu.
Nawet pomimo zabezpieczenia to oni wykazują się dobrą wolą pożyczając komukolwiek np mod fap.

ateush napisał(a):
Oczywiście nie twierdze, że nam graczom by to się nie przydało -sam bym chciał aby taki system istniał.
Próbuję tylko zrozumiec czemu go nie ma do tej pory... i poza kwestia finansową której szczegóły zna tylko MA nie przychodzi mi nic innego do głowy.

P.S. Inna sprawa to te banki - tak jak wspomniał CvX - jesli system pożyczania stanowiłby jakąkolwiek dla nich konkurencje - możemy o tym zapomnieć :(

nie ma go bo to nie jest priorytet, MA ma bardzo ograniczonÄ… kadrÄ™ a ich prezesostwo nie wie co w grze jest a czego nie ma...smutna prawda.

System pożyczania przedmiotów nie stanowiłby żadnego zagrożenia dla banków, owszem, jest parę osób które mają możliwości kapitałowe aby bez licencji ofiarowywać pożyczanie przedmiotów w zamian za kasę...występuje motyw z kaucją za przedmiot. Jednakże, zgodnie z moją ideą, kaucji można się pozbyć z racji iż przedmiot po upływie określonego czasu, wróci do właściciela. To zapobiegnie zagrożeniu dla banków.

JakieÅ› pytania ?


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 19:37 
Amateur
Dołączenie:
Lipiec 2005
Posty: 565
HP: 175
Society: Chlopaki z Ferajny
Nick w grze: Chudy
ateush napisał(a):
Ale wtedy ceny tak pożyczanych itemow poleciałyby w dół, uberzy którzy wydali za nie ciężkie pieniądze podnieśliby lament itp. Nie jestem przekonany, że to by kręciło ekonomie bardziej niż obecna sytuacja.
Oczywiście nie twierdze, że nam graczom by to się nie przydało -sam bym chciał aby taki system istniał.
Próbuję tylko zrozumiec czemu go nie ma do tej pory... i poza kwestia finansową której szczegóły zna tylko MA nie przychodzi mi nic innego do głowy.



dlaczego obstawiasz że w dół? oczywiście na początku jako super sprawę sam bym może i wypożyczył shadowa :P potem cena owszem spadła by do poziomu akceptowalnego dla wszystkich, niewidzialna ręka rynku, pamiętacie np ceny ampów 101 jak weszły i ile kosztowały? obecnie cena np oa104 jest na poziomie niecałych 120 i opłaca sie to wszystkim.

Obstawiam też, że cena uber sprzętu wzrosłaby niemało, wszak stało by się to doskonałą inwestycją, walisz dziennie swoje 2-10h :) a na wieczór czy na ranek wypożyczasz sprzęt na pozostałe 12h i odrabiasz w ten sposób część strat lub nawet zarabiasz, więcej osób online itd samonakręcająca się maszynka dla MA. Wątpię żeby uberzy podnieśli lament, tym bardziej że np niewiele osób może sobie pozwolić przykładowo na despy, a tak półnoobki nabijali właścicielom sprzętu pulę na tych mobach etc etc :P


ps moderatorzy, w życiu nie nabiłem 436 postów, jakiś błąd ?


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 19:53 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2543
HP: 130
Society: Poltropia
Nick w grze: Jarek CvX Cvoxs
Cóż, może właściciele nowych planet będą mogli wywrzeć jakąś presję na MA i dostaniemy kiedyś taki system.

//Chudy - oj, napisałeś, napisałeś. ;) search.php?author_id=128&sr=posts w końcu już 4 lata piszesz. :mrgreen:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 29 Lip 2009, 22:22 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
ateush napisał(a):
Ale wtedy ceny tak pożyczanych itemow poleciałyby w dół, uberzy którzy wydali za nie ciężkie pieniądze podnieśliby lament itp. Nie jestem przekonany, że to by kręciło ekonomie bardziej niż obecna sytuacja.


albo wrecz odwrotnie, bo wiedzac, ze mozesz wypozyczac uber sprzet za kupe kasy bardzo bys go chcial miec, inni tez = cena w gore

Martre napisał(a):
J3 takie wypozyczalnie sprzetu istnieja ;P chocby nie szukajac daleko u covera i gandalfa np ;P
a sa i bardziej rozbudowane systemy, ale nei chce mi sie szukac na ef


wiem, na EF jest H&R, ale wypozyczajacy nie maja gwarancji zwrotu :P a nie kazdego stac na zastaw za MM :P

np., ja tez tam sobie myslalem o drobnej dzialalnosci jak wypozyczanie BP z wysokim QR, uzbieralo sie juz kilkanascie z QR100, ale teraz tak, dam info na PL forum lub EF forum i powiem, ze wymagam tyle a tyle w zastaw to bedzie malo chetnych, co drugi bedzie chcial "po znajomosci" pozyczyc bez zastawu, i po miesiacu nie bede mial blueprintow :P a pewnie jeszcze beda klotnie, ze ktos nie mial czasu mi oddac np. tydzien temu i nie zaplaci za kolejny tydzien, itp. itd. podsumowujac, szkoda sobie d... zawracac :D


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 07:31 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Ok - przekonaliście mnie. Tylko jaki jest powód, że MA tego nie wprowadza ?
Skoro taki to dobrobyt dla wszystkich i kasa dla MA - to czemu tego nie zrobiÄ… ?
(pomijam fakt, że od 2 lat nic praktycznie nie robią).


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 09:08 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 680
HP: 0
Society: FoFW
Myślę że powód jest prosty - techniczny. NiIe że kupa roboty z samym systemem - to jest proste. Level jak mówił już im posłał, ja też i znam co najmniej XX osób które takie opracowania im sprezentowało.

Problem techniczny jaki się pojawia to dodatkowe parametry do itemów - oprócz obecnych dochodzą też stricte parametry stanu (właściciel aktualny - własciciel czasowy - czas wynajęcia - termin oddania itd, itp...) - wszystko powiązane z ID konkretnego itemu, które musiałyby być sprawdzane w każdym momencie gry dla każdego itemu. W przypadku automatycznego zwrotu po upływie czasu musiało by to być sprawdzane łącznie dla avatarów nie będących online i to dla wszystkich założonych kont. A troszkę ich bądź co bądź jest. Teraz znając jakie dzieją się lagi przy eventach - powiedzmy na wyrost 20,000 graczy online (odwołania do bazy itemów) i dodajcie sobie do tego aktualną ilość założonych kont widniejącą na głównej stronce EU. Masakra.
Kwestia do rozwiązania to przerobienie całego systemu indeksowania itemów i odwołań do bazy. To już nie jest takie proste jak się wydaje.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 09:21 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
wasooth napisał(a):
Problem techniczny jaki się pojawia to dodatkowe parametry do itemów - oprócz obecnych dochodzą też stricte parametry stanu (właściciel aktualny - własciciel czasowy - czas wynajęcia - termin oddania itd, itp...) - wszystko powiązane z ID konkretnego itemu, które musiałyby być sprawdzane w każdym momencie gry dla każdego itemu. W przypadku automatycznego zwrotu po upływie czasu musiało by to być sprawdzane łącznie dla avatarów nie będących online i to dla wszystkich założonych kont.


nie do konca rozumiem :) chodzi o to ze system non stop musialby spradzac, czy nie nalezy juz oddac itemow bo minal czas ich wypozyczenia (w sumie to nie powinno to byc tak zrobione, bo to nieefektywny sposob) ? ja widze tu podobienstwo do aukcji, ktora jakos sobie sprawdza czy sie nie skonczyl czas wystawienia aukcji/ordera i przekazuje itemy do zwyciezcy, badz z powrotem do wystawiajacego

a dodanie nowych kolumn do bazy danych nie stwarza prawie zadnego ryzyka


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 11:37 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2543
HP: 130
Society: Poltropia
Nick w grze: Jarek CvX Cvoxs
Obciążenie serwerów/bazy danych na pewno nie jest problemem.

Z punktu widzenia bazy danych - nie trzeba sprawdzać co chwilę każdego itemu. Dla wypożyczeń tworzy się oddzielną tabelę (id itemu, wypożyczający, czas zwrotu) i w niej co minutę sprawdza się czy trzeba coś przerzucić do prawowitego właściciela.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 12:34 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 680
HP: 0
Society: FoFW
Ale weźcie pod uwagę że każdy przedmiot musi być w tej bazie umieszczony i każdy musi być sprawdzany. Dla każdego istniejącego konta - nie ma możliwości w otwartym świecie real time aby tylko część przedmiotów miała dany parametr stanu czy też nie, inaczej będzie trzeba rozdzielić parametry (dodatkowym) na przedmioty wypożyczalne i te nie wypożyczalne), a to tak naprawdę prowadzi tylko do niepotrzebnej multiplikacji - Dlatego uważam że dopóki nie re definiują systemu zarządzania przedmiotami to raczej nic nie zrobią w tej kwesti.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 13:15 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
wasooth napisał(a):
Ale weźcie pod uwagę że każdy przedmiot musi być w tej bazie umieszczony i każdy musi być sprawdzany. Dla każdego istniejącego konta - nie ma możliwości w otwartym świecie real time aby tylko część przedmiotów miała dany parametr stanu czy też nie, inaczej będzie trzeba rozdzielić parametry (dodatkowym) na przedmioty wypożyczalne i te nie wypożyczalne), a to tak naprawdę prowadzi tylko do niepotrzebnej multiplikacji - Dlatego uważam że dopóki nie re definiują systemu zarządzania przedmiotami to raczej nic nie zrobią w tej kwesti.


proponowana zmiana schematu bazy danych:

1. tabela statusu przedmiotu (ktora juz zawiera status: CARRIERD, STORAGE, AUCTION, ...) - dodac jeden rekord: RENTED

2. tabela itemow (ktora juz istnieje i powinna zawierac pole statusu przedmiotu) - brak zmian, status jest powiazany z poprzednia tabela

3. utworzyc dodatkowa tabele wypozyczen, ktora zawiera itemy o statusie RENTED, pola ID wypozyczajacego, oplaty, ..., czas zwrotu, ...

system wypozyczen na podstawie tabeli wypozyczen decyduje, czy juz zwrocic item i aktualizuje wtedy tabele itemow

proste? :D

ile takich itemow bedzie na raz wypozyczonych? na pewno nie wiecej niz aukcji, moznaby dodatkowo ustalic maksymalny czas wypozyczenia na miesiac, zeby baza nie zawierala "zapomnianych" wypozyczen


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 13:32 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 680
HP: 0
Society: FoFW
Zgoda - z tym że przy założeniu że obecne statusy są jakie są.
A jest ich pewnikiem więcej. Jest też status droped itd. Kwestia Lek osobno. Można wymyślać ale trzeba wziąść pod uwagę że defacto morfologia systemu zarządzania itemami się nie zmieniła od samego początku a była obudowywana. Jakby to była kwestia implementacji samych systemów zarządzania "rentem" problemu z ich strony by raczej nie było...

Dodatkowa sprawa oczywiście to fakt czy oni w ogóle coś takiego chcą zrobić...


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 14:09 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
wasooth napisał(a):
Dodatkowa sprawa oczywiście to fakt czy oni w ogóle coś takiego chcą zrobić...


i to jest wlasciwe podsumowanie calej naszej dyskusji :D jak sie nie chce to zawsze znajdzie sie powod, ze sie nie da :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 15:59 
Amateur
Dołączenie:
Lipiec 2005
Posty: 565
HP: 175
Society: Chlopaki z Ferajny
Nick w grze: Chudy
czy chcą? myślę że prędzej czy później takie wypożyczalnie zaistnieją, kwestia tylko tego jak manager w MA widzi rozwój gry, przecież nie dadzą nam wszystkiego od razu po gra przestanie się rozwijać proste :) a tak co kilka miesięcy nowe "przełomowe rozwiązania" pozwolą utrzymać znudzonych troszkę graczy a i nowi złapią się na nowy haczyk

co do kwestii technicznych:

sprawa jest prosta, tworzy się nową bazę danych aukcję wypożyczeń, w momencie trafienia na taką aukcję item dostaje atrybut "wypożyczony" znika z inwentory i tyle, zasada taka sama jak obecna aukcja, MA za wystawienie pobiera opłatę a jakże :) i właściwie całą filozofia

prawdę powiedziawszy nie widzę tu wielkich problemów czy obciążeń i stawiania nowych serwów


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 30 Lip 2009, 19:25 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2543
HP: 130
Society: Poltropia
Nick w grze: Jarek CvX Cvoxs
imo takie systemu można się spodziewać (jeśli w ogóle będzie) najwcześniej 1,5 roku po VU 10. Wcześniej będą starali się nadgonić zmianami "stracony" czas na implementacje CryEngine2, wprowadzać rzeczy z ichniej tajnej road-mapy. Dopiero potem zajmą się takimi użytecznymi pod-systemami. :P


Profil Offline

WyÅ›wietl posty z poprzednich:  Sortuj wedÅ‚ug  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 222 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tÅ‚umaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso