Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 08 Sie 2006, 08:26 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
Mindark oficjalnie ogłosił iż sprzedaż wirtualnych nieruchomości
w świecie Entropia Universe na publicznych aukcjach w miesiącu
lipcu 2006 odbyła się za łączną sumę $213,784.00.
Sprzedano razem 13 działek ziemi.

Prezes MA uważa to za początek "boomu" rynku wirtualnych własności.

Informacja prasowa.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2006, 14:58 
Unskilled
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 127
HP: 93
Society: było PL RANGERS i Enclave
Sprzedano 13 działek ziemi, z których żadna nie należy do osób które je kupiły. Patrz EULA.


Profil Offline
PostWysłany: 09 Sie 2006, 16:13 
tak, ale "who cares :roll: " :D następna "wyprzedaż" pewnie za rok


Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2006, 19:30 
Able
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 1485
HP: 0
Nick w grze: Harddy DUCH Cooldice
Look napisał(a):
Sprzedano 13 działek ziemi, z których żadna nie należy do osób które je kupiły. Patrz EULA.


i oto największy paradoks naszej gry... , dodam jeszcze coś więcej z forum EF o pewnym człowieku który ostatnio ostro zaczoł grać :

For me playing is buying LA’s getting that mod fap , imk2, mm, full shadow, supremacy, eon etc , etc and to achieve that now you better be rich with 100,000 ‘s of usd backing you up!
Lets look at an perfect example of an player up and coming.. Im going to have to guess as to what he paid. I have very deep respect for this player and what he put into getting there... I think his skills far out weight mine in just 3 months.
Ill just call him Neo for now
I would guess the amount of skills he acquired is no short of at least 15,000 USD maybe a lot more.
That mod fap had to cost an good penny of at least 17k usd
The mm about another 10k usd
The ancient imk2 at least 50k usd
Not counting his LA’s we already looking at close to 92,000 USD that he spent as an investment for getting where he is today....
And that my friends is the new EU.................. once again I have great respect for his commitment to EU and if EU can pull in Rich ppl to play im happy for EU too.


tyle kasy wydał i to "na nic" :wink:


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2006, 20:14 
Poor
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 20
HP: 0
Trzeba zrobic petycje do MA ;) Bo nie ma sensu wydawania na coś kilku tysięcy dolarów, skoro nie będzie moją własnością. Nie lepiej już se za to samochód kupic, przy którym masz pewnośc, że jest twój?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2006, 20:21 
Amateur
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2006
Posty: 526
HP: 105
Society: Kingsajz
Nick w grze: Furion Fox PL
Fanality napisał(a):
Nie lepiej już se za to samochód kupic, przy którym masz pewnośc, że jest twój?

nie ;p bo samochod nie bedzie za ciebie co miesiac paru k ped zarabial :P


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2006, 20:40 
Administrator
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2005
Posty: 3452
HP: 133
Society: Poltropia
A jak sobie wyobrażacie własność (posiadanie) rzeczy wirtualnej, nieistniejącej w świecie rzeczywistym ?
Akt notarialny na apartament ? Księga wieczysta na działkę ?
MA nie mógł tego inaczej zapisać w regulaminie.
Te wirtualne rzeczy to tylko fragmenty kodu który sami stworzyli - mieli przyznać prawa do tego ?
Tak samo kupując system do kompa - np Windows czy jakikolwiek inny program.
Myślicie, że jesteście jego właścicielami ?
Nie. Macie tylko licencję zezwalającą na używanie. Nic więcej.
Więc chyba nie ma się czym podniecać. Kto nie chce - nie jest zmuszany do "kupowania" czegokolwiek.
A kto chce - może robić ze swoimi pieniędzmi co mu się podoba.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2006, 21:00 
Poor
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 20
HP: 0
No tak. Samochód nie będzie :D. Co do wypowiedzi Ateusha. Nie nie chcem żadnych aktów notarialnych, aktów własności itp. ale przyznajcie, że przydała by się wiadomośc, że macie przynajmniej jakąś gwarancje, że nagle wam to nie znike i kasa pójdzie w błoto ;)


Ostatnio edytowany przez Fanality, 09 Sie 2006, 23:42, edytowano w sumie 1 raz

Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Sie 2006, 23:10 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
Można by to traktować dokładnie tak samo, jak prawo do innych wartości niematerialnych (jak np. wizerunek osoby, znaki towarowe, slogany handlowe itp.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2006, 07:46 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2167
HP: 0
Society: Poltropia
Fanality napisał(a):
przyznajcie, że przydała by się wiadomośc, że macie przynajmniej jakąś gwarancje, że nagle wam to nie znike i kasa pójdzie w błoto ;)


to trochę tak jak by chcieli rolnicy, gwarancję dopłat i pomocy państwa (czyli z naszej kieszeni) do ich działalności

jeśli uruchamiasz jakiś biznes i pakujesz w niego pieniędze, jaką masz gwarancję, że jutro wszystkiego szlag nie trafi albo, że cię kaczki nie znacjonalizują...


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2006, 09:14 
Unskilled
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 127
HP: 93
Society: było PL RANGERS i Enclave
HduchC napisał(a):
Ill just call him Neo for now


Mowa oczywiście o Neomavenie hehe


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2006, 09:32 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
Jako emocjonalny przeciwnik i pragmatyczny zwolennik liberalnych teorii ekonomicznych Smith’a uważam, iż zarówno gra jak i MindArk dużo by zyskali wprowadzając parę STAŁYCH (nie zmienialnych) zapisów do EULA o treści zbliżonej do zaproponowanych poniżej :

1.Zablokowanie konta może nastąpić wyłącznie w przypadku gdy awatar bezpośrednio zamieszany był w działania niezgodne z prawem i w związku z wyrokiem sądowym związanym z tymi działaniami lub dochodzeniem prokuratury / policji. Na wyraźne życzenie posiadacza zablokowanego konta może ono dalej funkcjonować z tym ograniczeniem, iż awatar może dokonywać jedynie transakcji w TT (zakaz trade na aukcji, z innymi avatarami i wypłaty gotówki)
(uzasadnienie : zablokowanie konta nie może być zależne od widzimisię MA, każdy z nas z działając w dobrej wierze może dokonać trejdu ze spamerem)


2.MA gwarantuje swoim majątkiem wypłatę w gotówce (przelicznik 1/10 pomniejszony o koszty) zgromadzonych na nie zablokowanym koncie pedów
(taki zapis daje poczucie bezpieczeństwa i komplementarności niezbędnej do prowadzenia interesów)


3.MA gwarantuje swoim majątkiem, iż żadne z zapisanych na koncie virtualych praw ani przedmiotów nie zostaną z tego konta usunięte przez MA, w przypadku naruszenia tego postanowienia MA jest zobowiązane niezwłocznie zwrócić przedmiot lub prawa.
(taki zapis daje poczucie bezpieczeństwa i komplementarności niezbędnej do prowadzenia interesów)


4. Właściciele konta nie jest właścicielem wirtualnych praw ani przedmiotów należących w grze do awatara ale jest jedynym i wyłącznym właścicielem prawa do użytkowania ww. wirtualnych praw i przedmiotów
(taki zapis daje poczucie bezpieczeństwa i komplementarności niezbędnej do prowadzenia interesów)


5. Prawo własności konta i wyłączne prawo użytkowania wirtualnych praw oraz przedmiotów jest dziedziczne.
(taki zapis daje poczucie bezpieczeństwa i komplementarności niezbędnej do prowadzenia interesów, i nadaje majątkowi wirtualnemu podobny status jaki ma majątek w REALU)

Koniec końcu to co pisze powyżej to proste wzięcie odpowiedzialności za to co się robi i jak się robi przez MA i DUŻA zachęta dla osób które by chciały coś ulokować na calipso


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2006, 11:54 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 1318
HP: 0
Society: Poltropia
Nick w grze: Posse
A także zbyt duże ryzyko i MA na pewno tego nie wprowdzi ;)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2006, 11:59 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
to ktoś z branży kasyn wreszcie na to wpadnie i zrobi
przyroda nie znosi próżni :idea:


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2006, 12:25 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2167
HP: 0
Society: Poltropia
Look napisał(a):
HduchC napisał(a):
Ill just call him Neo for now


Mowa oczywiście o Neomavenie hehe


człowiek ma kasę to go szanują, a kiedy go jechałem na aukcji po 1 ped co 5 min to już byłem "be" heh


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Sie 2006, 19:15 
Poor
Dołączenie:
Luty 2006
Posty: 22
HP: 0
Society: ZOMO
Nick w grze: Sean Speeder Raven
Lu co do pkt 2 to powiedz mi jedno - po co :D MA stać żeby wypłacić każdego ubera ze stoffu jaki ma - popatrz prosty przykład ancimpmk2 - ma ma w dupie że ta giwera chodzi po praktycznie nieosiągalne kwoty skoro ma wartość tt np 15ped hehe - chcesz to wrzuć do tt... shadowy? full tt to coś koło 500ped śmiech na sali - MA wypłaci wszystkich po wartości tt itemków a nie po wirtualnej wartości "ustalonej" przez graczy więc oni to mają głęboko pod ogonem - dla nich full shadow jest wart tt i ani peca więcej więc kończyć myśli chyba nie musze...


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Sie 2006, 14:02 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
no cush :
"2.MA gwarantuje swoim majątkiem wypłatę w gotówce (przelicznik 1/10 pomniejszony o koszty) zgromadzonych na nie zablokowanym koncie pedów
(taki zapis daje poczucie bezpieczeństwa i komplementarności niezbędnej do prowadzenia interesów)"
ja wclae nie postuluje żeby MA płaciła wartość rynkową itemków ale jak już je (albo np skile) sprzedam na rynku i będę chciał wypłacić to i owszem ciekawiłoby mnie uda mi się wypłacić wszystkie zgromadzone pedy czy nie uda
zwróć uwagę, że mam tu na myśli nie tyle uber itemki a kogoś kto np sprzeda swoje 3 landy za 450k ped i będzie chciał 45k $ wypłacić
wogóle to jestem zwolennikiem
1. zlikwidowania wartości TT itemów i wprowadzenia ruchomego kursu wymiany PEDy / USD i inne waluty
2. powierzenie wytwarzania wszelkich itemów krafterom
3. pobierania przez MA podatku od obrotu handlowego (kupujesz coś od kraftera za 1000 ped to automatem 2% płaconej ceny leci do MA)
4. wprowadzenie instytucji pożyczek, ktoś deponuje mi staff lub surowce i dostaje np 1000 ped jak nie zwróci 1050 za np 1M to ja staje się właścicielem stuffu
ale to już zbyt wiele jak na razie - kto wie może za 5-10 lat ...

btw. ktoś podziela mój poglą że granie w PE sprowadza się tak na prawdę do produkcji skili, które są najbardziej wolnorynkowym towarem w PE ? (w końcu MA raczej trudno regulowac podaż i popyt skil - handlowania skilami przez MA - kupowanie / sprzedawanie implantów na aukcjach przez podstawione avki raczej odrzucam)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Sie 2006, 17:10 
Unskilled
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 159
HP: 0
Society: brak
Nick w grze: Angel
Lu_NiX napisał(a):
no cush :
"2.MA gwarantuje swoim majątkiem wypłatę w gotówce (przelicznik 1/10 pomniejszony o koszty) zgromadzonych na nie zablokowanym koncie pedów
(taki zapis daje poczucie bezpieczeństwa i komplementarności niezbędnej do prowadzenia interesów)"
ja wclae nie postuluje żeby MA płaciła wartość rynkową itemków ale jak już je (albo np skile) sprzedam na rynku i będę chciał wypłacić to i owszem ciekawiłoby mnie uda mi się wypłacić wszystkie zgromadzone pedy czy nie uda
zwróć uwagę, że mam tu na myśli nie tyle uber itemki a kogoś kto np sprzeda swoje 3 landy za 450k ped i będzie chciał 45k $ wypłacić
wogóle to jestem zwolennikiem
1. zlikwidowania wartości TT itemów i wprowadzenia ruchomego kursu wymiany PEDy / USD i inne waluty
2. powierzenie wytwarzania wszelkich itemów krafterom
3. pobierania przez MA podatku od obrotu handlowego (kupujesz coś od kraftera za 1000 ped to automatem 2% płaconej ceny leci do MA)
4. wprowadzenie instytucji pożyczek, ktoś deponuje mi staff lub surowce i dostaje np 1000 ped jak nie zwróci 1050 za np 1M to ja staje się właścicielem stuffu
ale to już zbyt wiele jak na razie - kto wie może za 5-10 lat ...

btw. ktoś podziela mój poglą że granie w PE sprowadza się tak na prawdę do produkcji skili, które są najbardziej wolnorynkowym towarem w PE ? (w końcu MA raczej trudno regulowac podaż i popyt skil - handlowania skilami przez MA - kupowanie / sprzedawanie implantów na aukcjach przez podstawione avki raczej odrzucam)


Pomysły bardzo niebezpieczne według mnie...chyba, że masz nadmiar ped :P

ad 1 - Nie wiem jaka myśli kryje się za tym pomysłem. Możesz rozwinąć? Czemu likwidować tt i czym to zastąpić oraz co da lub zmieni ruchomy kurs waluty?
ad 2 - jest garstka crafterow którzy mogą wszystko i robią na tym grube pieniążki. Gdy damy im jeszcze możliwość produkowania wszysktiego, to mieliby już monopol na wszystko. W tym przypadku musiałbyś zapłącić dużo więcej za wszystko, bo wielu z nich chciałoby zarobić jak najwięcej i manipulowaliby ceną. Nikt nie jest i nie będzie w stanie ich dogonić z dwóch powodów (czyli nikt nie zrobi tego taniej). Pierwszy powód to brak skilli, nie da się teraz dojść do 3k w armour, czy tools jak kiedyś. Nie da się ich też kupić, bo na aukcji są okazyjnie i przypuszczam, że i tak kupowali by je ci najwięksi, żeby trzymać monopol. Druga sprawa to, że nie mają blueprintów. Przykład jak ważne są blueprinty - 5b. Koszt wyprodukowania około 180 pedów. Sprzedaż za +700 obecnie. Wystarczy, że uda ci się co druga próba i jesteś dużo pedów do przodu. Ot tak za kliknięcie dostajesz 300 pedów. Jeśli jesteś dobrym crafterem dostajesz dużo więcej. Jeśli ja miałbym wprowadzać jakieś zmiany w systemie to wymieszałbym wszystkie elementy - można wszystko wyprodukować, ale można to też zdobyć z mobów. W takim przypadku crafterzy mogliby być zadowoloni z różnorodności, a gracze by się cieszyli, że nie ma monopolu (jaki jest teraz chociażby przy platingach). Ale mimo wszystko wole system taki jaki jest teraz. Póki co sporo osób jest happy, po co mieszać na siłę.
3. Pobieranie podatku od handlu. Nie wiem czemu to miałoby służyć? MA i tak swoje zarabia, a podatek jedynieby podbiłby cene wszystkich produktów. Reselerzy i tak będą, a w przypadku podatku będą musieli doliczyć kolejne %, żeby wyjść na swoje. Po co podnosić ceny o kolejne %. Pozatym dałoby się to obejść rzucaniem kasy na ziemie ;)
4. Masz na myśli zastaw. Zastaw uważam za mało praktyczny, bo to jest to samo co sprzedaż. Co innego pożyczka, wtedy to ja ci pożyczam stuff, a ty mi nic nie dajesz. Potem mi wszystko zwracasz z procentem. To chyba nei będzie działać, trudne w realizacji z dynamiką EU. Załóżmy kilka sytuacji. Pierwsza - pożyczamy mu surowce. Liczymy w pedach, czy %? Bo cena może ulec zmianie. Jeśli umówimy się w %, (ma miesiąc na spłate) i odda ci w momencie kiedy będzie niski % to ty stracisz. To słaba pożyczka :P Pożyczamy surowce to co chcemy w zamian? Bo po co mu surowce których nie będzie mógł sprzedać, czy użyć ponieważ musi być jakaś gwarancja, że odda ci surowce. Drugi przykłąd - pożyczamy sprzęt. Weźmie coś tt=100 ,a odda tt=0. Tak też nie może być. Ok, ma go, ale nie może używać, bo decay spadnie.Znów - po co mu coś czego nie może używać. Pożyczanie pedów? Ok dostanie pedy, ale nie może nic z nimi zrobić, aby była gwarancja, że odda. Żeby nie było przypadków, że pożycza i upuszcza pod nogi swojemu drugiemu awatarowi i zostaje tylko z pomarańczowym strojem. Tego się chyba nie da zrealizować. Chyba, że wypożyczamy powiedzmy tango i z góry płącimy 10 pedów za decay. To już miałoby jakiś sens. Ale tutaj znów moja obawa....uberzy mogliby wykupić najlepszy sprzęt, żeby zarabiać na wypożyczaniu.

No dobra, może już starczy tych scenariuszy o podbijaniu ceny :P Tak naprawdę to wszystko w rękach MA. Ceny nie są ustawiane przez resellerów tylko przez MA. Jakby shadowy wypadały z częstościa pixie to też by były tanie. Wystarczy przesunąć suwak. Koncepcję jakie tutaj podałeś stwarzają niebezpieczeństwo wzrostu cen...prznajmniej w mojej subiektywnej ocenie.

Na koniec słów kilka o skillach. MA też ma wpływ na podaż/popyt skilli. Też mogą przesuwać suwakiem - stopień trudności zdobywania skilli. Jakiś czas temu nastąpiła zmiana sposobu naliczania skilli - bardzo łatwo się je zdobywało. Była duża afera, sporo osób spanikowało i zaczeło się wyprzedawać, bo były gówno warte. Duuużo skilli pojawiło się na rynku, cena spadła. Przykłądowo pełny enginering chip można było dostać za 600 pedów. Zdaje się, że po tygodniu naprawili wszystko, ale zamieszanie na aukcji było duże i ceny uspokjały się przez miesiąc. Druga sprawa to cena esi, czyli częstość wypadania. Kiedyś były po 250 pedów i jak łatwo się domyślić cena była porównywalnie wyższa za pełne skille.


Gra sprowadza się do satysfakcjonowania graczy. Każdy zdobywa swoją satysfakcję w inny sposób :D


[edit] - nie dotałem, a chciałem. Do tych bp 5b. Są chyba tylko 4 takie bp w grze, więc łatwo o monopol. Co sprytni monopoliści kupują po kilka takich samych bp dla siebie, żeby inni nie mieli :/ Naprawdę, nie dawajmy im więcej do crafcenia :P


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 16 Sie 2006, 16:19 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
Odpowiedź na post Angela jest holendernie długa ale zawiera zarówno moje propozycje komentarz Angela jak i moja na niego odpowiedź. Raczej dla pasjonatów z otwartymi głowami niż poszukiwaczy darmowych pedów ;)

Po pierwsze zobaczmy jak funkcjonuje ekonomia Calypso
1. Jest to jakby jakiś kraj który ma jeden towar eksportowy PEDy ze sztywnym kursem wymiany PEDy ->USD
2. Kurs wymiany jest gwarantowany przez rząd/bank centralny ?(MindArk)
3. Każdy przedmiot można wymienić na PEDy (albo w TT albo u innych graczy) a te po sztywnym kursie na USD
4. Generalnie gracze zachowują się jak turyści : kupują lokalną walutę za USD i wydają ją bawiąc się w hunt/miting/draft rosną im również skile – za skile MA nic nie płaci (wartość TT od zera do jednego PED), czyli jest to towar bez gwarantowanej wartości TT ale dzięki relacjom między graczami w miarę płynny i posiadający czasem znaczną wartość (wide skile krafterskie czy minerskie)

Implikacje obecnej sytuacji dla MindArku : muszą dbać aby wartość TT itemów w posiadaniu graczy nie była wyższa niż dokonane przez graczy wpłaty pomniejszone o koszty działania i zysk MindArku jeśli zaczną robić inaczej to mamy prawdziwy łańcuszek świetego antoniego to znaczy że jeśli część gracyz wypłaci swoje depozyty to dla reszty MA nie będzie maił kasy.
Czyli wartość TT itemów pozyskiwanych przez gracyz na skutek ich działań (hunt/miting/kraft) musi być mniejsza niż wartość TT zużywanych do produkcji przedmiotów (zwrot z huntu 90%, zwrot z mitingu 80% zwrot z draftu 70% itd., itp.)
Gracze widzą więc, że tracą co często może ich odstręczać.

Prześledźmy szczegółowo zaproponowane przeze mnie zmiany i ich implikacje dla systemu i graczy :


1. zlikwidowania wartości TT itemów i wprowadzenia ruchomego kursu wymiany PEDy / USD i inne waluty
ad 1 - Nie wiem jaka myśli kryje się za tym pomysłem. Możesz rozwinąć? Czemu likwidować tt i czym to zastąpić oraz co da lub zmieni ruchomy kurs waluty?

Każdy item może mieć jakiś stopień zużycia od 100% do 0% w opisie itemu będzie tylko informacja jak jest zużyty, każde użycie będzie powodować jakieś tam (1/1000, 1/100.000 zużycie itemu) – proste i łatwe, naprawa itemów omówiona jest w punkcie 2

MA powinno prowadzić coś w rodzaju giełdy walut : PEDy za EURO (IMO więcej EUROWców niż Dolarowców jest), sesję odbywałyby się na zasadzie fixingu dziennego (maksymalizacja wolumenu i najbardziej sprawiedliwa cena) a potem notowań ciągłych (duże transakcje np. min 1000ped z ogolnodostęna tablica ofert) na giełdzie handlować mógłby MindArk i gracze

IMPLIKACJE :
To ile się płaci za dany przedmiot i ewentualnie za jego naprawę będzie tylko i wyłącznie wynikiem gry rynkowej. Uwolnienie kursu wymiany będzie realizacją postulatu wolnego przepływu kapitału a IMO więcej wolności ekonomicznej -> więcej inicjatywy i większy wzrost gospodarczy. Dodatkowo MindArk nie będzie mógł zbankrutować !!! Ktoś chce sprzedac jednego dnia 1mln PED ? Proszę bardzo być może cena spadnie o 50%, Ktoś chce kupić 1mln PED ? Proszę bardzo być może cena wzrośnie o 100%. MindArk działałby jako swego radzaju Market Maker i na pewno by w takich sytuacjach kryzysowych reagował w końcu jeśli ktoś chce kupić 1mln ped za 120 tys dolarów a drugiego dnia sprzedaż 1mln ped za 80 tyś dolarów to czemu mindark i ewentualnie grace aktywni na tym rynku nie mają zarobić ???? Podobne sytuacje mają miejsce w RL : zobaczcie że kraje które maja sztywne gwarantowane kursy walutowe miały z tym problemy : zarówno kiedyś Polska, Argentyna ale i Wielka Brytania.
MindArk nie powinien być instytucją rozliczeniową !!! Wpłaty i wypłaty powinien księgować jakiś bank a jakaś instytucja kapitałowa powinna zajmować się prowadzeniem platformy obrotu. Przy czym MinArdk miałby prawo zarówno umażania jak i emitowania pedów : ciekawym rozwiązaniem byłoby gdyby pedy zastapiłyby akcje MindArku – tu już pojawia się zbyt wiele problemów i szczegółów technicznych którymi nie chcę was zanudzać.

PROBLEMY :
Okres przejściowy : wiele osób mogłoby chcieć się wycofać na wieść ze sztywny kurs ma zostać zniesiony – jednek jeśli byłaby to perspektywa roku a MA uruchomiłby wczesniej platformę transakcyjną (to znaczy masz opcję wpłacać wypłacać po sztywny kursie MA albo przez tą plaformę) zobacznie że coś takiego ma już miejsce – mowa o obrocie pedami i imo ładnie się sprawdza.

2. powierzenie wytwarzania wszelkich itemów krafterom
ad 2 - jest garstka crafterow którzy mogą wszystko i robią na tym grube pieniążki. Gdy damy im jeszcze możliwość produkowania wszysktiego, to mieliby już monopol na wszystko. W tym przypadku musiałbyś zapłącić dużo więcej za wszystko, bo wielu z nich chciałoby zarobić jak najwięcej i manipulowaliby ceną. Nikt nie jest i nie będzie w stanie ich dogonić z dwóch powodów (czyli nikt nie zrobi tego taniej). Pierwszy powód to brak skilli, nie da się teraz dojść do 3k w armour, czy tools jak kiedyś. Nie da się ich też kupić, bo na aukcji są okazyjnie i przypuszczam, że i tak kupowali by je ci najwięksi, żeby trzymać monopol. Druga sprawa to, że nie mają blueprintów. Przykład jak ważne są blueprinty - 5b. Koszt wyprodukowania około 180 pedów. Sprzedaż za +700 obecnie. Wystarczy, że uda ci się co druga próba i jesteś dużo pedów do przodu. Ot tak za kliknięcie dostajesz 300 pedów. Jeśli jesteś dobrym crafterem dostajesz dużo więcej. Jeśli ja miałbym wprowadzać jakieś zmiany w systemie to wymieszałbym wszystkie elementy - można wszystko wyprodukować, ale można to też zdobyć z mobów. W takim przypadku crafterzy mogliby być zadowoloni z różnorodności, a gracze by się cieszyli, że nie ma monopolu (jaki jest teraz chociażby przy platingach). Ale mimo wszystko wole system taki jaki jest teraz. Póki co sporo osób jest happy, po co mieszać na siłę.

Społeczność kalipso zużywa przede wszystkim ammo, bomby, zlotowane surowce, minerały z miningu. Chodzi o powierzenie wytwarzania ammo i bombek minerskich każdemu graczowi – powinno być to zajęcie czasochłonne np. wytworzenie 100 sztuk amma / 10sztuk bombek zajmuje 1minutę i dodatkowo nie może się odbywać na autoklicku bo każdorazowo system zadaje jakieś pytanie (wyboru) na które trzeba odpowiedzieć żeby móc przejść do innej próby w tym momencie nie sądze żeby Buzz siedział cały dzień i produkował ammo jeśli używając np. o 3% więcej surowców produkowałby je ktoś inny. W dodatku pojawienie się skili typu ammo producer itp. Wyrównałoby szanse jeśli idzie o koszty – no i pojawi się sensowna alternatywa dla nowych graczy (zobaczcie że próby w tym kierunku podjął mindark wprowadzając sweat z mobów – kolejną rzecz po skilach o znikomym TT !!!)
Co do naprawy broni imo powinna odbywać się w podobny sposób przy czym system powinien również zadawać w jej trakcie jakieś pytania (np. o statystyki – chcesz naprawiać item miej wiedzę teoretyczną na jego temat). Myślę, że dobrą opcją byłby wymóg posiadania pewnych nowych narzędzi i używanie do naprawa np. filterków produkowanych masowo przez wielu graczy jak również innych itemów krafterskich

3. pobierania przez MA podatku od obrotu handlowego (kupujesz coś od kraftera za 1000 ped to automatem 2% płaconej ceny leci do MA)
Ad 3. Pobieranie podatku od handlu. Nie wiem czemu to miałoby służyć? MA i tak swoje zarabia, a podatek jedynieby podbiłby cene wszystkich produktów. Reselerzy i tak będą, a w przypadku podatku będą musieli doliczyć kolejne %, żeby wyjść na swoje. Po co podnosić ceny o kolejne %. Pozatym dałoby się to obejść rzucaniem kasy na ziemie


Można zablokować opcje kładzenia towarów i pieniędzy na ziemi w sumie ona niczemu nie służy, ewentualnie położone mógłby podjąć tylko ich właściciel :)
Handel wymienny byłby również niemożliwi to znaczy jedna ze stron oferuje towar a druga kasę i właśnie od tej kasy MindArk pobierał by jakiś procent (myślę że 0,1 – 1% ale nie mniej niż 0,1ped byłoby super rozwiązaniem). W sumie MindArk pobiera w tej chwili 1ped od aukcji a ceny jakoś nie rosną co dzień o 1ped wiec IMO wzrost cen raczej nam nie grozi

4. wprowadzenie instytucji pożyczek, ktoś deponuje mi staff lub surowce i dostaje np 1000 ped jak nie zwróci 1050 za np 1M to ja staje się właścicielem stuffu
ale to już zbyt wiele jak na razie - kto wie może za 5-10 lat ...

ad 4. Masz na myśli zastaw. Zastaw uważam za mało praktyczny, bo to jest to samo co sprzedaż. Co innego pożyczka, wtedy to ja ci pożyczam stuff, a ty mi nic nie dajesz. Potem mi wszystko zwracasz z procentem. To chyba nei będzie działać, trudne w realizacji z dynamiką EU. Załóżmy kilka sytuacji. Pierwsza - pożyczamy mu surowce. Liczymy w pedach, czy %? Bo cena może ulec zmianie. Jeśli umówimy się w %, (ma miesiąc na spłate) i odda ci w momencie kiedy będzie niski % to ty stracisz. To słaba pożyczka Pożyczamy surowce to co chcemy w zamian? Bo po co mu surowce których nie będzie mógł sprzedać, czy użyć ponieważ musi być jakaś gwarancja, że odda ci surowce. Drugi przykłąd - pożyczamy sprzęt. Weźmie coś tt=100 ,a odda tt=0. Tak też nie może być. Ok, ma go, ale nie może używać, bo decay spadnie.Znów - po co mu coś czego nie może używać. Pożyczanie pedów? Ok dostanie pedy, ale nie może nic z nimi zrobić, aby była gwarancja, że odda. Żeby nie było przypadków, że pożycza i upuszcza pod nogi swojemu drugiemu awatarowi i zostaje tylko z pomarańczowym strojem. Tego się chyba nie da zrealizować. Chyba, że wypożyczamy powiedzmy tango i z góry płącimy 10 pedów za decay. To już miałoby jakiś sens. Ale tutaj znów moja obawa....uberzy mogliby wykupić najlepszy sprzęt, żeby zarabiać na wypożyczaniu.

Hehe konkretnie to mam na myśli pożyczkę pod zastaw i to dokładnie opisaną tak jak to opisałem : ja sam chętnie pożyczałbym ludziom kaskę w PE pod zastaw (a nuż nie zwróci ? :p) takie pożyczki wzbogaciłyby system gry – zauważ że ktoś może chcieć zgromadzić surowce bo jest kraterem ale brak mu funduszy lub w danym miesiącu nie chce huncić a chciałby pohandlować itd. Itp. – ludzie mają różne pomysły na wydawanie kaski nawet w PE. Zwróć uwagę że przy zlikwidowanej wartości TT taki pożyczki niosłyby pewne ryzyka dostawcy kaski.
Generalnie to jest pomysł na który się najmniej upieram :)


No dobra, może już starczy tych scenariuszy o podbijaniu ceny Tak naprawdę to wszystko w rękach MA. Ceny nie są ustawiane przez resellerów tylko przez MA. Jakby shadowy wypadały z częstościa pixie to też by były tanie. Wystarczy przesunąć suwak. Koncepcję jakie tutaj podałeś stwarzają niebezpieczeństwo wzrostu cen...prznajmniej w mojej subiektywnej ocenie.

Na koniec słów kilka o skillach. MA też ma wpływ na podaż/popyt skilli. Też mogą przesuwać suwakiem - stopień trudności zdobywania skilli. Jakiś czas temu nastąpiła zmiana sposobu naliczania skilli - bardzo łatwo się je zdobywało. Była duża afera, sporo osób spanikowało i zaczeło się wyprzedawać, bo były gówno warte. Duuużo skilli pojawiło się na rynku, cena spadła. Przykłądowo pełny enginering chip można było dostać za 600 pedów. Zdaje się, że po tygodniu naprawili wszystko, ale zamieszanie na aukcji było duże i ceny uspokjały się przez miesiąc. Druga sprawa to cena esi, czyli częstość wypadania. Kiedyś były po 250 pedów i jak łatwo się domyślić cena była porównywalnie wyższa za pełne skille.


Gra sprowadza się do satysfakcjonowania graczy. Każdy zdobywa swoją satysfakcję w inny sposób


[edit] - nie dotałem, a chciałem. Do tych bp 5b. Są chyba tylko 4 takie bp w grze, więc łatwo o monopol. Co sprytni monopoliści kupują po kilka takich samych bp dla siebie, żeby inni nie mieli :/ Naprawdę, nie dawajmy im więcej do crafcenia



Ostatnia uwaga :
To są luźne przemyślenia nie poparte obliczeniami czy opiniami fachowców (ciekawe co by Balcerowicz o tym powiedział :D ) więc proszę za bardzo po mnie nie jechać – mam jakąś wizję i się z Wami nią dzielę, raz jeszcze zwracam uwagę na 3 fakty :
1. funkcjonuje handel pedami i ceny są dosyć różne - scentralizowanie handlu dałoby zarówno płynność (parędziesiąt Kped dziennie pewnie byłoby obrotu) jak i uczniło cenę dosyć przejrzystą
2. Skile nie mają wartość TT a ludzie obracają i posiadają je na potęgę – policzcie jakś część waszego majątku stanowią skile u mnie ładnie ponad 70% jaki problem aby inne przedmioty były podobnie obracane
3. Swit jest namiastką mojej propozycji tyle że stawia nowych graczy w pozycji zbieraczy – masowo produkcja mogłaby naprawdę rozruszać gospodarkę kalipso. W końcu w rozwiniętych gospodarkach pozyskiwanie surowców i energii z przyrody to zaledwie mała część PKB reszta to dalsze ich przetwarzanie i świadczenie usług dla obywateli.

I na konie ostatnia uwaga : nowa profesja – rolnik
Posiadający działki ziemi i hodujący coś tam na nich jego praca w dużej mierze polagałaby na odpędzaniu mobów niszczących uprawy Ew. mógłby zatrudniać hunterów do tego – eh fajnie by mieć jakieś poletko koło Minneapolis ;). Kazdy avata r musiałby się odżywiać - ewentualne niedożywienie wydłużałoby czas potrzebny na wykonywanie czynności, szybkość poruszania się czy HP - ech byłaby jazda tylko że MindArk powinien posiadac też swoje farmy.
Tu już naprwdę płynę na flaach moje fantazji więć kończę nim zamieni się w tsunami nie do ogarnięcia :lol:


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 16 Sie 2006, 19:21 
Unskilled
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 159
HP: 0
Society: brak
Nick w grze: Angel
Lu_NiX napisał(a):
MA powinno prowadzić coś w rodzaju giełdy walut : PEDy za EURO (IMO więcej EUROWców niż Dolarowców jest), sesję odbywałyby się na zasadzie fixingu dziennego (maksymalizacja wolumenu i najbardziej sprawiedliwa cena) a potem notowań ciągłych (duże transakcje np. min 1000ped z ogolnodostęna tablica ofert) na giełdzie handlować mógłby MindArk i gracze


Wciąż nie kumam po co :/ Dolar jako najpopularniejsza waluta dobrze spełnia swoją funkcję. Z tego co wiem, to kurs dolara i euro ulega podobnym wachaniom, więc co to ma dla nas za znaczenie przy wybieraniu? Jeśli dolar idzie w górę, to euro idzie w górę względem złotówki. I tak dostaniemy tyle samo. [nie znam się na temacie, ale tak mi się wydaje :P] Co by nam dało gdybyśmy wybierali w euro zamiast w dolarach jeśli ich kurs jest podobny?

Lu_NiX napisał(a):
To ile się płaci za dany przedmiot i ewentualnie za jego naprawę będzie tylko i wyłącznie wynikiem gry rynkowej. Uwolnienie kursu wymiany będzie realizacją postulatu wolnego przepływu kapitału a IMO więcej wolności ekonomicznej -> więcej inicjatywy i większy wzrost gospodarczy. Dodatkowo MindArk nie będzie mógł zbankrutować !!! Ktoś chce sprzedac jednego dnia 1mln PED ? Proszę bardzo być może cena spadnie o 50%, Ktoś chce kupić 1mln PED ? Proszę bardzo być może cena wzrośnie o 100%. MindArk działałby jako swego radzaju Market Maker i na pewno by w takich sytuacjach kryzysowych reagował w końcu jeśli ktoś chce kupić 1mln ped za 120 tys dolarów a drugiego dnia sprzedaż 1mln ped za 80 tyś dolarów to czemu mindark i ewentualnie grace aktywni na tym rynku nie mają zarobić ???? Podobne sytuacje mają miejsce w RL : zobaczcie że kraje które maja sztywne gwarantowane kursy walutowe miały z tym problemy : zarówno kiedyś Polska, Argentyna ale i Wielka Brytania.
MindArk nie powinien być instytucją rozliczeniową !!! Wpłaty i wypłaty powinien księgować jakiś bank a jakaś instytucja kapitałowa powinna zajmować się prowadzeniem platformy obrotu. Przy czym MinArdk miałby prawo zarówno umażania jak i emitowania pedów : ciekawym rozwiązaniem byłoby gdyby pedy zastapiłyby akcje MindArku – tu już pojawia się zbyt wiele problemów i szczegółów technicznych którymi nie chcę was zanudzać.


Ten pomysł to mnie najbardziej przestraszył :D Wolny kurs pedów? Przecież to umożliwi manipulację wartością pedów...może takie rozwiązanie sprawdza się na wielkich instytucjach rzeczywistego świata, ale w naszym małym świecie według mnie byłoby to bardzo nierozsądne. Ktoś kupi milion pedów, cena wzrośnie, potem sprzeda pedy, cena spadnie i tak bez przerwy. Ok, może znajdzie się troche osób które będą chciały się pobawić w graczy finansowych i przedewszystkim będą dysponować dużymi środkami, ale WIĘKSZOŚĆ graczy będzie tylko siedzieć i patrzeć jak tracą lub zyskują na kursie pedów. O, dziś ktoś kupił milion pedów, właśnie moje pedy są warte 30% mniej :/ Jednego dnia nie będą grać, bo pedy będą za drogie, a drugiego na odwrót. Druga sprawa. Gracze ciągle będą kupować pedy, bo szybko się kończą. Ciągłe kupowanie, a brak sprzedaży prowadzi do inflacji. To by zabiło system. Żeby go uratować trzebaby było manipulować ilością pedów. Czyli MA, bądź ktoś inny miałby prawo emitowania pedów i zamrażania...ale jak, w postaci lootów? Ten miesiąc moby będą słabo lootować, bo jest za dużo pedów w obiegu?Teraz doprodukujemy troche pedów i damy każdemu po 10 sztuk? Pozatym jeśli miałby to być wolny kurs, to nie może być instytucji która mówi kiedy jest dobry, a kiedy go trzeba zmniejszyć lub podwyższyć, bo to zmierza do sztywnego kursu, czyli do tego co jest dziś.

Do tego chcesz wprowadzać jeszcze inne banki do księgowania, instytucje finansowe. Co ci to da? Ja tam nie chciałbym ich utrzymywać, bo jednak one muszą na kimś zarobić. Nie będą tego robić charytatywnie.

Nie widze plusów takich rozwiązań :( Mówisz, że rozrusza to gospodarkę. Ja tak nie uważam, bo ludzie nie będą grać dla zabawy, ani inwestować, gdyż będą się bać zmian wartości pedów. Raz będą więcej warte, raz mniej. Będą się bali wkładać tam pieniądze, lub będą inwestować w inne środku, których wartość nie będzie ulegać takim zmianom - w apartamenty, czy w lysterium. Mało komu będzie się chciało śledzić aktualny rynek pedów, bo to nie o to chodzi. Jak nie będą śledzić to będą tracić bo nie będą znać kursy, a jak będą tracić to nie będą grać. Jeśli kogoś interesuje coś takiego to na onecie zakłada sobie wirtualne konto giełdowe. Jeśli kogos interesuje Entropia to zakłada sobie konto w Entropii.

Zdaje sobie sprawę, że na wszystkie trudności można znaleść rozwiązanie, tak jak podałeś z wyskakiwaniem komunikatów przy autokliku, ale to nie o to chodzi, żeby na siłę wprowadzać pewne rozwiązania. To nie są rozwiązania, które są potrzebne Entropi. One nie uprzyjemniają rozrywki, a Entropia jest po to aby bawić. "Klienci" mają z radością wydawać pieniążki.

Odnoszę wrażenie, że jako osoba związana z bankowości próbujesz przenieść zasady bankowości do EU. Ja nie widzę potrzeby robienia kolejnej giełdy zwanej Entropia. To ma być gra i ja przynajmniej nie chciałbym czytać o ile wzrosł stopy procentowe w USA, żeby wiedzieć, czy lepiej kupić dziś pedy, czy jutro. A ile stracę po informacji, że bezrobocie wzrosło o 2% lub że cena ropy wzrosła bo terroryści wysadzili jakiś rurociąg z ropą :/ To nie o to chodzi. To ma być gra i zabawa. Giełda jest do tego o czym piszesz. Entropia jest do czego innego. Jak dla mnie jest to wciskanie na siłę pomysłów z jednej dziedziny do drugiej, przy czym dziedziny te nie są kompatybilne.

Zaznaczam, że się na tym nie znam i pisze co mi się WYDAJE, a nie jak jest naprawdę ;)


Profil Offline
PostWysłany: 16 Sie 2006, 19:28 
imo zmiany jakie tutaj podał towarzysz są zbędne i komplikowałyby życie, dobrze jest tak jak jest, po co zmieniać dobry i imo fajny system na inny...zaniedługo microsoft udostępni graczom wspaniałe narzędzie do tworzenia gier, zróbcie własną PE jesli myślicie, że byłaby lepsza:D


Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2006, 08:46 
Unskilled
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 127
HP: 93
Society: było PL RANGERS i Enclave
Lu_NiX napisał(a):
Implikacje obecnej sytuacji dla MindArku : muszą dbać aby wartość TT itemów w posiadaniu graczy nie była wyższa niż dokonane przez graczy wpłaty pomniejszone o koszty działania i zysk MindArku jeśli zaczną robić inaczej to mamy prawdziwy łańcuszek świetego antoniego to znaczy że jeśli część gracyz wypłaci swoje depozyty to dla reszty MA nie będzie maił kasy.


Obyś się mylił Lu ale różne przesłanki sugerowały co następuje:

"Did you know that MindArk is closely tied to Bridge Group? Bridge Group, a partner of MindArk that was contracted to promote the game I believe is under criminal investigation in Sweden for a pyramid scheme fraud setup..."
http://www.entropiaforum.com/forums/showthread.php?t=34786

w tym URL będzie też link do oryg. tekstu po szwedzku

Pyramid scheme - po naszemu łańcuszek św. Antoniego.

Najwyraźniej właściciel MA, pan Timkrans, ma doświadczenia w tego typu przekręcikach.
To prowadzi mnie w prostej linii do rozumowania, że MA nie zależy na zdławieniu inflacji, bo w ten sposób napychają sobie portfel wirtualnymi pieniędzmi.

Ale Lu, pkt 1 i 2 bardzo mi się podobają +rep :-)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2006, 11:46 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
thx Look :)
towaryszu "Lelewel" zapraszam doi współpracy :wink:
Angel : odpadam z dyskucji - brak czasu ale przeanalizuj jeszcze raz to co napisałem a potem zestaw ze swoim komentarzem 8)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2006, 12:39 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Czerwiec 2005
Posty: 1318
HP: 0
Society: Poltropia
Nick w grze: Posse
Przejście na Euro na pewno nam grozi ;) Tak juz porobiło wiekszosc gier MMORPG, a z tego prostego wzgledu ze Euro jest droższe - czyt. dostaniesz mniej pedów.

Ale wracając do dyskusji to popieram Angela, nie róbice z UE nie wiadomo czego ;) I tak juz ją skomplikowali bez sensu, zostawmy tak jak jest.

A to co proponujesz Lu to są olbrzymie zmiany, praktycznie gra zmieniła by sie totalnie, a na tak ryzkowny krok mam nadzieje że MA sobie nie pozwoli - zresztą odwróciło by to i tak uciekających graczy.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2006, 14:22 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
"błehehehe" (cytacik :wink: )
ciekawe jak waszym zadaniem mają się aktywa MindArku (liczone było nie było w EURO bo to szwedzka firma) do 1/10 wartości TT przedmiotów w posiadaniu graczy (czyli dolarów które gracze "teroretycznie" mogą wypłacić)

podsumuje tylko krótko :
1. skile i sweat nie mają prawie żadnej wartości TT a jednak są bardzo ważnym elementem gry (heh podobnie jak niedoceniony dung)
2. wprowadzenie mindforce i sweatu chyba raczej pomogło grze niż jej zaszkodziło - ja osobiście bez tpcipa sobie huntu nie wyobrażam (a zwykle jest to pare godzinek dziennie)
3. sprzedali nowe landy - dosyć duża zmiana dla ekonomii
4. na landach w pewnym sęsie "uprawia się" zwierzaki (znowu darmowy dung !!!)
5. kto się nie rozwija ten się cofa - a kto się cofa ten ginie :wink:
wprowadzanie zmian to ucieczka od stagnacji - gdyby ta gra za 10lat wyglądała identycznie jak teraz to ciekawe czy napływ nowych graczy by się utrzymał

ciekawe czemu brak TT miałby być taki bolesny ?
czemu płynny kurs wymiany miałby być taki bolesny ?
czemu rozwijanie gry w kierunku modelu społeczeństwa a odchodzenie od modelu KASYNA miałby być bolesny dla graczy ?

jedyny minus jaki widze to utrata złudnego poczucia bezpiecześntwa (10ped = 1$) i perturbacje okresu przejściowego
MA zarabiałaby bardzo ładnie na handlu pedami i na % od handlu więc tez byłaby zadowolona
poczatkujący gracze mogliby sobie krafcić amunicję i bombki, średnio zawansowani naprawiać sprzęt

no i nie zapominajcie ja tylko sobie fantazjuje 8)
a wy mnie zaraz od towarzyszy i bez argumentów (poza angelem) ścinacie, że lepiej nic nie zmieniać


Profil Offline
PostWysłany: 17 Sie 2006, 14:57 
pomyśle nad tym, tylko wydrukuje to cożeście napisali, he, kolejna dyskusja czysto akademicka


Nie podano
PostWysłany: 17 Sie 2006, 16:08 
Unskilled
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Grudzień 2005
Posty: 159
HP: 0
Society: brak
Nick w grze: Angel
Lu_NiX napisał(a):
Angel : odpadam z dyskucji - brak czasu ale przeanalizuj jeszcze raz to co napisałem a potem zestaw ze swoim komentarzem 8)


Przeanalizowałem już na początku. Po prostu mamy odmienne spojrzenie na zmiany i ich kierunek w EU. Ja wolałbym, żeby zmiany nie były gwałtowne, żeby nie wprowadzały destabilizacji systemu. Wolę opcje - dodajmy coś, ewentualnie zmienimy coś malutkiego w starym systemie. Możemy wprowadzać malutkie zmiany co jakiś czas, ale rozwijamy się poprzez dodawanie nowych dziedzin, a nie zmienianiem starych. Według mnie MA trzyma sie takiej zasady. Parametry sprzętu nie ulegają zmanie, choć nowe przedmioty mają już zupełnie inny system działąnia [np. pistolety limited, bądź szybkość strzałów]. Stare działają jak stare [nie zmieniają swojej wartości, gracze nie tracą, ani nie zyskują] EU i tak się łądnie rozwija i stagnacja nam nie grozi. Ma chyba najwięcej VU w skali roku w porównaniu z innymi sieciówkami.
Ogólnie fajnie, że ktoś podjął temat "co by dodać do EU", choć jak dla mnie pomysły które podałeś są zbyt niespójne ze strukturą EU. Są napewno dobre strony jakie mogłyby z tego wyniknąć, ale są one według mnie bardzo niebezpieczne i może z nich wyniknąć więcej złego, niż dobrego. Po prostu mamy zupełnie odmienne opinie co do zmian ;)


Profil Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 94 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tłumaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso