Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysÅ‚any: 19 Sty 2006, 17:01 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 382
HP: 125
Society: Poltropia
Hej :)

Własnie mi coś przyszło do głowy ... taki model skąd się biorą globale, hofy i ath.

MA powiedziało wyraźnie, iż wysokie looty nie wpływają na wysokość innych lootów. Chyba nie do końca prawda ;) a dlaczego? Ponieważ według mnie nie wpływają na wysokość lootów ale na to, czy jest loot czy go nie ma.

Zacznijmy od tego, iż tak na prawdę gdy jest cokolwiek w locie to istnieje tylko jedno rozgraniczenie. Do 50 ped - cisza, powyżej 50 globalna wiadomość, jeżeli wysokość uprawnia do wpisania na Hall of Fame to mamy do czynienia z HoF lub ATH.

ATH szczególnie na tak wysokim poziomie jak ostatnio jest czymś specjalnym ale o tym później.

Załóżmy, że są 2 pule - na zwykłe looty (w tym globale i HoF) i na uber (powyżej jakiejś kwoty np. 1000PED - więc i ATH).

Posłużę się przykładem opartym na polowaniu.

Lootujesz moba - wyskakuje wartość teoretycznego loota (jakaś funkcja losowa związana z trudnością moba, bilansem wewnętrznym (jest z czego dać czy nie) i z polityką loot - dużo małych i jeden duży czy na odwrót) i tu mamy 2 możliwości:

1. Jego wysokość warunkuje odniesienie się do jednej z 2 puli (np do 5ped zwykła, powyżej uber)
2. Lub ... dobierany jest wskaźnik zapotrzebowania w puli (najpierw ogólenej, potem uber lub na odwrót)

i jest podejmowana decyzja czy go otrzymasz (generowane loot window lub komumikat "no loot").
Czy będą to pedy czy też jakiś item zależy od "planu podaży dla danego rodzaju moba" oraz ewentualnie skili gracza - dla MA jest ważna wartość TT).
Jeżeli kwota zaliczała by się do uber loot to sprawdzany jest przyznany status avatara (generowany na podstawie wpłat/wypłat, ilości godzin - czyli ryzyko wypłaty na realne konto) i albo jest przyznawany ... albo wraca do puli co powoduje kumulację i możliwość trafienia "kosmicznego" ATH

Decyzja o komunikacie "no loot" powoduje większe prawdopodobieństwo większego teoretycznego loot bo rośnie pula ;)

Czyli wysokie looty nie wpływają na wysokość loota - jeżeli jest - ale na to czy jest jakiś loot.

Uff ... mam nadzieję, iż jest to zrozumiałe ...

Pozdrawiam,

PioHaw


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 19 Sty 2006, 17:13 
Able
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 1485
HP: 0
Nick w grze: Harddy DUCH Cooldice
hmm, całkiem możliwe ... jednak nigdy nie dowiemy się jak to jest na prawdę zatem szkoda czasu na dywagacje i jałową retorykę, lepiej grać :)

ja mam troszkę inną teorię ale spoko, tyle jest teori co graczy więc nie ma co dyskutować ... Pio, coś w tym jest co piszesz i chyba głębiej to przemyślę a może nawet zweryfikuję moje teorie

rezpekt jo man


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 19 Sty 2006, 17:54 
Unskilled
Dołączenie:
Październik 2005
Posty: 132
HP: 0
Czy ten temat nei byl juz kiedys poruszany?


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 19 Sty 2006, 18:56 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
HduchC napisał(a):
nie dowiemy się jak to jest na prawdę zatem szkoda czasu na dywagacje i jałową retorykę, lepiej grać :)


Pod tym sie podpisuje i sam sobie glowy nie zawracam mechanizmami panujacymi w tym temacie :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 19 Sty 2006, 23:33 
Poor
Dołączenie:
Sierpień 2005
Posty: 23
HP: 0
Society: żaden :(
Nick w grze: Calvar Paktar Foller
wg mnie MA może sobie sterować lootami kto ma dośtać coś dużego lub rare
dziwiÄ… mnie np dwa ATH w tym samym dniu od jednego gracza
coś tu wyraźnie śmierdzi
zresztą można mówić wiele ale są avatary bardziej i mniej szczęśliwe
chyba każdy się ze mną zgodzi 8)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 01:06 
Amateur
Dołączenie:
Lipiec 2005
Posty: 565
HP: 175
Society: Chlopaki z Ferajny
Nick w grze: Chudy
PioHaw bardzo Cię proszę wyjaśnij mi dlaczego różnicujesz graczy na wpłacających i niewpłacających? nie bardzo to rozumiem. Moim zdaniem prawda jest taka żę jak już dzieli to na tracących i nietracących ponieważ w interesie MA jest zgarnąć pedy z karty, po co więc mieliby prowadzić dodatkowe statsy i jakies specjalne statusy. Masz gracza który dziennie inwestuje w sprzęt 1k ped , ammo decay i duperele, skąd ma kasę nie ważne, czy wpłacił czy wyciągnął ją od innych reselująć, pożyczająć itp, ważne jest jedynie że stopa zwrotu była np 70% wieć MA zgarnia 30% nie wnikacjąc skąd jest kasa, czy to nie prostsze?

dodatkowo napisałeś o ryzyku wypłaty na realne konto, hmmm masz konto w banku? czy bank bierze pod uwagę cos takiego jak ryzyko wypłaty? absolutnie, bank zarabia pobierajac kaske za prowadzenie, czasem za wypłatę w bankomacie, za przelewy itp.

analogicznie MA, wpłacając tracisz te kilka %, wypłacając właściwie MA dostaje darmowy kredyt na kilka miesięcy gdy Ty czekasz na wypłatę, oni nic nie tracą moim zdaniem na wypłatach, posłużmy sie liczbami wpłacasz 1000$ a wypłacasz juz 950$, czysty zysk, tak działają przedsiębiorstwa jakimi niewątpliwie jest MA.

Mogę oczywiście sie mylić ale wydaje mi się żę za wiele sie nie rozmijam z prawdą.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 09:34 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 382
HP: 125
Society: Poltropia
Hej :)

Nie różnicuję graczy na wpłacających i nie. Chodzi o wyliczenie ryzyka wypłaty kasy z gry. Osobo, która nigdy nie wpłaciła mogłaby całe ATH wypłacić - wyliczenia auktuarialne (firmy ubezpieczeniowe). Banki też się zabezpieczają przed wypłatą - służy do tego tworzenie rezerw obowiązkowych (mających również wpływ na kreację pieniądza w gospodarce a więc sterowane centralnie) a żyją nie z trzymania wkładu i opłat manipulacyjnych ale ze sprzedaży pieniądza w postaci kredytów/leasingów a pochodzącego właśnie z wkładów (taki resell ;) kup tanio /wkłady/ sprzedaj drogo /kredyt/)

A propos opłat pobierawnych przy wpłacie - nie MA pobiera tylko provider usług finansowych (tak jak centra autoryzacyjne przy kartach kredytowych).

MA musi za kasę dostaną od nas utrzymać ludzi, sprzęt i wygenerować zysk dla udziałowców. Mam duże wątpliwości czy mają takie nadwyżki finansowe aby inwestować na rynkach kapitałowych. Moim osobistym zdaniem, MA żyje z nieruchomości w grze (domy, apartamenty, landy ... itp) oraz z opłat za aukcje i ewentualnie decay. Decay nie jestem pewien ponieważ mocne bronie (BLP) mają zabójczy decay i powstawałby dziwny model. Uber daje kasę MA i drenuje loot pool a noob z opalo napełnia pulę i nie daje prawie nic do MA .... dlatego mam wątpliwości. Poza tym, gdyby tak było to nie "naprawiliby" axe1x0 i nie spowodowaliby, iż użycie melee dziś jest b.mało ekonomiczne.

Pozdrawiam,

PioHaw

P.S.

A propos modelu z ciągłą stratą - nie do końca się zgodzę. Jakbyś codzień tracił w sposób odczuwalny to byś przestał grać. Poza tym przeciwko temu jest dostawanie HoF/global przez ludzi, którzy dopiero co zaczęli grać.

P.H.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 10:01 
Unskilled
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 150
HP: 0
Hm...cholera czytam Wasze posty, i jeden wniosek mi sie "nasuwa'....,ze ta gierka to bardzo ale bardzo, przypomina fundusze z reala, pod potoczna nazwa "PIRAMIDA", ktore przynajmniej w Polsce zostaly ustawowo zakazane w 2004 r.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 10:19 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 382
HP: 125
Society: Poltropia
Hej :)

Pomimo zakazu ustawowego, "piramidy finansowe" czy tak zwane "systemy argentyńskie" dalej funkcjonują... i żerują na najbiedniejszych :(

Jak dobrze się przyjżysz oraganizacji systemu emerytalno-ubezpieczeniowego to zobaczysz, iż też jest oparty na zasadzie "piramidy" i cały problem z nim polega (poza nieudolnością i brakiem efektywności administracyjnej), iż przyrost nowych uczestników jest mniejszy niż ubywanie "beneficjentów"

Dla nie wiedzących ... Argrentyna "zbankrutowała" z powodu takich "piramid" ... a po roku 1991 lubiono porównywać naszą gospodarkę między innymi do argentyńskiej ;)

Pozdrawiam,

PioHaw


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 10:58 
Green
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 172
HP: 0
Nick w grze: Kuchash
No tak, jeszcze tylko tego brakuje, żeby w PE sprzęt z tt (ammo, bombs itp) wprowadzili "za kartki" :) A obok Enterance otworzą Pewexy :)

Co do lootów, jedno cały czas mnie zastanawia: Po co wprowadzili system skillowania, jeśli skille są bezużyteczne ? Np mining. Noobki walą HoFy po 7-40k, troche to dziwne jak dla mnie. Co do HoFów. Wiadomo, że świat PE podzielony jest na kilka lub nawet kilkanaście serwerów, możliwe że w każdym z osobna zbierana jest jakaś pula na HoFy. Zauważcie, że praktycznie codziennie pada tylko jeden większy HoF z danego gatunku moba (Atrox, Armax, Molisk itp), a one są ummieszczone na różnych zerwerach = inna pula.
Ale tak naprawde MA zna tylko prawdziwą odpowiedź w sprawie Globów/Hofów, i chcąc, niechcąc musimy zdać się na ich łaski :)
Pozdrawiam


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 11:40 
Able
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 1485
HP: 0
Nick w grze: Harddy DUCH Cooldice
Kilka moich peców do puli :

1. MA jest firmÄ…, firma musi zarabiać zatem MUSI mieć kontrolÄ™ nad bilansem zysków i strat, wniosek : istnieje coÅ› takiego jak LOOTPOL (może kilka lootpoli dla różnych profesji a może na każdym odrÄ™bnym serwerze inna pula), MA „daje” graczom tyle kasy ile ma nadwyżek z różnych źródeÅ‚ jak decaj czy depozyty itp. ... a na pewno nie dokÅ‚ada.
2. ATH, imo sÄ… generowane z jakiejÅ› extra globalnej puli która nie ma wpÅ‚ywu na Å›redni loot, co wiÄ™cej idzie na to też kasa z generowanych przez MA „wirtuali” jak landy, stacja, itp. ... a w przyszÅ‚oÅ›ci z reklam itp.
3. Co do loota, jestem skłonny do uwierzenia w pewien model lootowania opisujący każdego avatara, składa się on z kilku elementów :
depozyty+skille+szczęście+X = loot , gdzie X to losowa wartość przypisana dla każdego avatara zmiennie co pewien okres czasu (może to być dzień, tydzień a może i miesiąc, generuje to system), X może wyjaśniać dlaczego raz nam idzie a raz nie (karma)... X może też wynikać z predyspozycji jakie ma nasz avatar do danej profesji ... Wszystkie te składowe rozkładają się procentowo i jest to zmienne. Jedyne zmienne na jaki mamy wpływ to depozyt i skille.
4. Duży wpływ na loot ma ILOŚĆ PRÓB : tego nie będę tłumaczyć bo każdy chyba miał matme w szkole i wie coś o rachunku prawdopodobieństwa. Zatem im więcej prób tym większe szanse...


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 11:54 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 382
HP: 125
Society: Poltropia
Hej :)

Z tym prawdopodobieństwem nie jest tak łatwo.

Jak wypadł 10 razy po rząd orzeł to jakie jest prawdopodobieństwo, iż w kolejnym rzucie wypadnie reszka?

Intuicyjnie powiedziałbyś, że większe niż, że wypadnie orzeł ... ale nie ... jest równe 0,5 ;)

Natomiast oszacowane prawdopodobieństwo, iż 11 razy pod rząd wypadnie orzeł jest bliskie 0.
Hazard jest oparty na rachunku prawdopodobieństwa i wartości oczekiwanej ... i jest tylko jeden zakład w kasynie, który daje wartość oczekiwaną = 0, ten zakład jest wykorzystywany przez baronów paliwowych do "rozbijania" banku ... dlatego, iż mają oni prawie nieograniczony zasób gotówki do gry ;)

I to tyle wspomnień ze szkoły ;)

Pozdrawiam,

PioHaw


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 13:07 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2167
HP: 0
Society: Poltropia
jeśli chodzi o loot pool to moim zdaniem istnieje jeden dla konkretnej profesji niezależnie od lokalizacji, potwierdzeniem może być znaczny spadek średniej warości loot po otwarciu Ametrhera, a później dało się też to odczuć przy CP, jeśli chodzi o Asteroid to zbiegło się to z gwałtownym wzrostem ath, więc ludzie mogli nie zauważyć zmiany

ale z czegoś muszą nepełniać nowe lokalizacje, więc obserwujcie loot kiedy będą otwierane kolejne części Amethera ;)

to ogólnie


a wracając do toerii globala/hofa to moim zdaniem jest poprostu tak, że MA ustawia sobie (zmienny za każdym razem) poziom, do którego musi się napełnić "puszka", puszka napełnia się z ammo polujących, z czego np. 90% wraca do puli normalnych loot (dystrybuowane wg ustalonych zasad), a 10% napełnia puszkę, kiedy puszka się napełni, pada hof (dystrybucja wg. zasad innych niż normalny loot, miejsce, skill, luck, flaga ;)

potwierdzeniem może być sytuacja kiedy często padają hofs z moba, na którego akurat jest moda, szybko napełniająca się puszka = częste hofs


jeśli chodzi o weapons to poprostu konkretny produkt w ofercie firmy, który przynosi firmie dochód, a każda poważna firma analizuje zyskowność danego produktu, i MA ustawia decay, z którego podobno żyje tak, aby mob nie został zbyt tanio zabity,
dlatego axe01 musiał mieć zmienione statsy, żeby produkt się zbilansował, przecież nie mogli go poprostu wycofać z rynku


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 14:54 
Unskilled
Dołączenie:
Październik 2005
Posty: 132
HP: 0
Kuchash napisał(a):
Co do lootów, jedno cały czas mnie zastanawia: Po co wprowadzili system skillowania, jeśli skille są bezużyteczne ?

Odpowiedz jest prosta: Nie kazdy uwaza ze PE to "maszynka do robienia kasy" niektorzy graj dla rozrywki. A co to za MMORPG bez skillow?

Kuchash napisał(a):
Np mining. Noobki walÄ… HoFy po 7-40k, troche to dziwne jak dla mnie


Mining jest inna dziedzina zarabiania kasy i tu w przeciwienstwie do hunt-u liczy sie miejse w ktorym mining-ujemy np. zawansowani kopacze maja swoje stale miejsca :wink:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 18:48 
Green
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 172
HP: 0
Nick w grze: Kuchash
Sisior proponuje kurs czytania ze zrozumieniem, a co się tyczy miningu, może możesz mnie poduczyć jak kopać ? Widocznie nie wiem jeszcze wielu rzeczy na ten temat 8) :shock:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 19:01 
Green
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 187
HP: 122
Society: P.L.
Nick w grze: Adam Dreamer Hope
A ja mam inny pomysl, wy tak kombinujecie a tez trzeba pomyslec na implementacja systemu lootu i wydajnoscia systemu, moim zdaniem jest to prosty system statystyczny podam przykladowe wartosci prawdopodobienstwa dla moba ktory daje "standardowy" loot 1ped
prawdopodobienstwo wartosc srednia
0,50000000000000000000 1 0,5
0,12500000000000000000 2 0,25
0,03125000000000000000 4 0,125
0,00781250000000000000 8 0,0625
0,00195312500000000000 16 0,03125
0,00048828125000000000 32 0,015625
0,00012207031250000000 64 0,0078125
0,00003051757812500000 128 0,00390625
0,00000762939453125000 256 0,001953125
0,00000190734863281250 512 0,000976563
0,00000047683715820313 1024 0,000488281
0,00000011920928955078 2048 0,000244141
w pe wartosci prawdopodobienstwa sa moze i inne ale tu chodzi o pokazanie systemu, srednio po zsumowaniu wychodzi ze z kazdego moba rozdawane jest 0,999755859ped

teraz wystarczy modyfikowac wartosc podstawowa w zaleznosci od sredniego kosztu zabicia moba zeby kontrolowac podaz pedow z danego moba.

Jesli chodzi o hofy to nawet jak wygeneruje sie w danym okresie "za duzo" to mozna recznie zredukowac podaz, a przy ilosci mobow jakie sa zabijane kazdego dnia tylko srednia ma znaczenie.

p.s sam jestem zwolennikiem "zmodyfikowanego" tego modelu ale nie chce mi sie pisac :P


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 20 Sty 2006, 22:11 
Able
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 1485
HP: 0
Nick w grze: Harddy DUCH Cooldice
Adaś drogi kolego, to co napisałeś jest fascynujące :!: w bardzo konkretym modelu przykładowym naświetlasz sprawę ... faktem jest że to można modyfikować parametrmi o jakich pisałem w poscie wcześniej. To naprawdę świetna idea.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 31 Sty 2006, 18:47 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 626
HP: 121
Society: Kingsajz
Nick w grze: Mariusz Garwen Szybki
Ja mam teorie co do okeslania lootu z konkretnego moba. Jeżeli mob daje nam criticale to jest większa szansa na większy loot. Nie zawsze to się sprawdza ale już pare razy już tak miałem.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 31 Sty 2006, 18:56 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 840
HP: 120
Society: Chłopaki z Ferajny PL
Nick w grze: MarO MarO MarO
heh dajcie sobie spokój z tymi teoriami :P
gdy dostaje criticala to nie widze w locie żadnej różnicy a zazwyczaj z tego moba leci "no loot :P "


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 12 Lut 2006, 13:55 
Mediocre
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 77
HP: 0
Society: Sterling & Moss
Nick w grze: Lunar_PL
A ja tam lubie takie teorie :D fajnie myslicie, tylko z 2 srony nawet jak będziecie znali dokładny algorytm dzielenia loota to nic nie wyciagniecie więcej... bo jest to zbyt skomplikowane aby coś takiego spreparować.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 12 Lut 2006, 18:02 
Able
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 1485
HP: 0
Nick w grze: Harddy DUCH Cooldice
Chcecie znać prawdę ?! TAK ??? To Wam powiem ... bynajmniej o polowaniu ...

...polowanie to jak wróżenie z fusów, z tym że fusy to looty a filiżanką jest lootwindow, oto cała prawda ... trzeba nauczyć się wróżyć 8)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 13 Lut 2006, 15:03 
Mediocre
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 77
HP: 0
Society: Sterling & Moss
Nick w grze: Lunar_PL
Ja tam w PE narazie tylko nauczyłem się rzucać klątwy :D


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 13 Lut 2006, 15:51 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 363
HP: 177
Society: P.L.(Polish Legion)
Dla mnie to jest tak jak w grach na jednorękich bandytach.
Z puli władowanych pedów dla graczy przypada około 2/3 ,1/3 dla MA
z puli 2/3 dla graczy wydzielany jest określony% na ATH.
Tak jest w PE,kasynach i salonach gier.To jest po prostu hazard-pewnie dlatego w to gram hehe.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 13 Lut 2006, 16:35 
Amateur
Dołączenie:
Lipiec 2005
Posty: 565
HP: 175
Society: Chlopaki z Ferajny
Nick w grze: Chudy
krótko zwięźle i na temat, dodam od siebie, że trzeba żyć z myślą straty kasyi tyle, gra sie o wiele przyjemniej (czyt. bez wk... się).


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 13 Lut 2006, 18:04 
Unskilled
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 150
HP: 0
Hm....jezeli jest to ukryty hazard ( a calkowicie ,sie zgadzam z przedmowca)...to wczesniej , czy tez pozniej moze byc niewesolo dla graczy he he.Poniewaz na gry hazardowe , na calym swiecie ( z malymi wyjatkami) 'lape' trzyma panstwo...i do czasu az jakis gracz ,sie nie w....wi, np. "umoczy " z 10 k usd i (pisze o "wierchuszce") nie doniesie na MA. A kto uczestniczy w nielegalnym procederze , to w mysl prawa ...jest tez winny he he.Czarny scenariusz to, "odwiedziny" " smutnych panow" ( MA ma prawdziwe dane tych co wplacaja)
i konsekwencje finansowe ( to minimum) , tak dziala prawo he he. No chyba ,ze MA posiada licencje na gry hazardowe i lwia czesc zyskow odprowadza , " na biednych " he he


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 13 Lut 2006, 19:12 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
PE zdecydowanie nie jest grą hazardową w normalnym rozumieniu tego słowa. Jest natomiast z pewnością grą o tzw. niezerowym rozwiązaniu wg. teorii gier. Mówiąc w dużym skrócie chodzi o to, że gracz vs. MA nie ma równych szans. Objawia się to wprowadzaniem kolejnych kodyfikacji przez MA (co jest zrozumiałe, bo to nie ich rozrywka tylko business) które eliminują mozliwości "wygrania" przez gracza. Mam tu na myśli i te elementy które widzimy ( np. brak możliwości sweatowania i zabijania zablokowanych mobów) jak i te których możemy się tylko domyślać (np. odnoszę wrażenie że ostatnio częstość statystycznie wysokich leczeń FAP'em nieco spadła - po ostatnim miniupdate 8.1.2). Gracz nawet bardzo chcąć NIE może takowych w prosty i bezbolesny sposób wprowadzić - a jeżeli spróbuje to ma pewne szanse na usunięcie z gry (autoclickery, wyłaczanie teksturowania w kartach graficznych, autograbbery oil'u na rigu i podobne). Nie chciał bym tu potępiać takich praktyk - bo są one wpisane niejako w walke "MY czy MA". Sam tych nie używam.) Jednocześnie uczestnictwo w grze NIE wymaga żadego wkładu - a jedynie daje taką możliwość. I to przesądza o braku możliwości JEDNOZNACZNEGO sklasyfikowania PE jako hazardu - bo w tym KONIECZNE jest wpłacenie pieniędzy. Ponieważ gra mi się dobrze (mam nadzieję, że i Wam też) to lepiej sobie odpuśmy rozwijanie wątków w tym kierunku - dobrego to nic nie przyniesie. Natomiast gorąco zachęcam do analizy statystycznej tego co się w grze dzieje - to niezła pożywka dla spostrzegawczości i intelektu.


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 14 Lut 2006, 10:13 
Unskilled
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 150
HP: 0
Hm...."... nie wymaga wkladu..." czywiscie ze nie , ale...go wymusza he he
"...co jest zrozumiałe, bo to nie ich rozrywka ,tylko biznes.." alez oczywiscie ze tak
Kazda gra dla devs'ow ,to ma byc biznes, ale po cholere "pieprza" ,ze PE ma byc biznesem dla graczy? To sie chyba nazywa hipokryzja? he he
Co do tematu , uwazam ,ze jest potrzebny i te nasze dywagacje,bo "daja do myslenia"
i...powstrzymania sie z wplatami ( przynajmniej dla mnie) he he


Profil E-mail Offline

WyÅ›wietl posty z poprzednich:  Sortuj wedÅ‚ug  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 229 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tÅ‚umaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso