Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 28 Cze 2009, 21:45 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Prezentujemy pierwszą część wywiadu z Neverdie jaki przeprowadziliśmy w Warszawie w dniu 03.06.2009.

ND potrafi mówić o Entropii praktycznie bez przerwy (nawet podczas jedzenia), zbaczać co chwilę na nowe tematy i trzeba mu przerywać aby zadać jakieś pytanie. Nie było łatwo podczas spotkania przeprowadzić wywiad - i nie jest łatwo zebrany materiał przetłumaczyć.
Stąd tłumaczenie ze słuchu i bez autoryzacji, nie oddaje treści słowo w słowo - ale myślę, że przekazuje sens wystarczająco wiernie.

Kolejne części będą dopisywane jako nowe posty a istniejący temat edytowany.

Część I


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Cze 2009, 21:45 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Po krótkim przywitaniu, Neverdie właściwie sam zaczął opowiadać nie dając nam nawet szansy na zadanie pierwszego pytania:

Neverdie:
Kiedy przejdziemy na wersję 10 Entropia Universe – nie będzie wymówek. MindArk zacznie się rozwijać dużo szybciej. Nowy silnik to nie tylko nowy wygląd – to przede wszystkim nowe narzędzia do tworzenia zawartości i rozwijania EU. I nad tym też MA musi pracować – muszą stworzyć narzędzia, aby partnerzy w łatwy sposób mogli tworzyć zawartość planet – jednak nie mając dostępu do tajnych części kodu samej Entropii.

Coover:
Jak wygląda współpraca różnych partnerów tworzących planety z MA? Tzn. grafika, wygląd planet będzie różny – ale co z samą mechaniką, zasadami i możliwościami – czy to jest już w gestii twórcy planety?

Neverdie:
To jest trochę tak jak z gotowaniem: masz zestaw tych samych składników, przypraw itp. - jednak każdy kucharz potrafi z tego zrobić coś innego i przyrządzić na swój sposób tworząc zupełnie inne smaki. Tu jest podobnie. Wszyscy dostajemy ten sam zestaw możliwości od MA, jednak w naszej gestii jest to co z tym zrobimy. Samo to wystarczy do stworzenia bardzo rozrywkowej i atrakcyjnej zawartości zadowalającej zarówno aktualnych jak i przyszłych użytkowników EU.
MA wprowadza w życie najprostsze do realizacji życzenia poszczególnych twórców planet. Jednak są to naprawdę proste rzeczy jak np. wymaganie posiadania określonych przedmiotów do otwarcia drzwi. Czyli ten avatar musi posiadać to i to aby drzwi się otworzyły. Niby prosta rzecz a pozwala na tworzenie questów. A kilka takich narzędzi daje już nieopisane możliwości twórcom planet. Tego typu proste mechanizmy będzie wprowadzać MA.
Kiedy planeta odniesie sukces – tzn. przyciągnie rzesze nowych graczy – będą tworzone dla niej całe nowe mechanizmy – jak np. system do gry w piłkę. Takie możliwości daje fizyka CE2 – wyobraźcie sobie wprowadzenie swobodnie kontrolowanej przez gracza piłki do entropii – ile to daje możliwości.

Coover:
Mają już takie narzędzia?

Neverdie:
Muszą je stworzyć – jednak sam silnik zapewnia już podstawy. Jak tylko skończą z przejściem pod CE2 – będą mogli je tworzyć bardzo łatwo i szybko.

Coover:
Czyli do tej pory nie mogli zrobić takich systemów jak ten z otwieraniem drzwi o którym wspominałeś?

Neverdie:
Mogli, ale nie stworzyli... mają listę priorytetów. Do tej pory skupiali się na rozwoju podstawowych systemów jak craft, hunting, mining. Kluczowych dziedzin ich ekonomii. W tej chwili na pierwszym miejscu jest zbudowanie solidnej podstawy do dalszego rozwoju. Po wprowadzeniu CE2 wszystkie systemy będą mogły być rozwijane na dużo wyższym poziomie – jak np. taming.
Ja osobiście zawsze lubiłem grafikę w EU. Może nie jest szczególnie zaawansowana i tak kolorowa jak np. w WoW-ie. Jednak po przejściu na CE2 to WoW będzie wyglądał jak stara dziecinna zabawka. Czyli przeniosą nas z „tyłów” na czoło stawki. Za co jesteśmy im wdzięczni, zarówno ja, jak i Martin Biallas – bo mówiąc szczerze – nie moglibyśmy przekonać żadnej wytwórni filmowej do współpracy bez posiadania CryEngine2. Decyzja o przejściu na nowy silnik była niezbędna aby EU mogło się dalej rozwijać – samo przyciąganie realną ekonomią to za mało.

Coover:
Zamek Lemmyego będzie tylko częścią nowej planety? Czy każdy inny zespół będzie miał też swój własny zamek?

Neverdie:
Rocktropia jest dużą planetą. Skupiliśmy się na tworzeniu dwóch głównych obszarów. Jednym jest Zamek Lemmiego (Lemmy's Castle) i Stadion Motorhead (Motorhead Stadium). Drugim jest Zomhattan (zmieniliśmy jego nazwę), jak Manhattan - Zomhattan - opanowany przez zombie Nowy Jork. Z powodzeniem stworzyliśmy miasto. Jest to hybryda Nowego Jorku z lat 80-tych oraz futurystycznej techniki robotów. Dokonujemy już końcowych poprawek. Rozpoczęliśmy zupełnie od zera. Nie byłem pewien co z tego wyjdzie gdyż CE2 jest idealne do tworzenia otwartych obszarów, wzgórz, roślinności itp. a my chcieliśmy mieć miasto. Udało nam się i jestem tym bardzo podekscytowany bo wreszcie będzie możliwa walka w mieście.
W miarę przypływu użytkowników – Rocktropia będzie się powiększała.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2009, 10:29 
Newbie
Dołączenie:
Lipiec 2007
Posty: 4
HP: 105
Society: *****
Nick w grze: Mateusz skeite1 Krawczynski
niezłe :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2009, 10:35 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
jak zawsze zapowiada sie ladnie i oby tak sie stalo :) mam tylko nadzieje, ze nowe planety faktycznie przyciagna calkiem nowych graczy, a nie spowoduja jedynie odejscia na nie tych niezadowolonych z calypso


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2009, 11:02 
Green
Dołączenie:
Marzec 2008
Posty: 161
HP: 220
Society: BlackAngels HQ
Nick w grze: Zlotko
JIIIS , nie koniecznie ludzie uciekna na inne planety ;) Calypso bedzie mialo podobne narzedzia jak i inne planety - teraz zacznie sie wyscig w pomyslach i ich realizacji :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2009, 20:38 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
Turek napisał(a):
JIIIS , nie koniecznie ludzie uciekna na inne planety ;) Calypso bedzie mialo podobne narzedzia jak i inne planety - teraz zacznie sie wyscig w pomyslach i ich realizacji :)


a zgadnij kto bedzie mial wieksza determinacje w tworzeniu :P bo moge spokojnie obstawic, ze tworcy nowych planet, a MA i tak za to swoja dzialke zgarnie ;)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 29 Cze 2009, 22:50 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 626
HP: 121
Society: Kingsajz
Nick w grze: Mariusz Garwen Szybki
Walki w mieście to mi przypomina CS'a w którego nigdy nie grałem, ale chętnie pogram. :)


Profil Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tłumaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso