Regulamin forum


Uwaga! Poradniki bardzo szybko przestają być aktualne. Gra ulega ciągłym zmianom i ewolucji. O szczegóły proszę dopytywać na forum.


Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 09 Paź 2006, 16:17 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 1880
HP: 102
Society: www.EF.pl
Nick w grze: Mortifer Kemoiz
Dużo osób zadaje sobie pytanie, czy warto polować w teamach? Spróbuje odpowiedzieć na to pytanie.

Plusy polowania w grupie:
* większa zabawa (dla niektórych właśnie to jest najważniejsze)
* team przepala więcej ammo, decey armora, fapa (całej grupy) jest dużo większy niż jakby się polowało samotnie, a jak wiadomo im więcej się mobów zabije, i im więcej ped wyda się na ammo, tym większa szansa trafienia globala/hofa/ath
* koszty polowania w grupie są duuuużo mniejsze (moby nawet nie dolatują do nas, więc oszczedzamy na armorze i fapie, no i ammo też dużo mniej się zużywa)
* możliwość poznania nowych ludzi
* nabieramy doświadczenia patrząc na innych graczy, słuchając ich rad podczas huntu
* zawsze można zwalić na kogoś, za to że są no looty :D
* zacieśnienie więzi między hunterami, świetny sposób na zjednoczenie kalnu

Minusy wspólnych huntów:
* trzeba dzielić się lootem
* czasami trzeba przebywać w towarzystwie osoby, której się nie lubi
* więcej nie znaleziono...


Jak widać, plusów jest dużo więcej, niż minusów. Więc polujmy wspólnie!!!

Jakie powinno być ustawienie teamu:
*Według mnie jeśli osoby się znają, to leader take all na itemy, a kasa po równo. I po huncie podział itemów.
*Jeśli natomiast osoby są sobie obce, to albo od demage (osobiście nie lubie), albo kasa po równo, a itemy w kolejce, warto zawrzeć umowę, że w razie itemka wartego powyżej 20 ped, dzielimy kasę z niego na pół.

Ja osobiście, wychodze z teamowych huntów na zero, albo na mały plus/minus. No, ale zabawa i skille też się liczą, więc jestem zawsze na plus!

//POWYŻSZY TEKST TO ODZWIERCIEDLENIE MOICH SUBIEKTYWNYCH ROZWARZAŃ!


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 09 Paź 2006, 22:39 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
Dobry tekscik, gratuluję :)

Ja bym tylko dodał, że damage decides jest sensowne i właściwe, gdy umiejętności(skill), możliwości i sprzęt współgraczy bardzo znacząco się różnią.
Np. jeden idzie z M2100 bez ampa, a drugi z Korssem H400+A105. W takim wypadku 50/50 może być formą prezentu, wsparcia dla tego słabszego (np. dla discipla).


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Paź 2006, 08:40 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
drobna uwaga do huntu w grupie :
na rysunku poniżej są przedstawione dwie fazy (A i B)
w fazie A strzelac powinien tylko szef teamu gdyż pozostali uczestnicy będą mieli wysokie szanse na pudłowanie z powowodu lagów
w fazie B wszyscy mogą strzelać bez większych obaw że spudłują z powodu lagów

Image


Ostatnio edytowany przez Lu_NiX, 10 Paź 2006, 11:05, edytowano w sumie 1 raz

Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Paź 2006, 10:23 
Poor
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2006
Posty: 32
HP: 99
Society: DASK-recruits
Mortifer napisał(a):
* team przepala więcej ammo, decey armora, fapa (całej grupy) jest dużo większy niż jakby się polowało samotnie, a jak wiadomo im więcej się mobów zabije, i im więcej ped wyda się na ammo, tym większa szansa trafienia globala/hofa/ath
* koszty polowania w grupie są duuuużo mniejsze (moby nawet nie dolatują do nas, więc oszczedzamy na armorze i fapie, no i ammo też dużo mniej się zużywa)


Wydaje mi się - że te dwa zdania się nawzajem wykluczają :twisted:


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Paź 2006, 13:43 
Weak
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 41
HP: 0
Dla mnie na dłuższą metę męczące jest granie dmg/dmg przy porównywalnych skillach/sprzęcie. Przy większych różnicach jak abyss mówł ma to sens. Moje trzy grosze :D


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Paź 2006, 15:09 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
marcoos napisał(a):
Mortifer napisał(a):
* team przepala więcej ammo, decey armora, fapa (całej grupy) jest dużo większy niż jakby się polowało samotnie, a jak wiadomo im więcej się mobów zabije, i im więcej ped wyda się na ammo, tym większa szansa trafienia globala/hofa/ath
* koszty polowania w grupie są duuuużo mniejsze (moby nawet nie dolatują do nas, więc oszczedzamy na armorze i fapie, no i ammo też dużo mniej się zużywa)


Wydaje mi się - że te dwa zdania się nawzajem wykluczają :twisted:


Moritemu chodziło o to że
1. w jednostce czasu (np 2 godziny) team przepala więcej ammo i decayu niż pojedyncza osoba
2. ammo i decay przypadajacy na jednego ubitego moba jest niższy (więcej osób strzela - mob szybciej pada -> w rezultacie mob mniej się regeneruje, mniej amma zostaje zużyte i decay armorów oraz fapów jest mniejszy)

w skrócie team 5 osobowy wydaje na zabicie moba 2ped zamiast 2,20peda ale zabija 500 a nie 100 mobów

straty/kiepskie wyniki teamów poluących z bronią palną wynikają z etgo że ludzie polują bezładną kupą i masę strzałów pakują w powietrze nieudolnie celując w zaiwaniającego tam i z powrotem moba.

rozsądny tim to 3-5 osób ustawionych w półksiężyc, moba ściąga osoba ustawiona w jego centrum i dopiero jak mob podbiegnie reszta zaczyna stzrelać do stojącego w miejscu moba, jeśłi mob atakuje kogoś innego to tylko obraca się w miejscu ewentualnie nieznacznie zmienia pozycję

ot i cała filozofia :gwiżdżę:


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Paź 2006, 16:27 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 1880
HP: 102
Society: www.EF.pl
Nick w grze: Mortifer Kemoiz
Cytuj:
Cytuj:
Mortifer napisał/a:
* team przepala więcej ammo, decey armora, fapa (całej grupy) jest dużo większy niż jakby się polowało samotnie, a jak wiadomo im więcej się mobów zabije, i im więcej ped wyda się na ammo, tym większa szansa trafienia globala/hofa/ath
* koszty polowania w grupie są duuuużo mniejsze (moby nawet nie dolatują do nas, więc oszczedzamy na armorze i fapie, no i ammo też dużo mniej się zużywa)


Wydaje mi się - że te dwa zdania się nawzajem wykluczają


To źle ci się wydaje :P W pierwszym mowa o kosztach całego teamu, a w drugim o kosztach tylko twoich. Czyli tak: twoje koszta są małe, ale jeśli pomnożyć je przez ilość osób w teamie (np. 10 osób) to jest już to dość spora liczba. A dla MA liczy się ilość przewalonych ped przez team/osobe.

Mam nadzieje, ze już jasne.

btw. Lu święta racja. Fajny schemat.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 10 Paź 2006, 18:38 
Inept
Dołączenie:
Sierpień 2006
Posty: 13
HP: 0
Nick w grze: Michal Skaremon Phoenix
Wiele osób radziło mi, żebym polował w teamie, ale ja mam wątpliwości:

po pierwsze nikt nie napisał w jaki sposób można sie z kimś umówić na taki 'hunt' czyli: czy wołać na global chacie, że chce stworzyć team by iść na polowanie i informacje na jakie potworki idziemy itp / czy może........ no nie wiem...... po prostu nieznam nikogo o podobnych skilach, kto mógłby iść ze mną na takie polowanie a w klanie mam samych adwanced graczy..... A może jest kolejne zadanie dla moderatorów :twisted: - czyli stworzenie osobnego działu na forum, na którym forumowicze powinni umawiać się na takie 'hunty'
Ja jestem za :P , a co wy na to?

po drugie nikt nie napisał (lub jeszcze tego nie znalazłem) czy polowanie w teamie wpływa na 'improve'y skili' czyli czy opóźnia ono zdobywanie kolejnych poziomów.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2006, 06:56 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 1880
HP: 102
Society: www.EF.pl
Nick w grze: Mortifer Kemoiz
OK to tak:
Po pierwsze, polowanie w teamie nie opóźnia skilowania, tyle ile wsytrzelasz ammo tyle dostaniesz skili. A, że często dużo mniej wystrzelasz tego ammo w 2h huncąc w teamie, niż huncąc 2h samotnie, to oszczędzasz ammo, ale też skille nie urosną tyle.
Np.
Samotnie 5k ammo wystrzelasz w godzinę - przyrost skili 10 riffla + ileś tam evade, aim etc.
W teamie to samo 5k ammo będziesz musiał strzelać z 3h. Więc dopiero po tym czasie zdobędziesz te skille.
Chyba jasne.

Teraz druga sprawa:
Jak pograsz troche w Entropie, to zgromadzisz znajomych na wspólne hunty. Najlepiej iść z członkami society, zaproponować moba, ilość ammo i rodzaj broni. Jeśli nie zechcą, to poszukaj innego society :P Albo poczekaj na wspólny soc hunt (jeśli coś takiego macie) wtedy każdy klanowicz może iśc na hunt.

Jeśli opcja z socem nie wypali, to możesz napisać na all chacie: Hunting team - 5k ammo | opalo+a103 | Argonaut @ TP
Czy coś w tym guście, ja tam słabo angola znam.
Albo, zaczep jakiegoś już huntującego gościa, czy niechciałby teamu.

A i jeszcze jedno co sobotę około 20 jest ogólnopolski hunt, przejzyj temat "Polak+Powerfist(...)" może będzie ci taki rodzaj zabawy odpowiadał.

pzdr.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2006, 10:14 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2006
Posty: 783
HP: 138
Society: PLR, Bzz, K$, O PL
Nick w grze: Arko Okta Kot
Co do ustawień podziału to mała uwaga:
Jeśli się spotkają w teamie socowym newbie i wyskilowani to i tak wyskilowani mogą przystosować swój rodzaj broni do nowych (bez sensu jest chodzić na polowanie na atroxy jak jeden wali korssem+A105 w shogunie z platami a drugi opalo z pixe) przy tak znacznych róznicach mocniejszy powinien dostosować się do poziomu słabszego i dostosować moba chyba, że celem jest nauka i pokazanie świata PE (poza tym mob zazwyczaj rzuca się na najwięcej zadającego obrazenia z teamu to i jego decaj będzie największy).

Ustawienie Lu_Nixa potwierdzam szczególnie jest to widoczne na górce z Argo.

Przy bardzo słabych mobach kążdy wybiera swojego (nie ma potrzeby latać z miejsca na miejsce bo to strata czasu i missy).

Częstym zachowaniem jest odciąganie mocnych mobów od słabego gracza (wyskilowany bierze guardiana a młody younga) a jak zaatakują masive atack to najpierw najgroźniejszego razem a potem w zależności od mocy teamu albo nadal zawsze w jednego moba na raz albo każdy swojego.

Przy słabych teamach jak spotka się mocnego moba to jeden killuje moba a reszta fapuje.

Inna sytuacja to zabieranie na hunt lekarza i po huncie zapłata za leczenie.

Widać, że możliwości jest wiele i wszystko zależy od preferencji i upodobań.

I pytanko: Czy na początku gry newbie mają ograniczone możliwości wyboru ustawień teamu jak go tworzą?

pozdro dla wszystkich powerfiściaków


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2006, 12:19 
Weak
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 57
HP: 137
Society: > F.R.I.E.N.D.S <
Mortifer napisał(a):
Samotnie 5k ammo wystrzelasz w godzinę - przyrost skili 10 riffla + ileś tam evade, aim etc.
W teamie to samo 5k ammo będziesz musiał strzelać z 3h. Więc dopiero po tym czasie zdobędziesz te skille.


przy zalozeniu, ze w teamie strzelamy ta sama bronia, co solo (np. podczas polowania na mocniejsze moby), to czas wystrzelania calego ammo bedzie taki sam, a wiec skilow ofensywnych przyrosnie tyle samo w tym samym czasie, natomiast defensywnych znacznie mniej - beda rozdzielone miedzy ~wszystkie osoby w teamie.
do minusow duzych teamow z opalo, albo inna slaba bronia zaliczylbym wlasnie maly przyrosc skilow defensywnych.

aby sprawnie polowac na mocne moby 'na klacie' nie majac wypasionego sprzetu w teamie 3 osobowym dobrze sprawdza sie ustawienie w ciasnym trojkacie, ze srodkowa osoba wysunieta do przodu i zasada 'kazdy leczy kazdego'. podobnie jak na rysunku Lu_NIX'a mob zatrzymuje sie na szefie i nie przemieszcza sie juz podczas walki, gdy ktorys z hunterow wymaga powazniejszego leczenia, pozostalych dwoch pomaga mu. kazdy ma dostep do moba i towarzyszy bez ruszania sie z miejsca. wystarcza fapy-50, aby polowac bez strat na wiekszosc mobow nie zabijajacych 1-2 ciosami ;), polecam ek-2350.

Image

btw. fajny topic :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2006, 16:51 
Amateur
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 577
HP: 0
Nick w grze: Eol
A to ja mam jeszcze pytanko. W kilku miejscach znalazłem info, że polując w teamie obniża się średnia statystyczna lootów, niestety to były uwagi nie poparte badaniami. Czy ktoś coś wie na ten temat?


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Paź 2006, 17:51 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 1880
HP: 102
Society: www.EF.pl
Nick w grze: Mortifer Kemoiz
Ostatnio lubie teamowe polowania więc troche się na tym znam. Osobiście uważam wręcz odwrotnie, loot poprawia się im więcej osób w teamie. Ale jest to moim zdnaiem zależne od tego że przewalamy więcej ammo niż jakbyś sam zdołał w pojedynkę.

Team hunt rulezzz ;)

//Lol nastpęny który zamiast grać będzie liczył :P Powodzenia :P


Ostatnio edytowany przez Mortifer, 12 Paź 2006, 12:02, edytowano w sumie 1 raz

Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Paź 2006, 11:43 
Amateur
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 577
HP: 0
Nick w grze: Eol
To miło że się dzielisz osobistymi wrażeniami, ale mnie bardziej interesują baadania statystyczne :)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Paź 2006, 13:19 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2006
Posty: 783
HP: 138
Society: PLR, Bzz, K$, O PL
Nick w grze: Arko Okta Kot
misko
Badania statystyczne sa takie, że na trzy wielo, wielo osobowe (20 osób) polowania ,w których brałem udział dwa razy byłem na ok -2ped i raz byłem na
+ok. 85ped (wtedy jak padł hof) więc możesz dodać to do swoich tabelek a jeśli masz tam jeszcze w tabelce rubrykę "zadowolenie z huntu" to w obutrzech :) przypadkach wpisz 110%
pozdro


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Paź 2006, 13:28 
Weak
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 41
HP: 0
Badań statystycznych raczej nie znajdziesz :lol: , a nawet jesli to nie będą wiarygodne ponieważ nikt z nas do końca nie wie jak działa lootpool i ilość zmiennych w równaniu byłaby prawdopodobnie zbyt duża :wink:


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Paź 2006, 13:53 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 1880
HP: 102
Society: www.EF.pl
Nick w grze: Mortifer Kemoiz
Okta :D Lepiej tego by chyba nikt nie ujął ;) Hehe :D Szkoda ze w sobote mam półmetek (wóda się będzie lać strumieniami :P) i na polskim huncie nie będę :(


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Paź 2006, 14:13 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
co do badań statystycznych to bardzo je cenie
niemniej jednak w pewnych dziedzinach (budowa mostów, prowadzenie wojen, prowadzenie pewnych biznesów) sprawdzają się świetnie
a w innych (miłość, prognoza pogody, ruletka, hunt na PE) totalnie się nie sprawdzają

jedyne w maiarę wiarygodne statystyki dostępne na Calipso to HOF lista (co i ile płaci) tudzież aukcjoner - ile jest ESI na aukcji i ile kosztują, warto też lukać na czat window - jak lecą globale to znaczy że system sypie ale warto podzielić to prze ilość zalogowanych osób (inaczej się odbiera global za globalem na krafcie w w sobote wieczorem o godzinie 20,30 czasu MA a inaczej global za globalem w środę o 3 w nocy) no i poptrzeć co sypie te globale jak kraft to olać jak jakiś konkretny mob to można go przyatakować. 8)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Paź 2006, 18:58 
Amateur
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 577
HP: 0
Nick w grze: Eol
Lista rzeczy, które wiemy dzięki badaniom statystycznym:
-jakiego typu dmg zadają rózne moby,
-jakie mają statsy (część można zeskanować, ale niewiele),
-co konkretnie dają poszczególne skile(tu jeszcze duzo niewiadomych),
-kiedy odblokowywują się skile ukryte,
-co oznaczaczają niektóre wskaźniki (np. HitAbility, CritHitAbility),
-co onzaczają wskaźniki na finderkach,
-masa innych rzeczy.

Więc sformułowanie "totalnie się nie sprawdzają" totalnie tu nie pasuje, pewnie bez statystyk dalej masa ludzi by twierdziła że Jester D1 jest równie dobry jak Opalo.

Jeszcze co do prognozy pogody i gier hazardowych statystyka jest tam bardzo przydatna, nie wiem skąd masz info że jest inaczej.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Paź 2006, 22:22 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 1880
HP: 102
Society: www.EF.pl
Nick w grze: Mortifer Kemoiz
Troche podziwiam, ale bardziej nie rozumiem takich ludzi jak ty ;) Jakbym tak wszystko liczył to bym nie czerpał przyjemności z gry... No, ale różni ludzie różne gusta.

Jak zrobisz swoje badania, i wyjdzie Ci coś ciekawego to szacun dla Ciebie. Ale przemyśl czy nie lepiej grać i trzepać/tracić pedy niż zastanawiać się dlaczego tak jest? :)

pzdr.

Btw. Dziś kolejny raz jestem na sporym plusie po teamowym hunciku, więc raczej looty są lepsze, albo przynajmniej takie same jak w huntach solo.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Paź 2006, 07:54 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
misko napisał(a):
Lista rzeczy, które wiemy dzięki badaniom statystycznym:
-jakiego typu dmg zadają rózne moby,
-jakie mają statsy (część można zeskanować, ale niewiele),
-co konkretnie dają poszczególne skile(tu jeszcze duzo niewiadomych),
-kiedy odblokowywują się skile ukryte,
-co oznaczaczają niektóre wskaźniki (np. HitAbility, CritHitAbility),
-co onzaczają wskaźniki na finderkach,
-masa innych rzeczy.

Więc sformułowanie "totalnie się nie sprawdzają" totalnie tu nie pasuje, pewnie bez statystyk dalej masa ludzi by twierdziła że Jester D1 jest równie dobry jak Opalo.

Jeszcze co do prognozy pogody i gier hazardowych statystyka jest tam bardzo przydatna, nie wiem skąd masz info że jest inaczej.


okej :
1. statystycznie rzecz biorąc bedziesz tracił na huncie/miningu/krafcie - co w związku z tym zrobisz ?
2. statystycznie rzecz biorąc średnia temperatura sierpnia w pcimiu to 17stopni Celsjusza - czy to Ci mówi jak się masz ubrać ?
3. W zeszłym roku były prognozy że w grudniu będzie po kilkanaście stopni na plusie - to się nie sprawdziło
4. statystycznie szansa że 5 razy pod rząd na ruletce będzie ten sam kolor to ok 3% (50% podniesione do potęgi piątej) - niemniej jednak wielu graczy bedzie obstawiało ten sam kolor który wypadł bo wiedzą że istnieje coś takiego jak prawo serii i dobrze na tym wyjdą, podobnie będzie na black jacku będą czekac na serie niskich lub wysokich kart

itd, itp

chodzi mi o to że statystyki w pewnych dziedzinach życia są o kant d. potłuc dla statystycznego kowalskiego bo nie są w stanie zaproponowac żadnych sensownych działań. O ile kowalski inżynier świetnie zaprojektuje most o tyle nie uda mu się przewidzieć co wypadnie na ruletce ani czy nastepnego dnia będzie deszcz czy nie.
Czyli wiedza statystyczna w pewnych dziedzinach daje się zastosować wprost z wymiernymi pozytywnymi rezultatami a w innych nie.
Zobacz dyskusje na temat decayu pancerzy i platów - nikt nie jest w stanie tego opisać statystycznie (ja przynajmniej nie widziałem żadnego takiego opracownia), co jest prostym skutkiem tego że MA tak to zrobiła aby opis statystyczny był max utrudniony.
W dodatku mówi się że statystyki itemów nie ulegają zmianie - z tym się zgodzę ale IMO
troxy jakiś czas temu
armaxy ostatnio
stały się ZUPEŁNIE INNYMI MOBAMI niż były (biją silniej , lepiej trafiają wywołują większy decay pancerzy niż kiedyś)

reasumując : ENTROPIA to nie jest rzeczywistość i nawet najlepsze badania statystyczne prowadzone przez np 2 lata mogą stać się nie ważne bo ktoś w MA ustawi inaczej suwaki na panelu kontrolnym gry.

btw. jesteś w stanie zaproponowac jakiś sensowny (kwantyfikowalny) sposób badania wpływu skili na osiągi postaci, kiedy w równaniach masz same zmienne ?


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Paź 2006, 08:55 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 919
HP: 110
Dobrze Lu-NiX gada, dać mu wódki :)

Ja już kiedyś pisałem, że MA wprowadza niewidoczne na oko dla nas zmiany w grze tak często, jak my kupujemy bieliznę w RL.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Paź 2006, 09:11 
Green
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Październik 2005
Posty: 163
HP: 155
Society: *****
Nick w grze: Aster Marchant WhiteMoon
Lu_NiX napisał(a):
W dodatku mówi się że statystyki itemów nie ulegają zmianie


z malym suplementem, że:

* uwaga nie dotyczy Axe 1.0
* uwaga nie dotyczy whipów
* uwaga nie dotyczy Ancient A104
* uwaga nie dotyczy potent firestorm chipa

i mozna by jeszcze długo wyliczać jak to MA "nie zmienia" parametrów itemów ;)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Paź 2006, 11:05 
Initiated
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 988
HP: 143
Society: DASK
Nick w grze: Lu
wracając do huntu w teamie i statystyki lotu - Misko :
możesz zaproponować jakieś sensowne badanie jakie byś chciał przeprowadzić ?
ja proponuje myrene island
sa tam teraz mermothy young-mature
6 osób poluje samodzielnie a 6 w 2-3 teamach
gracze musza mieć podobne skile i HP
każdy używa takiego samego sprzętu i przed huntem naprawia ten sprzęt na maksa
na hunt każdy bierze identyczną ilośc amma - proponuje 200ped i 30 serii huntów

przed i po każdym huncie każdy gracz wprowadza swoje skile do CareBear's Entropia Tools
http://www.entropiatools.com/

w trakcie polowania wszyscy robią screeeny z czasem i miejscem ew. globali / lepszych itemów / ESI itp.

po huncie każdy oblicza koszty polowania (ammo + decay) oraz przychody (pedy, itemy i przyrost wartości skili)

co będziemy wiedzieli po takim badaniu : ano będziemy wiedzieli jak tek grupie osób szło w polowanie w trakcie badania :lol:
bo IMO kolejne badanie ew. inna grupa polująca gdzie indziej da odmienne rezultaty

ale może da się uchwycić jakąś zalezność :?:


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Paź 2006, 13:59 
Amateur
Dołączenie:
Listopad 2005
Posty: 577
HP: 0
Nick w grze: Eol
okej :
>1. statystycznie rzecz biorąc bedziesz tracił na huncie/miningu/krafcie - co w związku z tym zrobisz ?

Skąd to wiesz? Statystyczny gracz musi tracić, chociażby dlatego, że jest głównym źrodłem utrzymania MA, ale wiadomo że EU nie jest w 100% losowa i statystyki własne można poprawić, jeśli się wie jak.

>2. statystycznie rzecz biorąc średnia temperatura sierpnia w pcimiu to 17stopni Celsjusza - czy to Ci mówi jak się masz ubrać ?

No oczywiście, jeśli jeszcze będziesz znał średnie opady, ewentualnie siłę wiatru, to będziesz miał dużo większe szanse na wybór właściwego ubioru niż gdybys go dokonywał czysto losowo.

>3. W zeszłym roku były prognozy że w grudniu będzie po kilkanaście stopni na plusie - to się nie sprawdziło

No bo na tym polega statystyka/rachunek prawdopodobieństwa, byli na 70% pewni że będzie tak, ale okazało się że pogoda akurat trafiła w te 30%.

>4. statystycznie szansa że 5 razy pod rząd na ruletce będzie ten sam kolor to ok 3% (50% podniesione do potęgi piątej) - niemniej jednak wielu graczy bedzie obstawiało ten sam kolor który wypadł bo wiedzą że istnieje coś takiego jak prawo serii i dobrze na tym wyjdą, podobnie będzie na black jacku będą czekac na serie niskich lub wysokich kart

Hehe a to już bujdy na resorach, dużo ludzi wierzy w różne rzeczy co nie znaczy że są prawdziwe. Oczywiście to dotyczy przypadków gdy gra jest faktycznie losowa. Bo na przykład jest dość znany przypadek człowieka, który właśnie przeanalizował statystycznie bodajże BlackJacka i wyszło mu, że technika tasowania kart przez krupierów nie jest w 100% losowa, wykorzystał ten fakt i zarabiał dużo kasy, dopóki kasyna nie przestały go wpuszczać, oczywiście teraz już tego błedu kasyna nie popełniają.

>Czyli wiedza statystyczna w pewnych dziedzinach daje się zastosować wprost z wymiernymi pozytywnymi rezultatami a w innych nie.

>Zobacz dyskusje na temat decayu pancerzy i platów - nikt nie jest w stanie tego opisać statystycznie (ja przynajmniej nie widziałem żadnego takiego opracownia), co jest prostym skutkiem tego że MA tak to zrobiła aby opis statystyczny był max utrudniony.

Ja właśnie niedawno widziałem wątek na EF z analizami statystycznymi decayu, z dość konstruktywnymi wnioskami, potwierdzonymi doświadczalnie przez innych graczy.

>W dodatku mówi się że statystyki itemów nie ulegają zmianie - z tym się zgodzę ale IMO
troxy jakiś czas temu
armaxy ostatnio
stały się ZUPEŁNIE INNYMI MOBAMI niż były (biją silniej , lepiej trafiają wywołują większy decay pancerzy niż kiedyś)

No to akurat nie jest argument przeciw statystyce, przeciwnie jesli nie bedziesz miał w miarę solidnej analizy, co jak się zachowuje, to przy kazdej zmianie (a kto mówi ze MA nic nie zmienia), będzi ci się mogło co najwyżej wydawać.

>reasumując : ENTROPIA to nie jest rzeczywistość i nawet najlepsze badania statystyczne prowadzone przez np 2 lata mogą stać się nie ważne bo ktoś w MA ustawi inaczej suwaki na panelu kontrolnym gry.

Ustawienie suwaka, to tylko dodatkowa zmienna w równaniu, ale schemat działania gry jest raczej mało zmieniany - zbyt duże ryzyko żeby coś się spieprzyło.

>btw. jesteś w stanie zaproponowac jakiś sensowny (kwantyfikowalny) sposób badania wpływu skili na osiągi postaci, kiedy w równaniach masz same zmienne

Co za problem, bierzesz postaci z różnymi skilami i niech wszystkie robią to samo i porównujesz wyniki, oczywiście skili jest dużo, są ukryte skile, jest czynnik szczęścia...
Ale do pewnych wniosków można zawsze dojść - niestety to wymaga współpracy wielu osób i cierpliwości, z czym na ogół jest problem.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 21 Paź 2006, 22:11 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Styczeń 2006
Posty: 1880
HP: 102
Society: www.EF.pl
Nick w grze: Mortifer Kemoiz
Apropo opłacalności TEAMOWEGO huntu:

Image

hehe :D


Profil Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group • tłumaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso