Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 10 Paź 2006, 20:34 
Weak
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 57
HP: 130
Society: Red Legion Cadets
Nick w grze: Ron Rufio Gabinn
Szanowne Koleżanki i Koledzy (ale wejście).

Od jakiegoś czasu prowadzę wymianę korespondencji odnośnie błędnego dziłania silnika graficznego,
co opisałem w wątku http://www.entropiauniverse.pl/viewtopic.php?t=2392,
i ostatnią odpowiedzią MA odnośnie faktu iż "nie wiedzą o jakichkolwiek błędach w silniku graficznym" (org. we have not had any similar reports) naszej "ulubionej" gry proszę Was o pomoc w zgomadzeniu screenshot'ów odnośnie popapranego działania silnia graficznego.
Proponuję zamieścić 2 obrazki, jeden porypana grafika i 2gi nie popaprana (kwestia ustawienia kamery) w każdym poście. Może warto też podać pozycję w all chat.
I jeszcze jedna sprawa:
krótko, bo to dla MA, jaka jest konfiguracja kompa: procek, RAM, karta grafiki, OS.


Chciałbym docelowo aby w poście do supportu przekierować ich na ten wątek, aby sobie popatrzyli i może coś wydedukują i POPRAWIĄ.
Nie łudzę się, że odniesie to skutek ale trzeba spróbować :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2006, 00:20 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
Konfiguracje kompa MA oczywiście ma via net (a co, moze nie?). Pisać nie musisz. O tych bugach też im pisałem niedawno, bo się nasiliły (jeszcze nie mam odpowiedzi)- ale sugeruję żebyś takie rzeczy (ja obrazki i opis) na Entropiafoum.com puszczał, bo ich nasz rynek za bardzo nie interesuje ze wzgledu na relatywnie kiepskie wpływy (IMHO). Natomiast tamten jest już potencjalnie bolesny.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Paź 2006, 14:44 
Green
Dołączenie:
Październik 2006
Posty: 201
HP: 101
ta gra jest niedopracowana z wielu powodów:
po pierwsze nie jest pierwszej świeżości jak wychodziła były inne sterowniki. Nie da się wiecznie dawać łatki trzeba zmienić silnik żeby nie było błędów w grze , a tego się nie da z wielu powodów
po drugie gra zajmuje stosunkowo mało miejsca i tu jest błąd. Zrobili gre na odczep byle szybko. Zainstalowana powinna zajmować z 4-5 GB . A że jest jak jest to żre pamięc niemiłosiernie. Jak chwaliłem na poczatku że mi śmiga ladnie to teraz co 2- 3 godziny musze robić restart bo zabiera mi ponad 1,5 giga wirtualnej pamięci!!! A poruszam sie tylko w PA i twin peaks!! poszli na łatwizne i wszystkie dodatki czerpią z pamięci a nie dogrywają się z twardziela.
Po trzecie i najsmutniejsze nic się nie da zrobić i tak już niestety będzie. jakby można było w nieskończoność dodawać , ulepszać jedną część gry to by nie wychodziły 2, 3 częsci znanych gier. podejrzewam że końcem EU będzie wejście 64 bit systemów , które kompletnie położą grywalnośc na nowych komputerach
pozdro


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 27 Paź 2006, 16:12 
Moderator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 680
HP: 0
Society: FoFW
to że EU jest niedbale zrobiona to święta racja ale silnik ma bodajże najlepszy na rynku - jeno - nie dokupili do niego 90% bibliotek :/


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Paź 2006, 08:26 
Green
Dołączenie:
Październik 2006
Posty: 201
HP: 101
Nie wiem czy dobrze spostrzegłem ale wszystko ładuje się z serwera : budynki , drzewa, postacie. Nawet żeby budynki się ładowały to juz przegięcie :evil:


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Paź 2006, 09:36 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Ładują się jedynie współrzędne i parametry obiektów i to pewnie nie wszystkich. To nie jest wiele danych.
Tekstury, dźwięki i wszystko co duże siedzi na dysku. Tak musi byc w przypadku
Entropii - aby sprytny użytkownik nie namieszał po stronie klienta usuwając sobie np
przeszkody, ściany itp. Po prostu kompromis pomiędzy bezpieczeństwem całości a grywalnością.

W takim Secondlife ciągnie się wszystko z sieci. Polecam porównać i zobaczyć
jak wyglądaja tekstury i dźwięki ciągnięte "online".
O argumentach w stylu "zrobili grę na odczep byle szybko", "jak wychodziła były inne sterowniki",
"trzeba zmienić silnik żeby nie było błędów w grze" nawet nie będę się wypowiadał :)

Jedynym poważnym błędem i bolączką EU jest to, że do starego kodu (nie ma to nic wspólnego z silnikiem gry)
pisanego jeszcze pewnie w 2001 r. dokładają wiecznie coś nowego i w efekcie powstał ogromny zlepek starych i nowych pomysłów
które często ze sobą się gryzą, wysypują przy każdym VU i stają się nie do opanowania.

Jedyną receptą jest przepisanie całego kodu na nowo - jednak Marco stwierdził,
że takie działanie było by zbyt kosztowne w stosunku do uzyskanego efektu
i MA tego nie zrobi :( Więc pewnie przy każdym poważniejszym VU (jak ostatnie wprowadzenie physx)
będą wychodziły różne cyrki które później mozolnie będą łatać :(


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Paź 2006, 12:46 
Green
Dołączenie:
Październik 2006
Posty: 201
HP: 101
czyli porównanie z windows xp jest jak najbardziej na miejscu :? . Kolejne łaty tylko pozornie poprawiają bo jak coś naprawią to coś innego schrzanią .
A odnośnie ładowania to dlaczego w takim np WoW nie żre mi pamięci wirtualnej w takiej ilości ? a tutaj nie powiem co mnie trafia. Żeby w ciągu 3 godzinnej sesji zabierało ponad 1 giga wirtualnej?
I żeby było smieszniej wyskakuje mi co jakiś czas komunikat ze ilość pamięci grafiki jest za mała i wyrzuca mnie z gry .
Cóż 128 mega to troche mało ale bez przesady. I dlatego powiem że to jest niedopracowane i irytujace . Zbluzgał bym ich bardziej ale gram za darmo więc moje skoki ciśnienia odreagowywuje tabaką :lol:
A co do silnika gry to bardzo przypomina mi ten z KOTR . Dla mnie ta gra jest połączeniem fallout i KOTR ale to moje subiektywne zdanie .


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 28 Paź 2006, 14:22 
Amateur
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 577
HP: 0
Nick w grze: Eol
fubuki napisał(a):
Żeby w ciągu 3 godzinnej sesji zabierało ponad 1 giga wirtualnej?
I żeby było smieszniej wyskakuje mi co jakiś czas komunikat ze ilość pamięci grafiki jest za mała i wyrzuca mnie z gry .
Cóż 128 mega to troche mało ale bez przesady. I dlatego powiem że to jest niedopracowane i irytujace . Zbluzgał bym ich bardziej ale gram za darmo więc moje skoki ciśnienia odreagowywuje tabaką :lol:
A co do silnika gry to bardzo przypomina mi ten z KOTR . Dla mnie ta gra jest połączeniem fallout i KOTR ale to moje subiektywne zdanie .


Hehe EU teksturami stoi, do tego słabo zoptymalizowanymi - więc jak wchodzisz do PA to ci się ładuje do pamięci kilkadziesiąt tekstur twarzy/sylwetek, otwierasz pełny storage to ci się ładuje 200 tekstur przedmiotów, a takie rzeczy jak drzewa to przegięli totalnie - może tam dużo tekstur nie ma ale obiektów pełno i taki Segna Forest jest bez sensu - jeśli nie potrafią tego zoptymalizować to niech chociaz tyle obiektów nie ładują, zresztą chyba też doszli do takiego wniosku bo po ostatnim VU w wielu miejscach zamiast drzew pojawiły się kikuty.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Lis 2006, 22:41 
Green
Dołączenie:
Październik 2006
Posty: 201
HP: 101
i żeby było wesoło pojawiły się jeszcze badsectory na dysku :/ . Troszke ta wirtualna pamięc niszczy dysk . Całą noc będzie mi naprawiał twardziela :( .


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 22 Lis 2006, 01:23 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2006
Posty: 360
HP: 270
Society: Kingsajz
Nick w grze: Northberg
misko napisał(a):
po ostatnim VU w wielu miejscach zamiast drzew pojawiły się kikuty.


Więc nie tylko ja to zauważyłem :) Aczkolwiek ja dorobiłem sobie teorię, ponieważ te kikuty bardzo przypominają efekt suszy, spodziewałem się od EBN jakiegoś newsa na ten temat, a całe zamieszanie miałoby na calu zapowiedź deszczu w VU 9.0 :) No cóż misko, twoja teoria wydaje się być bardziej prawdopodobna :D


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Sty 2007, 15:05 
Newbie
Dołączenie:
Styczeń 2007
Posty: 2
HP: 0
Heh jestem newbie i dopiero ściągam gre ale nie wiem czy mi się opłaca,
pewnie nie w tym dziale pownienem o to pytać ale niech juz bedzie tu:P i prosze o odpowiedź.
Mam stary lamerski komp i moze wiecie czy na geforce2 mx400 (32mb,direct9) odpale entropie xP ?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Sty 2007, 15:31 
Initiated
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 828
HP: 192
Society: Poltropia
Nick w grze: denton JC krakow
lepiej nie odpalaj

Jc


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Sty 2007, 18:52 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Luty 2006
Posty: 425
HP: 0
Society: Poltropia
Nick w grze: Loss_AdKos
gab666 napisał(a):
geforce2 mx400 (32mb,direct9)


A reszta parametrów ? Bo chyba slepy jestem ....


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Sty 2007, 18:58 
Newbie
Dołączenie:
Styczeń 2007
Posty: 2
HP: 0
1gh proc 512 mb ram :/ o to się nie martwie (a powinienem zapewne x]) tylko czy karta da rade :/


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Sty 2007, 06:19 
Newbie
Dołączenie:
Listopad 2006
Posty: 8
HP: 92
Society: E H A
Nick w grze: Marcin "Marmur" Budkazpiw
Czy odpalisz nie wiem mozliwe ze tak ale przypuszczam ze przjemnosc z grania bedzie zerowa...


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 52 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tłumaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso