Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 15:57 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 363
HP: 177
Society: P.L.(Polish Legion)
Otwieram dyskusje na temat kodeksu postępowania ucznia i mistrza.
Nie prosze o opisy doświadczeń ale o konkretne wyciągnięte z nich wnioski.
Wiem że to trudny temat ale wydaje mi się że dojrzelismy do tego aby go podjąć.
1.Czy uczeń powinien zainwestować w grę-ile ?
2.Czy mistrz powinien zainestować w ucznia -ile i kiedy?
3.Jak dzielimy się nagrodą za ukończenie szkolenia
To moje pkt .Możecie dodać następne.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 17:00 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 628
HP: 69
Society: RED LEGION CADETS :>
Nick w grze: Sebek From Poland
jak dla mnie:

1. Tak ile moze tyle niech wpłaci i handluje. Potem skillowanie.
2. Nie, mentor nie jest sponsorem, a nauczycielem.
3. Jak najbardziej uczeń się męczy w tym treningu i też zasługuje na nagrode, mentor nic nie traci na udzuelaniu wiedzy, a zdobywa kumpla. Propozycja 50 - 50
Wiem, że wielu zaraz napisze, że mentor powinien łyknąć 100% ale to troche nie fair moim zdaniem.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 18:16 
Amateur
Dołączenie:
Lipiec 2005
Posty: 565
HP: 175
Society: Chlopaki z Ferajny
Nick w grze: Chudy
Sebek jak myślisz że wiedza nic nie kosztuje to się baaaaardzo mylisz.

poza tym:
1. uczeń owszem męczy sie na treningu jednakże to męczeństwo jest jak najbardziej graniem więc albo gra albo niech odinstaluje PE,
2. nagrody z reguły są badziewiem wartym max 50 ped wiec dzielić się chyba nie ma czym nawet,
3. jeśli już jednak sie chcą dzieliś to niech zostanie to w relacji mentor-uczeń indywidualnie.

pozdrawiam.


btw. tak sobie myślę że inwestowanie w ucznia zupełnie nie ma sensu, mam z tego złe doświadczenia poniewąz mój discipl przy 90% treningu mówił że ma brak kasy i żebym mu dał bo dostanę NAGRODĘ, ok sobie myślę, te kilkadziesiąt ped to jeszcze nie tak tragicznie, skończył trening, ja dostałem item co do tej pory w store leży, a potem przez zupełny przypadek zauważyłem 2 itemy warte kilkaset ped leżące na aukcji, zgadnijcie kto wystawiał.... wiec jak dla mnei to zupełny brak sensu inwestowania bo inwestycja zupełnie sie nie zwraca, a przy tym kłopotu i marudzenia jest co niemiara, disciple ida zupełnie na łatwiznę a ja pzykro mi ale nie mam czasu podprowadząć każdego pod 10 tp i sypać kasą.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 18:51 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 492
HP: 0
Nick w grze: Prayer
Jeszcze trochę i się zrobi z tego prawdziwe bushido ;]

1. Jeżeli ma na to ochotę to niech inwestuje. Co mnie obchodzi, co on robi ze swoimi pieniędzmi? - Może być nawet 100.000 dolarów, ile dusza zapragnie. Tylko czekać, aż jakiś amator wykupi kurorcik w kosmosie...
2. Ale co? Kasy, czasu, nerwów, rano, wieczorem, po herbatce? W granicach rozsądku.
3. Do ustalenia.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 19:16 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 840
HP: 120
Society: Chłopaki z Ferajny PL
Nick w grze: MarO MarO MarO
1. może inwestować
2. na zachęte dać mu 20 PED najlepiej w oil-u :P i powiedzieć by to sprubował sprzedać na ulicy potem też wspomagać małymi kwotami też najlepiej w oil-u :P
3.hymmm... NIE :twisted:


Profil E-mail Offline
PostWysłany: 23 Paź 2005, 20:06 
1. Jeśli chce.
2. Jeśli chce.
3. Tak, jeśli mentor nie pomagał disciplowi finansowo. Nie, jeśli pomagał.


Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 20:23 
Amateur
Dołączenie:
Lipiec 2005
Posty: 565
HP: 175
Society: Chlopaki z Ferajny
Nick w grze: Chudy
Sebek napisał(a):

to po co Ci disciple skoro nie masz czasu mu pomagać? ;)


mam czas ale z reguły są baaaardzo marudni
Sebek napisał(a):
Naucz go odnajdywania miejsc przez coords podaj miejsca TP i koniec ;) bez łażenia


tia, cordsy to nie problem, ale ochorna przed zabiciem
Sebek napisał(a):
Wiedza nic nie kosztuje, wystarczy przez PMy pogadać z nim i mu tłumaczyć co chce wiedzieć, ale najpierw trzeba mieć pojęcie o grze, żeby go uczyć.


a włąsnie że widza kosztuje i na podstawie wiedzy tylko i wyłącznie da sie zarobic w PE


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 20:55 
Weak
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2005
Posty: 64
HP: 128
Society: P.L.
Nick w grze: Max
1. Oczywiście, że uczeń winien inwestować. Z autopsji wydaje mi się, że Pe odwdzięcza się proporcjonalnie do poniesionych nakładów przez grającego. Podejmując grę w PE, nie można chyba liczyć, że podniesiemy skile, zdobędziemy wyposażenie tylko za same uczestnictwo w grze. Można co prawda sweatować, ale jak wydłuża to czas osiągnięcia odpowiedniego poziomu (pomijając autokliki). Można handlować, ale bez doświadczenia zdobytego w grze, jest to też chyba nie najlepszy sposób.
2. Nie i tak. Dopóki nie zdobędzie się przekonania o uczciwości i pasji discipla, to nie należy mu pomagać, wyłączając zerowe, lub prawie zerowe itemki w postaci axe1, pistoleciku, zbroi Pixie.
Jężeli nabierzemy zaufania do naszego pupila, to tak. Z autopsji wiem, że konkretna pomoc bardzo się liczy i podnosi zaangażowanie w grze. Co prawda, nigdy nie mamy gwarancji, że uczeń zwróci pożyczone mu itemki, ale w końcu trzeba liczyć na ludzką uczciwość i własne doświadczenie w ocenie ludzi.
3. Zdecydowanie nie, bo zapracowaliśmy na nagrodę własną ciężką pracą. Warto jednak wręczyć uczniowi nagrodę w wysokości 5 - 10 PED, aby mu osłodzić uczucie zazdrości (nagrodę masz za mnie) i uhonorować osiągnięcie szczęśliwego finału w szkoleniu.
:)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 21:19 
Beginner
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 317
HP: 158
Society: Poltropia
Wychodzi na to ze ze mnie był bardzo łaskawy mentor

1) jak chce (to jemu ułatwi nie mi ;)
2) tak jezeli wykona 1 zadanie (zbierze all tp :) jest to nudne i trudne ale odzwierciedla początki w pe. Niewymagm od swoich uczniow duzo ale by byli inteligentni a jak ktos nie potrafi samemu znalezc kilku tp mimo posiadanej mapy itp (bo to dawalem :P) to nie poradzi sobie w tej grze :lol:
3) 50-50 jesli bylo cos fajnego lub cala dla discipla jesli byl syf


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 21:32 
Green
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 181
HP: 0
Society: Shaolin
Nick w grze: Laguna Radas PL Meteor
a ja tam jestem zdania ze lepiej samemu robic disciple ;)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 23 Paź 2005, 23:45 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 1318
HP: 0
Society: Poltropia
Nick w grze: Posse
I pozostawimy ten topic przez pare dni\tygodni nastepnie sie uporządkuje i bedzie ładna lista :) Wiec dopisujcie :) Ja bym dopisał ale powiedziano juz wiekszosc :(


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Paź 2005, 00:01 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Ja dopisze: -to sa sprawy indywidualne i kazdorazowo ustalane pomiedzy uczniem a mentorem.
Wg mnie kodyfikowanie tego jest bezcelowe. Ale jesli ktos potrzebuje...


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Paź 2005, 11:44 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 508
HP: 94
Nick w grze: JASIOQ
A moim zdaniem wszystko to kwestia dogadania się dwuch osób. To ich prywatna sprawa jak mentor ma zachęcać nowicjusza do grania. Zależeć to może od cech charakteru obu stron.
Ważne, aby wszystko było jasno powiedziane na początku - jakie zasady itd.
Ile par uczeń - mentor - tyle rozwiązań.

Dziękuję i pozdrawiam


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 24 Paź 2005, 13:43 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2167
HP: 0
Society: Poltropia
moje zdanie jest takie, że to uczeń powinien zabiegać o mistrza

jeśli wchodzę do gry, która mnie zafacynowała to oczywiście potrzebuję pomocy i szukam porządnego mentora o ile się zgodzi mnie przyjąć i służyć pomocą i radą (wiedza kosztuje więcej niż jakikolwiek inny towar!), a nie oczekuję, że ktoś mi zapłaci za to, że gram, jeśli ktoś myśli inaczej to faktycznie niech odinstaluje PE

MA wprowadziło nagrodę żeby mentor miał dodatkową motywację żeby pomagać

no i oczywiście, żeby mentor zachęcał dicipla do skillingu (zwykle MA na tym zarabia) też, ale system został szybko wypaczony i dlatego mamy nagrody jakie mamy


ale i tak wszystko zależy od relacji pomiedzy mentorem i disciplem, przynajmniej wiem, że nikt nie narzekał jeszcze na wejście w układ ze mną ;)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Paź 2005, 14:28 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 628
HP: 69
Society: RED LEGION CADETS :>
Nick w grze: Sebek From Poland
Our @dmin napisał(a):
to sa sprawy indywidualne i kazdorazowo ustalane pomiedzy uczniem a mentorem.


Heh no tak..

Z jednej strony doświadczony gracz, z drugiej grajacy od kilku godzin/dni noobek.
Jak taki ktośma sprzeciwić sięmentorowi skoro mu zależy na pomocy? nie mówie o przypadkach 2nd avatarów.

W tej sytuacji mentor ustali co chce a uczen to chcac czy nie chcac przyjmie.

MA wprowadzilo nagrode zeby dac cos nowego, a pogał bym nowym polakom za free tłumacząc im wszystko bez nagrody chyba jak wielu innych. Czy ty Coover nigdy komuś nie pomogłeś? ;) a nie każdy z nich był twoim disciple. To samo dotyczy nowych, tylko oni potrzebuje pomocy innego rodzaju.

Właśnie powiedziałeś Coover, że mentor jest do zachęcenia w skillingu, a nie czasem do nauczenia grania i tłumaczenia? :P skilując dostaniesz nagrode, a disciple nie będzie wszystkiego wiedział ze skillingu.

Pozdro


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Paź 2005, 08:45 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2167
HP: 0
Society: Poltropia
pierwszy będzie admin za pójście na łatwiznę :P



Sebek, nadal apeluję o czytanie ze zrozumieniem,
nigdy nie twierdziłem:
"Właśnie powiedziałeś Coover, że mentor jest do zachęcenia w skillingu"

stwierdziłem jedynie, że zachęcanie discipla do skillingu przez mentora jest jednym z powodów wprowadzania tego systemu przez MA


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 26 Paź 2005, 13:23 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2167
HP: 0
Society: Poltropia
ups... to brzmi groźnie :P


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Mar 2006, 15:06 
Green
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2006
Posty: 165
HP: 0
Ja muszę [rzed czymś ostrzeć.... mianowicie zaczołem grać w tą extra geirke około 0,5 roku wstecz mój kumpel który mnie do tego namówił grał już rok. Otuż on mi opowiedział takie zdarzenie.... kiedy zaczołem grać zbierałem sobie spokojnie sweat w Camp Phoenix podleciał jakiś koleś i zaproponował mu mentoring.... oczywiście ten kolo mu przedtem powiedział że będzie mu wszystko tłumaczyć ... Oczywiście tak nie było mój kumpel nie grał za długo w PE i sie zgodził ( był poprostu niedoświadczony) ten super mentor wytłumaczyl mu chyba ze 2 rzeczy poczym sie stracił... normalnie zerwał kontakt... Prosze i co to za ludzie ... Fakt że moj friend teraz jest bardziej doświadczony chodzi na polowanka i wszystko jest ok. ale takie rzeczy nie powinny sie dziać !! koleś naściemnia noobkoiw ten sie z godzi, a TEN EXTRA MENTOR dostatnie nagrode potem HEH wogóle co to za ludzie ?! wszyscy którzy zaczynaja gre niech nigdy nie dają się tak nabrać !!


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 25 Mar 2006, 18:07 
Unskilled
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 152
HP: 0
Society: Way Of Life
Nick w grze: GreenDragoPL
1) Jego sprawa, moim zdaniem tylko jemu ulatwi to zycie
2) Mentro jedynie powinien pomagac wiedza, i ewentualnymi pozyczkami wyposazenia...
3) Ja robie tak: Jesli item nie przekracza wartosci rownej 200ped dostaje go discipl w 100%, jesli natomiast jest worth wiecej niz 200ped nastepuje sprzedaz itemu przez mentora (oczywiscie najpierw powiadamiam ucznia) i podzial 50/50 ...


Pozdro!


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tłumaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso