Regulamin forum


Uwaga! Poradniki bardzo szybko przestają być aktualne. Gra ulega ciągłym zmianom i ewolucji. O szczegóły proszę dopytywać na forum.


Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 01 Maj 2009, 12:57 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
I. Wstęp

Postanowiłem napisać ten poradnik nie tylko dla wiekopomnej sławy na forum, którą kusił mnie ateush ;) ale przede wszystkim dla nowych graczy, którzy z tematem markupu spotkają się już od pierwszych minut gry, a konwencja zapisu markupu może na początku wydawać się skomplikowana i prowadzić do niepotrzebnej straty pieniędzy i frustracji. Przecież jesteśmy przyzwyczajeni kupować w sklepie 5 butelek piwa po 5 x 3 PLN, a w barze 5 x 6 PLN, a nie po 200% :D

Także dla bardziej zaawansowanych graczy postaram się z własnego doświadczenia zamieścić tu kilka informacji, nad którymi być może nigdy się nie zastanawiali, a które mogą okazać im się pomocne.

Być może, niektóre rzeczy wydadzą się Wam oczywiste i pomyślicie, po co pisałem tyle o tym. Cóż, dla jednych będą oczywiste, dla innych nie. Chcę, aby zawarte tutaj informacje były wyczerpujące, więc proszę o zrozumienie.

II. Podstawowe informacje o markupie

Każdy przedmiot w grze, z nielicznymi wyjątkami (jak np. PED Card, akty własności) posiada swoją wartość zwaną przez graczy potocznie TT. TT jest to wartość, jaką uzyskamy za przedmiot sprzedając go w Trade Terminalu.

Każdy przedmiot w grze, z nielicznymi wyjątkami (jak np. sweat, dung), można umieścić na aukcji, co wiąże się z posiadanym przez przedmiot markupem. Markup jest to nic innego jak wartość przedmiotu w stosunku do jego wartości TT.

Aby sprawdzić markup przedmiotu klikamy go prawym przyciskiem myszy i wybieramy Market Value. Alternatywnie wyświetlamy informacje o przedmiocie Item Info i klikamy na przycisk Market Value (pierwszy od prawej).

W wyświetlonym oknie markupu zawarte są informacje o markupie przedmiotu i liczbie sprzedanych sztuk (w przypadku przedmiotów non-stackables) lub wartości sprzedaży (w przypadku przedmiotów stackables) w danym okresie czasu (dzień, tydzień, miesiąc, rok, dekada). Z każdym okresem sprzedaży związany jest także przycisk wyświetlający szczegółowy wykres sprzedaży danego przedmiotu, o czy będzie w następnym punkcie.

W grze występują dwa rodzaje markupu, oddzielnie dla tzw. przedmiotów stackables (wszystkie przedmioty, które można układać w stosik, jak np. amunicja, surowce, skóry, itp.) i non-stackables (pozostałe, czyli np. zbroje, bron).

Dla przedmiotów stackables markup podajemy w formie x %, gdzie x to wartość w procentach. Upraszcza to wycenianie tego typu przedmiotów właśnie ze względu na możliwość gromadzenia ich na jednym stosiku. Gdybyśmy zobaczyli na ulicy osobę chcącą kupić przedmiot za 103 PED to tak na prawdę nie wiemy, po jakiej cenie chce go kupić. Natomiast, jeżeli użyje się zapisu 103% to już wiemy, że sprzedając towar wart w TT 100 PED, dostaniemy za niego od tej osoby 103 PED.

Przykładowe okno markupu dla przedmiotów stackables:

27

Dla przedmiotów non-stackables markup podajemy w formie TT + x, gdzie x to wartość w PEDach. Upraszcza to wycenianie tego typu przedmiotów ze względu na to, że ten sam przedmiot może mieć różną wartość TT (przedmioty te zużywają się i można je za opłatą naprawiać w Repair Terminalu). Więc gdybyśmy zobaczyli na ulicy osobę sprzedającą ten przedmiot za 3 PED to tak na prawdę nie wiemy jak został on wyceniony. Natomiast jeżeli użyje się zapisu TT + 0,40 to już wiemy, że przedmiot kosztuje 0,40 PED powyżej jego wartości TT.

Wyjątek stanowią tutaj przedmioty limited (są to np. apteczki, bronie, zbroje, których nie da się naprawiać w Repair Terminalu, ani w żaden inny sposób! i oznaczone są one literą L). Dla takich przedmiotów markup podawany jest w formie x%. Wtedy niezależnie od tego, czy np. broń jest w połowie zużyta, czy nowiutka to wiemy, że płacimy za nią np. 120% jej aktualnej wartości TT.

Przykładowe okno markupu dla przedmiotów non-stackables:

26

III. Analiza wykresu markupu

Weźmy dla przykładu komponent Simple II Plastic Springs.

Podstawowe okno markupu pokazuje nam średni dzienny markup przedmiotu 105,51% i sprzedaż o wartości 2200PED (2.2kPED).

28

Szczegółowy wykres markupu pokazuje nam:

cienka pomarańczowa linia: markup sprzedaży poszczególnych aukcji
gruba pomarańczowa linia: średni markup sprzedaży w danych godzinach
cienka niebieska linia: wartość sprzedaży w PEDach poszczególnych aukcji
gruba niebieska linia: średnia wartość sprzedaży w PEDach w danych godzinach

29

Przesuwając kursor myszy po wykresie otrzymamy dokładniejsze informacje.

Co możemy wywnioskować z takiego wykresu? A na przykład:

- w przypadku ore, czy komponentów: jakie ilości, po jakich cenach warto wystawiać na aukcje, najczęściej duże ilości sprzedają się poniżej markupu, a małe ilości o wiele drożej, z tym, że małe ilości po większym markupie trudniej jest sprzedać

- czy czasem nie nastąpiła manipulacja rynku, co objawia sie głównie nagłym skokiem w górę/dół średniego wykresu markupu i średniego wykresu sprzedaży

IV. Real markup

Real markup jest to pojęcie wymyślone przeze mnie. Oznacza ono, po jakim tak na prawdę markupie sprzedamy przedmiot na aukcji, gdy odliczy się opłaty aukcyjne. Pojęcie to może okazać się pomocne, jeżeli zastanawiamy się, czy dany przedmiot sprzedać bezpośrednio innemu graczowi, czy jednak bardziej opłaca się go wystawić na aukcję po ustalonej przez nas cenie.

Do obliczenia opłat aukcyjnych służy wzór (na podstawie Entropia Forum):

30

lub w innej postaci:

31

Wynik zaokrągla się w dół do najbliższego PECa. W ten sposób otrzymujemy opłatę aukcyjną. Następnie w celu wyliczenia real markupu stosujemy wzór:

dla przedmiotów stackables:

32

dla przedmiotów non-stackables:

33

Powyższe formuły może wyglądają na skomplikowane, ale wystarczy je raz wprowadzić do Excela, sprawdzić czy działają i używać. Dodatkowo na ich podstawie można w Excelu przeprowadzić symulację, czy bardziej opłaca się wystawić na aukcji jedną dużą paczkę przedmiotów stackables po niższym markupie, czy np. rozbić ją na kilka mniejszych i sprzedać odrobinę drożej.

V. O manipulacji markupem

Dysponując odpowiednimi środkami markupem można łatwo manipulować. Moim celem nie jest tutaj opisanie sposobów dokonywania takich manipulacji, czy dyskusja nad etyką takiego postępowania, ale zwrócenie uwagi jak dostrzec takie sytuacje i nie stracić w takim przypadku.

Markup może zostać celowo zaniżony, co jest najczęściej występującym przypadkiem manipulacji. Jeżeli tego nie zauważymy i sprzedamy towar na aukcji lub bezpośrednio innemu graczowi po markupie lub poniżej to stracimy.

O celowym zaniżaniu markupu może świadczyć spora różnica pomiędzy markupem tygodniowym i dziennym. Aby się dokładniej o tym przekonać wystarczy otworzyć dzienny i tygodniowy wykres markupu, a następnie poszukać, czy nie zarejestrowano sprzedaży o dużej wartości po bardzo niskiej cenie. Dotyczy to głównie ore i enmatter, czasem też komponentów.

Na poniższym obrazku jest przykład, tym razem niezamierzonej, manipulacji markupem. Jeden z graczy wystawił bardzo dużą paczkę Simple II Conductors i mimo, że markup na ten komponent waha się w granicach 105%, ta aukcja została sprzedana za jedyne 100,3%, co ze względu na duży zakup przełożyło się na spadek dziennego markupu do ok. 101,5% (chwilowo nawet do 100,5 zanim nastąpiła kolejna sprzedaż już po normalnej cenie), a tygodniowego do 104%.

44

Markup może też zostać celowo zawyżony, choć zjawisko to występuje bardzo rzadko. Jeżeli tego nie zauważymy i sprzedamy towar po standardowych cenach to nic złego się nie stanie. Natomiast, jeżeli to zauważymy i my możemy na tym zyskać.

Tutaj również o celowym zawyżeniu markupu może świadczyć spora różnica pomiędzy markupem tygodniowym i dziennym i dodatkowo zwiększona sprzedaż danego towaru w ostatnim czasie. Najłatwiej jest się o tym przekonać sprawdzając aukcję, ponieważ najprawdopodobniej dany towar został w większości wykupiony i wystawiony po wyższych cenach.

VI. O markupie enmatter i ore

Markup jest kluczem do sukcesu w miningu. Ponieważ wierze, że w grze w dłuższym okresie czasu otrzymujemy średnio określony % zwrotu surowców w wartości TT, więc prowadząc mining na terenach z surowcami z dobrym markupem minimalizujemy nasze straty, czy nawet zyskujemy. Na dalszym etapie, gdy zaczniecie już wykorzystywać ampy do miningu, należy tak je dobierać, aby markup zapłacony za zakup ampów był rozsądny w stosunku do surowców, których będziemy szukać przy ich użyciu. Bardziej szczegółowa analiza tego zagadnienia mogłaby się znaleźć w poradniku do miningu.

Chciałbym dodatkowo zachęcić początkujących górników, aby obowiązkowo zaopatrzyli się w refiner do ore i enmatter, nawet ten z Trade Terminal. Dlaczego? Ponieważ większość surowców refinowanych ma większy markup, a nawet gdy okaże się, że jest inaczej to raczej nikt nie kupi surowca bazując na markupie surowców niezrefinowanych. Natomiast działa to w drugą stronę, jak nie zrefinujesz surowców i będziesz je chciał sprzedać handlarzowi to możesz się spodziewać, że policzy Ci cenę na podstawie markupu surowców niezrefinowanych, na czym stracisz nieporównywalnie więcej w stosunku do kosztów refinowania. Dodatkowo ze zrefinowanymi surowcami łatwiej się biega na miningu ;)

A skoro już jesteśmy przy refinowaniu to przy okazji porównajmy koszty refinowania przy użyciu różnych narzędzi i wybierzmy te najbardziej optymalne dla przeciętnego gracza (koszt w tabeli dla wytworzenia 1000 sztuk zrefinowanego materiału podany w PECach, czyli dla enmatter jest to koszt zrefinowania 2000 sztuk np. Crude Oil, a dla ore 3000 sztuk np. Lysterium Stone):

34

co przy bieżącym przybliżonym markupie refinerów (w PEDach):

35

oznacza, że dla większości z Was najlepszym zestawem będzie refiner MT-104 i OT-102 (ewentualnie OT-103)

Można też łatwo obliczyć ile % wartości traci surowiec przy refinowaniu go narzędziami dostępnymi w TT i używając naszego optymalnego zestawu:

38

Z powyższej tabeli wynika, że przy refinowaniu najwięcej na wartości tracą surowce, które mają niską wartość TT jednej sztuki.

Łatwo też można wywnioskować, że jeżeli np. handlarz skupuje Crude Oil po 101%, a Oil po 102% to nie opłaca nam się refinować :) Nie jest też dobrym pomysłem refinowanie Crude Oil i Lysterium Stone, a po miningu wyrzucanie ich do TT, bo wtedy dopłacamy do interesu, a nawet za to 101% ktoś kupi.

Osobnym tematem jest też sprawa opłacalności refinowania Force Nexus / Growth Molecules / Sweetstuff, ale to już powinno się znaleźć w podręczniku o miningu.

VII. O markupie ubrań

W przypadku ubrań, które można kolorować i teksturować (ubrania te są oznaczone literą C, od angielskiego Customizable, czyli dający się przystosowywać) markup nie przydaje się praktycznie do niczego, ponieważ jest on średnią ze sprzedaży danego typu ubrania zarówno nie zawierającego koloru/tekstur jak i tych zawierających bardzo drogie kolory/tekstury. Należy więc uważać kupując ubrania na aukcji, ponieważ znaleziona „okazja” może okazać się stratą pieniędzy, a znam sporo przypadków osób, które kupiły np. płaszcze „po okazji” :D. Na postawie poniższych serwisów oferujących kolorowanie / teksturowanie ubrań można sobie wyrobić w miarę pojęcie o cenach poszczególnych designów ubrań:

Masha's Colors and Textures ---> http://mashatextures.free.fr
Colorful Faith - LeeLoo's Fashion Services ---> http://leeloo.cwsurf.de/textures.html

VIII. O markupie blueprintów

Podobnie jak w przypadku ubran markup blueprintów jest mało przydatny, ponieważ pokazuje on średnią cenę sprzedaży danego blueprinta, zarówno tych z QR 1.0 (QR = quality rating, czyli jakość blueprinta) jak i tych z QR 100.0. Trudno jest oszacować wartość blueprinta w zależności od jego QR. Jest on po prostu wart tyle ile w danym momencie ktoś jest w stanie za niego zapłacić. Pewne pojęcie o ich wartości można sobie wyrobić na podstawie strony http://www.peauction.com, choć nie uwzględnia ona sprzedaży blueprintów, które zakupiono używając buyoutu.

Wyjątkiem tutaj, podobnie jak w przypadku limitowanych przedmiotów non-stackables, są limitowane blueprinty. Wartość TT limitowanego blueprinta określa ile można wykonać na nim prób craftu (1 PEC = 1 próba), po czym blueprint nadaje się tylko do wyrzucenia, stąd ich cena jest podawana w x%. Więc np. blueprint o TT = 0,10 PED = 10 PEC i markupie 100000% kosztuje 100 PED, a każda próba craftu na nim 10 PED.

IX. Zakończenie

Powyżej postarałem się zebrać wszystkie informacje, które mi przyszły na myśl. Część informacji to tylko moje luźne przemyślenia. Jeżeli w którymkolwiek miejscu się mylę, proszę o korektę. Jeżeli masz jakieś pytania lub coś jest niejasno wytłumaczone, proszę pytać. W miarę wolnego czasu postaram się wprowadzać poprawki / uzupełnienia.

X. FAQ

Dlaczego przedmiot xxx nie ma markupu?

Niektórych przedmiotów nie da się wystawić na aukcje, co wiąże się z tym, że nie posiadają markupu.

Znalazłem na ziemi kamyki, które mają markup 600000%, jestem bogaty?

Nie :D 1000 kamyków ma wartość TT równą 1 PEC, podobnie jak dung, owoce i sweat. Więc 1 kamyk przy tym markupie jest wart 600000 / 1000 / 100 PEC = 6 PEC.

Wystawiłem ESI po cenie markupu, a nie sprzedało się, dlaczego?

Generalna zasada wyceniania ESI (Empty Skill Implant) jest taka, że ESI z małym TT sprzedają się poniżej markupu, a z dużym TT powyżej markupu.

Jak szybko sprawdzić markup np. kompletu zbroi?

Zamiast szukać osobno każdej części zbroi w poszczególnych kategoriach klikamy na kategorie Armor, następnie przycisk Order, następnie przycisk Place i po lewej mamy poszczególne części zbroi, a przycisk markupu jest powyżej. Dla handlarzy jest to też dobry sposób na szybkie sprawdzenie markupu surowców.


Ostatnio edytowany przez JIIIS, 02 Maj 2009, 12:18, edytowano w sumie 1 raz

Profil Offline
PostPost został usunięty przez JIIIS 02 Maj 2009, 12:19.
Powód: nieaktualne
Nie podano
PostWysłany: 02 Maj 2009, 12:20 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
Miniupdate 1 :)

dzieki Babel za dostrzezenie malego niuansu :)

Miniupdate 2 :)

Jak szybko sprawdzić markup np. kompletu zbroi?

Zamiast szukać osobno każdej części zbroi w poszczególnych kategoriach klikamy na kategorie Armor, następnie przycisk Order, następnie przycisk Place i po lewej mamy poszczególne części zbroi, a przycisk markupu jest powyżej. Dla handlarzy jest to też dobry sposób na szybkie sprawdzenie markupu surowców.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Maj 2009, 12:56 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
nie moge edytowac poradnika :P

Miniupdate 3

pkt. VI

do usuniecia:

Cytuj:
Jeżeli zamierzasz sprzedać surowce do handlarza to jedynie możesz odpuścić refinowanie Crude Oil i Lysterium Stone, pod warunkiem, że handlarz płaci tak samo za zrefinowanie jak i niezrefinowane.


do wstawienia w miejsce usunietego:

Cytuj:
Można też łatwo obliczyć ile % wartości traci surowiec przy refinowaniu go narzędziami dostępnymi w TT i używając naszego optymalnego zestawu:

38

Z powyższej tabeli wynika, że przy refinowaniu najwięcej na wartości tracą surowce, które mają niską wartość TT jednej sztuki.

Łatwo też można wywnioskować, że jeżeli np. handlarz skupuje Crude Oil po 101%, a Oil po 102% to nie opłaca nam się refinować :) Nie jest też dobrym pomysłem refinowanie Crude Oil i Lysterium Stone, a po miningu wyrzucanie ich do TT, bo wtedy dopłacamy do interesu, a nawet za to 101% ktoś kupi.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Maj 2009, 20:43 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Poprawiłem.
JIIIS napisał(a):
nie moge edytowac poradnika :P

Czas edycji posta to 24h od napisania.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 03 Maj 2009, 21:00 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
ateush napisał(a):
Poprawiłem.
JIIIS napisał(a):
nie moge edytowac poradnika :P

Czas edycji posta to 24h od napisania.


rozumiem, to jak rozwiazac kwestie updatowania? tak jak do tej pory wskazywac co i gdzie dodac/zmienic/usunac, czy zmieniac samemu i wrzucac jako nowy post? poradnik w aktualnej wersji jest gotowy do uzywania, ale od czasu do czasu cos tam sobie przypomne co mozna by dodac ;)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 04 Maj 2009, 08:07 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 680
HP: 0
Society: FoFW
Najlepiej chyba wrzucać w całości w nowym poście, potem się najwyżej usunie starocie żeby nikomu nie mieszać.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Maj 2009, 17:24 
Inept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2007
Posty: 14
HP: 0
Society: Kanwo
Nick w grze: deadrat
...nieźle napisane...brakuje jednak wzmianki o itemach (L) których markup też jest podany w formie %TT


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Maj 2009, 18:19 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
dead_rat napisał(a):
...nieźle napisane...brakuje jednak wzmianki o itemach (L) których markup też jest podany w formie %TT


dzieki za recenzje :) o Lkach dodam w wolnej chwili, faktycznie mi umknelo :D


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Maj 2009, 21:38 
Amateur
Dołączenie:
Lipiec 2005
Posty: 565
HP: 175
Society: Chlopaki z Ferajny
Nick w grze: Chudy
jak dla mnie nic nowego, ale piwo za dobrze wykonaną pracę i poświęcony czas

ps. tak z innej beczki, poradniki poradnikami ale czy będą dobrze służyć? zdaję się że coraz mniej napływa nowych graczy z uwagi na cenę twardej waluty, a i starzy korzystając z okazji wypłacili co nieco i na FL coraz puściej, hmmm, nie wróży to dobrze ...


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 05 Maj 2009, 22:17 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
Chudy napisał(a):
jak dla mnie nic nowego, ale piwo za dobrze wykonaną pracę i poświęcony czas

ps. tak z innej beczki, poradniki poradnikami ale czy będą dobrze służyć? zdaję się że coraz mniej napływa nowych graczy z uwagi na cenę twardej waluty, a i starzy korzystając z okazji wypłacili co nieco i na FL coraz puściej, hmmm, nie wróży to dobrze ...


dzieki Chudy za przeczytanie :) obyci gracze moga faktycznie nic nowego dla siebie nie znalezc, bo powyzsze informacje sa raczej dla poczatkujacych, choc staram sie jak moge je urozmaicac, np. z doswiadczenia wiem, ze jakbys popytal nawet starych wyjadaczy to nie jeden nie bedzie wiedzial o co chodzi z wykresami markupu i po co to ;)

a co do nowych, to tak prawde mowiac skad oni sie maja dowiedziec o EU? kiedys byla plytka z EU, jakas promocja, a teraz? albo sobie znajdziesz w necie, albo sie dowiesz od kumpla, a to chyba MindArk powinien sie starac o nowych graczy, a nie na odwrot, cos tu jest nie tak :D


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Maj 2009, 15:05 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
Miniupdate 4

pkt. II

zamienic:

Cytuj:
Dla przedmiotów non-stackables markup podajemy w formie TT + x, gdzie x to wartość w PEDach. Upraszcza to wycenianie tego typu przedmiotów ze względu na to, że ten sam przedmiot może mieć różną wartość TT. Więc gdybyśmy zobaczyli na ulicy osobę sprzedającą ten przedmiot za 3 PED to tak na prawdę nie wiemy jak został on wyceniony. Natomiast jeżeli użyje się zapisu TT + 0,40 to już wiemy, że przedmiot kosztuje 0,40 PED powyżej jego wartości TT.

na:

Cytuj:
Dla przedmiotów non-stackables markup podajemy w formie TT + x, gdzie x to wartość w PEDach. Upraszcza to wycenianie tego typu przedmiotów ze względu na to, że ten sam przedmiot może mieć różną wartość TT (przedmioty te zużywają się i można je za opłatą naprawiać w Repair Terminalu). Więc gdybyśmy zobaczyli na ulicy osobę sprzedającą ten przedmiot za 3 PED to tak na prawdę nie wiemy jak został on wyceniony. Natomiast jeżeli użyje się zapisu TT + 0,40 to już wiemy, że przedmiot kosztuje 0,40 PED powyżej jego wartości TT.

Wyjątek stanowią tutaj przedmioty limited (są to np. apteczki, bronie, zbroje, których nie da się naprawiać w Repair Terminalu, ani w żaden inny sposób! i oznaczone są one literą L). Dla takich przedmiotów markup podawany jest w formie x%. Wtedy niezależnie od tego, czy np. broń jest w połowie zużyta, czy nowiutka to wiemy, że płacimy za nią np. 120% jej aktualnej wartości TT.




pkt. V

przed tekstem "Markup może też zostać celowo zawyżony..." wstawic ponizszy akapit

Cytuj:
Na poniższym obrazku jest przykład, tym razem niezamierzonej, manipulacji markupem. Jeden z graczy wystawił bardzo dużą paczkę Simple II Conductors i mimo, że markup na ten komponent waha się w granicach 105%, ta aukcja została sprzedana za jedyne 100,3%, co ze względu na duży zakup przełożyło się na spadek dziennego markupu do ok. 101,5% (chwilowo nawet do 100,5 zanim nastąpiła kolejna sprzedaż już po normalnej cenie), a tygodniowego do 104%.

44




pkt. VIII

dodac na koncu:

Cytuj:
Wyjątkiem tutaj, podobnie jak w przypadku limitowanych przedmiotów non-stackables, są limitowane blueprinty. Wartość TT limitowanego blueprinta określa ile można wykonać na nim prób craftu (1 PEC = 1 próba), po czym blueprint nadaje się tylko do wyrzucenia, stąd ich cena jest podawana w x%. Więc np. blueprint o TT = 0,10 PED = 10 PEC i markupie 100000% kosztuje 100 PED, a każda próba craftu na nim 10 PED.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Maj 2009, 15:11 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Zrobione.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lip 2009, 16:21 
Weak
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2009
Posty: 46
HP: 0
Nick w grze: Lukasz Loktus II
Ładny poradnik również przyda mi sie na nowej drodze życia w Entropi .


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Paź 2009, 20:48 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
ateush, mozna prosic o przeniesienie do dzialu Poradniki? :mrgreen:


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Lis 2009, 15:39 
Weak
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2009
Posty: 52
HP: 0
Society: Brak
Nick w grze: Jaca Jacek Czerniak
Wiec mam itemek wkladam do tt widze cene oki narazie spoko. Potem robie value i widze o ile % wiecej wiara sprzedaje zgadza sie?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Lis 2009, 15:54 
Beginner
Dołączenie:
Listopad 2006
Posty: 270
HP: 155
Society: Art of Mining
Nick w grze: lukas will blake
zgadza sie ;]

Masz itemek TT= 100 ped a mv 120% to wartosc rynkowa tego itemku wynosi 120 ped

100*120%=120


Na matematyke sie nie chodziło? :D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Lis 2009, 16:54 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
pride24 napisał(a):
Wiec mam itemek wkladam do tt widze cene oki narazie spoko. Potem robie value i widze o ile % wiecej wiara sprzedaje zgadza sie?


nie wkladaj do TT bo jeszcze przez przypadek sprzedasz :mrgreen: jak... jak... jak jeff :lol:
wartosc TT widac jak klikniesz 2x na przedmiot w Inventory


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Lis 2009, 18:10 
Weak
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2009
Posty: 52
HP: 0
Society: Brak
Nick w grze: Jaca Jacek Czerniak
Rozumiem juz hehe dzieki :mrgreen:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Paź 2010, 09:20 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2007
Posty: 637
HP: 98
Society: Kanwo
Nick w grze: Michal Pypek Kowalski
Przetłumacz, wyślij do FPC i dostaniesz armora :P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Paź 2010, 11:04 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
michalpypek napisał(a):
Przetłumacz, wyślij do FPC i dostaniesz armora :P


o dzieki za info, jest jakis oficjalny post o tym na EF? :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Paź 2010, 11:57 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2007
Posty: 637
HP: 98
Society: Kanwo
Nick w grze: Michal Pypek Kowalski
http://www.planetcalypsoforum.com/conte ... ompetition


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tłumaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso