Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysÅ‚any: 24 Kwi 2006, 16:40 
Able
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 1485
HP: 0
Nick w grze: Harddy DUCH Cooldice
Witam, oto kolejna możliwość dla wszystkich do wywoÅ‚ania gorÄ…cej dyskusji... zaznaczam że temat nie jest gÅ‚upi i wzbudza do refleksji, jestem ciekaw waszych opinii. Jak każdy wie zajmujÄ™ siÄ™ głównie polowaniem oraz zgÅ‚Ä™bianiem wielkiej tajemnicy PEU by uczynić z tej dyscypliny nonstop dochodowe zajÄ™cie. Oto jedno z moich przemyÅ›leÅ„ – ubrane w sÅ‚owa.

UWAGA !! TO NIE MA BYĆ KOLEJNA NOWA TEORIA NA TEMAT LOOTÓW !! tylko stwierdzenie faktów poparte poszlakami.

Ok., na początek parę pytań ? niech każdy je sobie zada i sam sobie odpowie ...
-czy dużo poluję ?
-czy jestem zadowolony z moich lotów ?
-czy nażekam na loot ?
-czy loot z huntu w PEU jest beznadziejny ?
-czy uważma że polowanie to strata kasy ?
-na jakie mooby polujÄ™ ?
-na ile różnych mobów polowałem w ostatnim czasie ?
-w ilu mijscach poluję i polowałem ?
-itp.
-itd.
...starczy ... uff

dobra, jedziemy dalej :
na pewno nie raz czytaliÅ›cie gdzieÅ› na forum, nie ważne jakim i kogo, że ktoÅ› narzeka na loot, że ktoÅ› traci, że mooby nie plÄ…cÄ…, że polowanie to gÅ‚upota i strata kasy... nie raz sami tak pisaliÅ›cie, nie raz pisaliÅ›cie do suportu „kurde!! Trace szmal!! Oddawać mi go zÅ‚odzieje!! Chce hofa!!”...ok. to tak dosadnie, teraz jeden jedyny fundamentalny i Å›wiÄ™ty dla MA znacznik tego o co mi chodzi, odpowiedz MA : „Å›redni loot siÄ™ nie zmienia, nie dokonujemy zmian, to zależy od szczęścia .bla,bla,bla....”, tak sprawa wyglÄ…da

Teraz uwaga, chwila prawdy :
-nigdy nie jest tak że mooby nie płacą i nigdy nie jest tak że zawsze musimy tracić


wytłumaczę :
-zobaczcie wikicharts, zakładkę mooby, ile ich tam jest ? typów ? otóż wiki podaje 91 !! !!
-teraz kliknijcie mapę i zobaczcie ile jest kropek ze spawnami moobów
dużo tego, prawda? Zatem to dość banalne stwierdzenia ale zawsze jakieÅ› : zawsze jest jakiÅ› moob na jakimÅ› spawnie który dobrze pÅ‚aci, zawsze... to jest poprawne politycznie (wg odpowiedzi MA o looty), jeÅ›li idziemy polować, walimy powiedzmy ile? Dwa, trzy , ok. kilka typów moobów danego dnia ale nie zapolujemy na wszystkie albo nawet na wiÄ™kszÄ… część, inna sprawa by moc polować na wszystkie te mooby to trzeba być co najmniej uberem... zatem, jeÅ›li zaÅ‚ożymy że w danej chwili jest zawsze moob który dobrze pÅ‚aci to też zakÅ‚adamy że nie koniecznie to może być moob którego jesteÅ›my w stanie ukatrupić, mooby możemy podzielić na takie co dajÄ… loot : sÅ‚aby (tracimy na polowaniu), normalny (da siÄ™ przeżyć z pedami), dobry (globale, hofy, dobry Å›redni looti), teraz powiedzmy te trzy typu mogÄ… siÄ™ różnie rozkÅ‚adać poÅ›ród te 91 typów moobów i np. w danej chwili powiedzmy wszystkie mooby na które poluje wiÄ™kszość graczy sÄ… oznaczone jako „sÅ‚abe’ inne jako „normalne” a kilka jako „dobre” wiÄ™c najnormalniej w Å›wiecie walimy mooby które i tak sÄ… skazane w danym okresie czasu na marne pÅ‚acenie no albo trafimy na mooba co dobrze pÅ‚aci. IdÄ…c dalej, kolejny argument, dlaczego pewnym osobom siÄ™ powodzi w polowaniu : majÄ… szczęście i trafiajÄ… na dobrego mooba (można temu dopomóc odpowiednio go dobierajÄ…c metodÄ… prób loota), sÄ… dobrze wyskilowane i sÄ… w stanie zabić wiÄ™cej typów mobów, posiadajÄ… super sprzÄ™t co też im pozwala zabijać wiÄ™cej typów mobów, albo Å‚Ä…czÄ… nawet te trzy elementy. Bo ile przeciÄ™tny myÅ›liwy jest w stanie zabić typów mooba? 10 ? 30? 50? A uber ? może i nawet sÄ… tacy którzy potrafiÄ… zabić wszystkie 91 typów...jeszcze dwie sprawy, sÄ… osoby które potafiÄ… zabic prawie każdego moba dziÄ™ki swoim skillom oraz sprzÄ™towi, tka te osoby sÄ… z krtÄ™gu tych co zawsze profitujÄ… polujÄ…c – mogÄ…c zabić każdego mooba można trafic spoojnie na takeigo so dobrze pÅ‚Ä…ci, druga sprawa to rozkÅ‚ad sÅ‚aby, normalny, dobry ... bo odpowiednio musi być piramidalne czyli powiedzmy 60% sÅ‚abych, 25% normalnych a 5% dobrych, dziÄ™ki takim rozkÅ‚adom MA może w Å‚atwy sposób kontrolować wypÅ‚yw kasy w loocie, po prostu podkrÄ™ca te progi np. do sÅ‚abe 75% itp., no i dajÄ…c rangi moobom np. wg iloÅ›ci HP mooba albo obrażeÅ„ jakie zadaje. Polityka rozkÅ‚adu mooba jest zmienna i nigdy jej nie odgadniemy... dlatego nigdy też nie zgÅ‚Ä™bimy jak loot jest generowany i nie okreÅ›limy kiedy dany moob bÄ™dzie pÅ‚aciÅ‚.. Pozostaje nam tylko próbować i szukać „dobrego” mooba..

taki przykład i tylko przykład przeciętnego avatara: ide polować, najpierw krewetki... lipa straciłem, ok. teraz argo, kurde znowu same nolooty, ehh no teraz musi się udać armaxy... no cos poleciało, już lepiej... ale gdybym np. poszedł na itumatroxa albo hispidiusa to kto wie, może hof, ale nie pójdę bo nie zabije tego mooba bo jestem za słaby, i tego właśnie nie wiemy i nie możemy sprawdzić, im byłbym lepszy tym ilość mi dostępnych moobów była by większa i w związku z tym mam większe prawdopodobieństwo że wybiorę dobrego mooba...

przykÅ‚ad dla „ubera”: hmmm co tu posiekać mym impmk2 ...hmm, goki silne, ehhh lipa, sÅ‚abo pÅ‚acÄ…, ok., itmatrox, o coÅ› poleciaÅ‚o, nawet skromny globalik, .. to może hispidiusa,,...omg walnÄ…Å‚em hofa !!

Mam nadzieje że jasno napisałem i wszyscy zrozumieli o co mi chodzi, a teraz możemy sobie podyskutować. :D


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 24 Kwi 2006, 18:15 
Green
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 203
HP: 112
Society: Freelancer :P
a o czym tu dyskutowac?


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 24 Kwi 2006, 18:41 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
Duch,
Oczywiście, że masz racje co do mobów lotujących i nie lotującyh, każdy kto dłuzej hunci o tym pewnie wie. Po prostu od czasu do czasu trafia się na moba i miejsce któe ładnie sypie. Jest tylko jeden mały tyci problem. Taki sam jak z żyłami w miningu. MA tak to ustawia, że szukanie tych lotującyh kosztuje więcej niż zysk jaki się na nich osiąga. Jeśłi byłoby inaczej to wysarczy, że użytkownicy tego forum zmówią się i będą testowali dzień w dzień moby a jak jakiś będzie sypał to dadzą znać pozostałym. Tyle, że MA stosuje taki myk, że zmiana ilości polujących na danym terenie czesto/gęsto zmienia loty (czasem psuje czasem poprawia). Powiem krótko - HUNTING to gra o wartości ujemnej bo MA z tego żyje (informacja publikowana przez MA w ich prospekcie emisyjnym). W krótkim albo średnim okresie plusowanie jest możliwe - ba MA musi zapewniac takie okresy ale w długim horyzonice grający mają tracić. Pozostaje oczywiście kwestia nabytych skili i ich odsprzedaży. Z moich obliczęn wynika, że wartość nabywanych skili jest w miarę zbieżna z dziurą w budzęcie jaka powstaje na huncie i to jest w miare logiczne. Wniosek - jedyne co gracze pozyskują w PE to skile (nie surowce i inne pierdóły) bo skile mogą sprzedąć nowym graczom. Ja osobiście polecałbym osiągniecie pewnego pułapu skili hunterskich po to żeby móc zająć się minigiem bo w przypadku miningu większość uzyskanycyh surowców możesz sprzzedąźć za ceną > 120% ich wartości TT, czyli zwrot na poziomie 70-80% daje Ci względnie duże pokrycie ponoszonych wydatków a skile minerkie chodza za zdecydowanie większe kwoty niż hunterskie (2-4 razy droższe) tyle mojego.
powodzenia wszystkim huntereom, minerom, crafterom i reselerom


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 24 Kwi 2006, 20:25 
Green
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 203
HP: 112
Society: Freelancer :P
Lu_NiX napisał(a):
Ja osobiście polecałbym osiągniecie pewnego pułapu skili hunterskich po to żeby móc zająć się minigiem bo w przypadku miningu większość uzyskanycyh surowców możesz sprzzedąźć za ceną > 120% ich wartości TT, czyli zwrot na poziomie 70-80% daje Ci względnie duże pokrycie ponoszonych wydatków


a ja proponuje polowac na duze moby, bo daja itemy warte tt+xxxx

Lu_NiX napisał(a):
a skile minerkie chodza za zdecydowanie większe kwoty niż hunterskie (2-4 razy droższe) tyle mojego.


tylko ze skillow 'minerskich' jest 3x mniej i nabija sie je 3x trudniej. 3x3=9 9>4 :P


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 24 Kwi 2006, 20:39 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
dobre hellutek
btw. mermothy dziÅ› sypiÄ…

[ Dodano: Wto 25 Kwi, 2006 11:27 ]
********
A w temacie taka mała uwaga - gracze nie mają 91 możliwośći wyboru bo moby w różnych miejscach różnie sypią, moby występują w wielu miejscach - dajmy na to 5 (zaniżone) na moba - i już mamy 459 możliwości.
Często pierwsze loty (szczególnie po zalogowaniu do PE) są rewelacyjne. Przykład co drugie polowanie pierwszy fefek którego ubijam sypie >5ped potem kilka kolejnych podobnie a następnie 20-30 no loot. Strata na huncie jest już około 30ped. Co robimy dalej ? Nastęny test. Przy założeniu że 25% daje dobre loty (pokrywa wydatki lotem i przyrostem skila) mamy następujące prawdopodobieństwa że miejsce na które idziemy będzie kiepskie (złapiemy stratę np. 20ped zanim się połapiemy - 20 ped to raptem 10 przeciętnych mobków typu argo) :
1 - 75%
2 - 56%
3 - 42%
4 - 32%
5 - 24%
6 - 18%
7 - 13%
8 - 10%
9 - 8%
10 - 6%
11 - 4%
12 - 3%
dajmy na to że średnio przy 5tym miesjcu trafiamy na dobre loty (optymista ze mnie) - czyli mamy do odrobienia 80ped - bez min. GSI i tak będziemy w plecy. Tyle mojego w kwestii kosztów i prawdopodobieństwa. 8)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 25 Kwi 2006, 10:27 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 628
HP: 69
Society: RED LEGION CADETS :>
Nick w grze: Sebek From Poland
Moim zdaniem nie ma o czym dyskutować,

Po pierwsze to aby jeden czlowiek w dzien zabil 91 typów mobów ( po 10 mobow jednego typu ) to powodzenia w 24h, do tego sa rozne maturity ( youg, mature, old, prov, guard, dominant, alpha, old alpha, prowler, stalker ) 91 x 10 = 910, 910 x all maturity = 9100 ( powodzenia )

Pozatym nie jet tak jak Duch mówisz, piszesz ze sa ludzie co sa zawsze na + to czemu nie sa bogaczami ogromnymi? czemu nie maja samych ATH? czemu MA dalej prowadzi PE skoro ludzie maja prawie 100% zarobku?

Bo jak idziesz na berycledy z mk2 to nic ci nie robia tracisz same ammo, na hogglo potrzeba troszke lepszego equipa, policz sobie decay, nie jest tak że uber idzie zabic 30 exo nie ma loota, idzie na araneatroxy stalkery i wali global po globalu, bo po tych 30 exo moze isc na gibiny youg i moze walnac globala


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 25 Kwi 2006, 11:09 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 2201
HP: 110
Society: Ziemniak Niemyty Luz
Nick w grze: Elanor
Omg Sebek,strasznie generalizujesz,Duch podal tylko przyklad..Nikt nie mowi ze z gibniba nie mozna miec globala :lol: (sama mialam gsi ze snabla hehe)

Oczywiscie,ze sa ludzie,ktorzy na huncie zarabiaja - i to nie z ath itp. tylko ze srednich lootow ( na przyklad). A bogactwem nie kazdy lubi sie chwalic :)
Tylko ze szkopul w tym,ze na takie 5% zarabiajacych jest 95% tracacych :P - dlatego MA egzystuje.

EDIT: Przeczytalam jeszcze raz..troche zle zrozumialam post Sebka.Wiec wyjasnie,jak to jest wg mnie ;-) Piszesz, ze na takich hogglo bedzie wiekszy decay armora, fapa itd.. Racja,ale tez na silniejszych mobach jest o wiele wieksza szansa na lepszy loot.Oto dlaczego uberzy poluja na mermothy,falxiangusy itp. Po prostu LATWIEJ wyjsc na plus... (oczywiscie majac odpowiedni kapital do tego). A jeszcze jasniej : sprobujcie wyjsc na plus na snablach. Mi sie to udalo tylko 2-3 razy w zyciu ;P Za to na mobach z porzadniejszym hp szansa rosnie i to bardzo (biorac pod uwage tez to, ze silniejsze moby czesciej daja globale, lub itemki warte tt+ ).


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 25 Kwi 2006, 15:13 
Green
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 203
HP: 112
Society: Freelancer :P
Elanor napisał(a):
A jeszcze jasniej : sprobujcie wyjsc na plus na snablach. Mi sie to udalo tylko 2-3 razy w zyciu ;P Za to na mobach z porzadniejszym hp szansa rosnie i to bardzo (biorac pod uwage tez to, ze silniejsze moby czesciej daja globale, lub itemki warte tt+ ).


male sprostowanie :)
na porzadniejszych mobach nie zwieksza sie szansa na wyjscie na plus, szansa jest taka sama, jedynie plus moze byc wiekszy :)
nie musze chyba mowic ze tak samo jest ze stratami... <smiech 'porzadnych' mobow w strone hellutka>


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 25 Kwi 2006, 16:45 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 628
HP: 69
Society: RED LEGION CADETS :>
Nick w grze: Sebek From Poland
Elanor napisał(a):
Tylko ze szkopul w tym,ze na takie 5% zarabiajacych jest 95% tracacych


Moim postem chcialem powiedzieć, że nie ma teori na loot/no loot i że nikt nie może zarobić na huncie większej kasy, co zarobi to straci, lub raz zarobi i wyplaci, ale to nie jest ZARABIANIE, zarabianie jest wtedy jak masz staly dochod z czegos - patrz reselling, tylko na tym mozna zarobic wszystko inne bardziej "fajne" jest po to aby tracic, a niektorzy trafiaja od czasu do czasu cos wiekszego ( tak jak w ruletce, przejebiesz 5k zl w 2 dni a na nastepny dzien wygrasz 10k - ale to nie jest gwarantowane )


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 26 Kwi 2006, 08:21 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
można metodą ruletkowca startować na snablach a kończyć na AOA :wink:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 27 Kwi 2006, 13:16 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 628
HP: 69
Society: RED LEGION CADETS :>
Nick w grze: Sebek From Poland
No życze powodzenia w trafianiu hofów :)


Profil Offline

WyÅ›wietl posty z poprzednich:  Sortuj wedÅ‚ug  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tÅ‚umaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso