Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysÅ‚any: 08 Wrz 2009, 09:40 
Newbie
Dołączenie:
Kwiecień 2009
Posty: 6
HP: 0
Witam wszystkich forumowiczów entropiauniverse.pl!. Około 2 miesięcy temu wypełnialiście ankietę na temat więzi społecznych w społecznościach wirtualnych. Między innymi dzięki Waszej aktywności i pomocy udało mi się napisać i obronić pracę licencjacką. Obiecałem wstawić wyniki pracy , niestety wynikły pewne komplikacje więc dostajecie je dopiero teraz. Bardzo Wam dziękuję za współpracę!

Poniżej przedstawiam ogólne wnioski z badań, dla bardziej ciekawych tematu zamieszczam link do analizy danych . Będzie on aktywny przez tydzień, Pozdrawiam!
Pytania i sugestie :)- gg:1919551

Link do analizy (hasło do pdf "wiezispoleczne'):Click

Wnioski z badań

1.Struktura społeczności.

Gracze sieciowi są długotrwałymi użytkownikami Internetu oraz gier sieciowych. Zdecydowana większość spędza przy korzystaniu z Internetu sporo czasu – ponad 4 godziny dziennie, dużą część tego czasu stanowi użytkowanie gier sieciowych. Najczęściej Internet wykorzystują w celach rozrywkowych, szukania informacji oraz komunikacji z innymi ludźmi. Społeczność graczy sieciowych jest tworzona w głównej mierze przez mężczyzn, kobiety stanowią niewielki odsetek tej grupy, nie przekraczający 10%. Są to przeważnie ludzie młodzi, uczniowie w wieku nie przekraczającym 20 lat(69,2%), skłonność do uczestniczenia w wirtualnych rozgrywkach jest odwrotnie proporcjonalna do wieku użytkowników. Pozostałe osoby(w wieku od 21 do 30 lat) to głównie pracujący(16,7%) i studenci(13%). Znikomy procent graczy sieciowych stanowią osoby mające powyżej 30 lat(4,4%).

2.Motywacje graczy.

Cztery główne powody dla których gracze rozpoczynają swoją przygodę z grami sieciowymi to: ciekawość (49%), brak innych zajęć (47,7%), namowa znajomych (47,3%), tematyka związana z zainteresowaniami (37,6%). Motywacje do aktualnego użytkowania gier sieciowych zmieniły się, gry sieciowe zaspokajają w dużym stopniu inne potrzeby niż poprzednio. Większość graczy kontynuuje rozgrywkę dla rozrywki (78,9%), podtrzymania kontaktów ze znajomymi (36,4%), z nudów (29,5%) oraz dla współzawodnictwa (24%). Motywacje do gry zmieniają się, gry generują nowe potrzeby i motywacje, pokładane w nich nadzieje dotyczące wypełnienia wolnego czasu potwierdzają się.

3. Komunikacja wśród graczy, a rzeczywistość.

Jedynie połowa graczy korzysta z serwisów społecznościowych. Do komunikacji pośredniej przez Internet gracze używają komunikatorów, gier sieciowych oraz for. To właśnie gry sieciowe są w głównej mierze źródłem nowych kontaktów graczy sieciowych (75,4%), Większość ankietowanych spotkała się w rzeczywistości z osobą poznaną przez Internet(59,9%), wśród tych osób dominują te, które zrobiły to kilkakrotne (37%). Występuje więc tendencja do przenoszenia wirtualnych znajomości do rzeczywistości. Im więcej czasu dany użytkownik spędza czasu w sieci, tym więcej poznaje wirtualnych znajomych. Wraz z liczbą znajomych, wzrasta również możliwość przeniesienia któregoś z wirtualnych kontaktów do rzeczywistości. Podobna relację widać w odniesieniu do poznanych przyjaciół. Główną obawą w stosunku do wirtualnych znajomości, jest nieznajomość drugiej osoby oraz jej autentyczność.

4.Wirtualne grupy społeczne tworzone przez graczy.

Zdecydowana większość graczy tworzy, lub tworzyła wirtualne grupy (63,4%). Gracze wykazują tendencję do zrzeszania się głównie z powodu korzyści, które wynikają z uczestnictwa (75,8%), dla poznania nowych ludzi (58,1%) i podtrzymania kontaktów oraz szacunku innych graczy (20,9%). Charakter grup tworzonych przez graczy sieciowych sprzyja rozwojowi więzi społecznych między ich członkami oraz wzmaga poczucie przynależności. Grupy te w większości są grupami ekskluzywnymi, do których nie każdy może przystąpić. Z reguły uczestnictwo wiąże się z pewnymi obowiązkami wobec grupy, które trzeba wypełniać chcąc utrzymać członkowstwo. Ponad jedna trzecia grup tworzonych przez graczy sieciowych organizuje spotkania swoich członków w rzeczywistości, wzmacniając tym samym więzi. Klany, gildie itp. w większości posiadają dłuższą historię, nie są to krótkotrwałe twory, przeważająca ich ilość istnieje ponad rok. Dla większości graczy, grupy do których przynależeli, były dla nich ważne. Aż 16,7% ankietowanych zawarło związek partnerski z osobą poznaną przez Internet. Zawarcie takiego związku jest łatwiejsze u tych osób, które zawierają wiele znajomości za pomocą Internetu oraz są członkami grup tworzonych przez graczy sieciowych.

5. Subiektywny i faktyczny wpływ gier sieciowych na graczy.

Znaczna część graczy wpływ gier sieciowych na siebie określa jako pozytywny (44,6%). Równie duża część ankietowanych w ogóle nie uważa, że gry sieciowe maja jakikolwiek wpływ na ich zachowania. Odpowiedzi na pytanie o zaniedbywanie codziennych obowiązków przez graczy poniekąd się z tym kłóci, gdyż 81,2% ankietowanych zaniedbuje, przynajmniej czasami, swoje codzienne obowiązki z powodu korzystania z Internetu. Korzystanie z Internetu natomiast ,w głównej mierze składa się właśnie z użytkowania gier sieciowych. Zaniedbywanie obowiązków jest tym powszechniejsze, im więcej czasu na użytkowanie Internetu oraz gier sieciowych poświęca ankietowany. Około połowa graczy sieciowych, korzysta z porad wirtualnych znajomych w podejmowaniu ważnych codziennych decyzji, podobna ich liczba stroni od rad znajomych z wirtualnej rzeczywistości. Wpływ oraz siłę więzi określa również używanie slangu specyficznego dla gry, w którą gra respondent. Około 47% ankietowanych używa slangu jedynie w świecie wirtualnym, obcując z ludźmi również go używających. Mniej więcej taki sam procent graczy sieciowych przenosi język graczy sieciowych do rzeczywistości. Pomimo decydującego zdania graczy, iż uczestnictwo w społecznościach wirtualnych nie wpływa na rzeczywiste kontakty, można zauważyć tendencję do poszerzania rzeczywistego grona znajomych dzięki Internetowi.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 08 Wrz 2009, 19:54 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Miło, że nie zapomniałeś o nas :)
Dzięki za wyniki ankiety - mam nadzieje, że udało się już obronić i wszystko ok ?

A dla tych co zapomnieli lub nie wiedzÄ… o co chodzi - przypomnÄ™ link do pierwszego tematu o ankiecie.
Aż dziw, że nikt jeszcze nie skomentował... w końcu to o nas mowa i nas badano :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 08 Wrz 2009, 20:30 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
ateush napisał(a):
Miło, że nie zapomniałeś o nas :)
Dzięki za wyniki ankiety - mam nadzieje, że udało się już obronić i wszystko ok ?

A dla tych co zapomnieli lub nie wiedzÄ… o co chodzi - przypomnÄ™ link do pierwszego tematu o ankiecie.
Aż dziw, że nikt jeszcze nie skomentował... w końcu to o nas mowa i nas badano :)


obronil sie :P "Między innymi dzięki Waszej aktywności i pomocy udało mi się napisać i obronić pracę licencjacką."

gratuluje Ridovsky :)

a co tu komentowac, wiekszosc sie zgadza, w koncu sam wypelnialem tez ta ankiete :) w sumie to wyszla ona dosc pozytywnie, nie jestesmy jacys wyobcowani, nie jestesmy zamknieci w 4 scianach, grajacy tylko w gry, nie jestesmy aspoleczni itp., wiec jest git :D


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 08 Wrz 2009, 20:31 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2009
Posty: 1220
HP: 142
Society: Freelancer
Nick w grze: Ralph Sivy Bittner
ateush napisał(a):
Miło, że nie zapomniałeś o nas :)
Dzięki za wyniki ankiety - mam nadzieje, że udało się już obronić i wszystko ok ?

A dla tych co zapomnieli lub nie wiedzÄ… o co chodzi - przypomnÄ™ link do pierwszego tematu o ankiecie.
Aż dziw, że nikt jeszcze nie skomentował... w końcu to o nas mowa i nas badano :)


A ja proponuję teraz przejść do ankiety "Ile masz lat" i porównać wyniki (właśnie z takim zamysłem była stworzona), nigdy nie zrozumiem, po co dzieciaki na forum udają, że są starsze niż w rzeczywistości :wink:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 09 Wrz 2009, 11:36 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2543
HP: 130
Society: Poltropia
Nick w grze: Jarek CvX Cvoxs
Dobra robota Ridovsky. :)

Sivy, Ridovsky badał nie tylko graczy Entropii, ale także Silkroad, WoW-a, Anarchy Online i Tibii (nie wiem czy czegoś jeszcze, w pracy zabrakło spisu gier, których użytkownicy byli ankietowani :P ). W Entropii akurat średnia wieku jest całkiem wysoka, przede wszystkim ze względu na koszty związane z grą.

edit:
btw. Predus, gratz! :D Ze trzy razy twoje wypowiedzi pojawiły się w tekście. :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 09 Wrz 2009, 12:07 
Mediocre
Dołączenie:
Kwiecień 2009
Posty: 78
HP: 101
Society: armia krajowa
Nick w grze: quent71 quent71 quent71
a no gratulacje, gratulacje:)
wspolczuje wszystkim ktorzy musza robic takie ankiety...osobiscie nie robilem ale wiem po znajomych ze jest to raczej gowniana robota...

bardzo zdziwil mnie wynik ze kobiety to max 10% spolecznosci...w to sie nie zgodze, ale niestety, dlatego nie lubie statystyk. jak dla mnie statystyki nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 09 Wrz 2009, 13:17 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2009
Posty: 1220
HP: 142
Society: Freelancer
Nick w grze: Ralph Sivy Bittner
CvX! napisał(a):
Dobra robota Ridovsky. :)

Sivy, Ridovsky badał nie tylko graczy Entropii, ale także Silkroad, WoW-a, Anarchy Online i Tibii (nie wiem czy czegoś jeszcze, w pracy zabrakło spisu gier, których użytkownicy byli ankietowani :P ). W Entropii akurat średnia wieku jest całkiem wysoka, przede wszystkim ze względu na koszty związane z grą.

edit:
btw. Predus, gratz! :D Ze trzy razy twoje wypowiedzi pojawiły się w tekście. :)


Musiałem źle zinterpretować post ateusha :wink:


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 11 Wrz 2009, 08:06 
Beginner
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2005
Posty: 286
HP: 0
Nick w grze: Ar predus Ku
CvX! napisał(a):
btw. Predus, gratz! :D Ze trzy razy twoje wypowiedzi pojawiły się w tekście. :)
Kurde :mrgreen: Aż sprawdzę które ;)


Profil Offline
Nie podano
PostWysÅ‚any: 11 Wrz 2009, 23:42 
Novice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2006
Posty: 360
HP: 270
Society: Kingsajz
Nick w grze: Northberg
Hehe, znalazł się i mój cytat, aczkolwiek anonimowo :)


Profil Offline

WyÅ›wietl posty z poprzednich:  Sortuj wedÅ‚ug  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tÅ‚umaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso