Odpowiedz
Autor Wiadomość
Nie podano
PostWysłany: 06 Lut 2013, 07:43 
Beginner
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2006
Posty: 359
HP: 180
Society: Kingsajz
Nick w grze: Northberg
Elanor, musisz więcej grać i nadrabiać zaległości z tych 2 lat jak chcesz się za szkolenia brać ;) A tak serio, to mogę ją jak najbardziej polecić na mentora jeśli chcesz iść w hunt i mnie nie chcesz :cry:

Co do wpłaty, to nie ma oczywiście żadnego sensu wpłata pierwszego dnia, ale błagam, nie każcie nikomu zbierać kamyków, bo to nie ma najmniejszego sensu. No i z tą wpłatą 1000€ także bym się wstrzymał, na początek w zupełności wystarczy kilkaset ped.

Tak w ogóle, to tyle rad się pojawiło, a nikt nie napisał na jakiej planecie najlepiej zacząć :P


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lut 2013, 10:27 
Initiated
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 828
HP: 192
Society: Poltropia
Nick w grze: denton JC krakow
ta
i uczen "przeskoczy " Mentora jescze w czasie nauki . Wg mnie dzieki temu "regularnemu graniu " to powinnaś mieć około 140 HP juz zrobione . Pojazd dostaniesz za darmo z jednej misji na Calypsco nie trzeba sie meczyć tyle co w ukończeniu mentoringu .

JC


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lut 2013, 10:52 
Inept
Dołączenie:
Luty 2013
Posty: 11
Narazie mnie dobija ten download :)

Niby ciagnie i ciagnie a dojdzie do 50-60mb i licznik wraca do 30mb. Do tego po wlaczeniu lounchera zaczyna sciagac ilosc 350mb (ponoc tyle zostalo do sciagniecia Planet Calypso ktore ma90% ukonczone), a po jakiejs 1-2h na liczniku do sciagniecia pokazuje ponad 9GB (WTF) =)

Jesli jest ktos kto mial podobnie i jest w stanie zapewnic mnie ze sciaganie sie zakonczy sukcesem please daj znac :))

Jesli nie to chyba zdecyduje sie na rozpoczecie downloadu od poczatku :((


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lut 2013, 11:13 
Green
Dołączenie:
Marzec 2008
Posty: 161
HP: 220
Society: BlackAngels HQ
Nick w grze: Zlotko
Jesli chcesz na poczatku zlapac pare "darmowych" ped oraz zobaczyc +/- mechanizmy gry, polecil bym ci oil rig na pvp - poczatkowo ten dla nowych.

To dobre miejsce zeby spotkac nowych graczy, zobaczyc jak dziala pvp (nie mozna pominac tego mechanizmu w grze ;) ) - bycmoze taki start spodoba ci sie nieco bardziej niz nudne sweat'owanie, a przy okaji poznasz podstawy pvp i bycmoze zlapiesz bakcyla.

no i podstawa do szybkiej i sprawnej komunikacji, dolacz do jakiegos Society , jesli znasz angielski dosc dobrze, polecam miedzynarodowe soce (nie ujmujac zadnemu polskiemu socowi, ale wydaje sie ze sa nieco malo aktywne... :) )

Przydatne linki na ktore bedziesz zagladal na poczatku czesciej niz do gry, to:

http://www.planetcalypsoforum.com/
http://entropedia.info/


PS. nie wiem jakiego avatara zalozyles, ale osobiscie namawiam nowych graczy na granie Female - w dluzszej perspektywie, armorki zenskie sa o wiele tansze.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lut 2013, 21:32 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2167
HP: 0
Society: Poltropia
JC Krakow napisał(a):
najlepiej sparwdzic przyszlego mentora scanujac jego skille . To jest jego doswiadczenie .

JC


i tu bym się nie zgodził w 100%


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lut 2013, 22:46 
Inept
Dołączenie:
Luty 2013
Posty: 11
JUPI SCIAGNIETA :)

GRAM NA CALYPSO GATEWAY I MAM JUZ 50 SWEETOW ZEBRANYCH.

PROSILBYM O PARE WSKAZOWEK JAK WYGLADAJA CENY ZA SWEET I ZA ILE MOZNA SPRZEDAC I JAK?

Odnosnie mentora jak w praktyce pozyskac jakiegos? (szczegolowy opis w grze)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 06 Lut 2013, 23:25 
Poor
Dołączenie:
Lipiec 2010
Posty: 32
HP: 140
Nick w grze: Tom Max Spiner
Sweet chodzi aktualnie po jakieś 1,8-2 ped za 1000 szt.
Sprzedajesz tylko bezpośrednio w trade między graczami.

Odnośnie pozyskania mentora: Klikasz gdziekolwiek prawym przyciskiem myszy,wybierasz: System/Mentor Register i wyszukujesz sobie w nim tego kto ci odpowiada.


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lut 2013, 01:10 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 2199
HP: 110
Society: Ziemniak Niemyty Luz
Nick w grze: Elanor
JC Krakow napisał(a):
ta
i uczen "przeskoczy " Mentora jescze w czasie nauki . Wg mnie dzieki temu "regularnemu graniu " to powinnaś mieć około 140 HP juz zrobione . Pojazd dostaniesz za darmo z jednej misji na Calypsco nie trzeba sie meczyć tyle co w ukończeniu mentoringu .

JC

Czyli skończenie mentoringu to jakaś męka? Przecież cała gra polega dokładnie na tym samym. Poza tym, że przy lepszych bronaich jest ciekawiej.

Na zakończenie mentoringu dostajesz:
pojazd warty ok. 10 ped
adjusted pixie o wartości około 60 ped (zestaw female), male droższy

Uwazam, że każdy, kto chce sensownie grac w tę grę, powinien specjalizowac się w minimalizowaniu kosztów oraz szukaniu możliwości zysku. A tutaj mamy coś, co dostajemy praktycznie za darmo, ku obopólnej korzyści - zarówno mentora, jak i ucznia.

PS Podczas grania miałam kilkumiesięczny okres, w którym polowałam po 10 godzin dziennie (i to korssem h400, nie newbie bronią), więc nie uważam, żeby wbicie 140 hp od zera w kilka miesięcy było do końca mozliwe. Jesli ktoś chce grać ekonomicznie i ma tez inne zajęcia.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lut 2013, 08:11 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2005
Posty: 1842
HP: 222
"...kilkumiesięczny okres..." --- uuuu ostro :D

Ela co się będziesz rozdrabniać zrób tyle hp co ja mam ;) tj. tyle ile w gniazdku elektrycznym po staremu co prawda ale zawsze ;)


btw. JC ma rację.


1372


Ostatnio edytowany przez XII, 07 Lut 2013, 11:06, edytowano w sumie 1 raz

Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lut 2013, 08:21 
Initiated
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 828
HP: 192
Society: Poltropia
Nick w grze: denton JC krakow
witam
witam
Nie wiem czy jest sens zobaczyć oil ring przy uwzglednieniu jednego specalisty od zabijania początkująch graczy , facet z manaiakalnym zacięciem codziennie zabija kilku nowych graczy chyba tylko dla statystych (damien ddsuper ), ale zawsze można a nuż coś człowiek się nauczy i dostanie pare darmowych skilli :P . Chyba sam pójdę , a co mi tam niech chłop ma satysfakcje .
"Cooverek " a na ile byś sie zgodził , 25 % , 50 % czy 99 % .A pozatym jak wiesz nie znam się za bardzo i tak sobie tylko "pykam " z przyzwyczajenia .
Elanor - "A tutaj mamy coś, co dostajemy praktycznie za darmo, ku obopólnej korzyści - zarówno mentora, jak i ucznia".
jak za darmo , tzn ukończenie mentoringu nic nie kosztuje ????? no to ja musze się u kogos zapisać , za darmo tyle kasiory no łożesz TY i ja nic o tym nie wiem - człowiek się uczy cały czas , no to wyszło na to że ja coś przespałem .
Aha to ja sie zapiszę do Ciebie i pokażesz też mi jak obecnie ekonomicznie grać ( uwzględniająć tylko loota ).

podsumująć JC , jak to napisal Pietrek "jestem cienki" i musi wrócić do podstaw ,albo ..... nie wiem co .

a teraz moje drogie "dzieci" , ja odpoczywam od pisania .
a niektórym polecam http://www.youtube.com/watch?v=FJLy2uUwzuE

JC


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lut 2013, 12:10 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 2199
HP: 110
Society: Ziemniak Niemyty Luz
Nick w grze: Elanor
JC Krakow napisał(a):
jak za darmo , tzn ukończenie mentoringu nic nie kosztuje ?????

Wiem, że rozumiesz o co mi chodzi, tylko udajesz. ;)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lut 2013, 20:48 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2167
HP: 0
Society: Poltropia
JC Krakow napisał(a):
[...]
"Cooverek " a na ile byś sie zgodził , 25 % , 50 % czy 99 % .A pozatym jak wiesz nie znam się za bardzo i tak sobie tylko "pykam " z przyzwyczajenia .


na 75% :P

znowu piłeś :P


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 07 Lut 2013, 23:32 
Inept
Dołączenie:
Luty 2013
Posty: 11
Hej ludziska :)

Ostatnia decyzja odnosnie mentora bo mi sie czas konczy... juz koncze pierwsze misje treningowe...

Najpierw wysylam friend i nastepnie dodaje mentora.
Szybkie odpowiedzi i autoreklama :)


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lut 2013, 04:02 
Newbie
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 9
HP: 88
Nick w grze: Dies Auriga Irae
Wysokie skillle oznaczają, albo duże doświadczenie, albo dużą kasę wydaną na chiping. Za to wysokie atrybuty zawsze oznaczają dłuuugi staż, a co za tym idzie, doświadczenie. Am I right, or am I right Coover?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lut 2013, 07:20 
Adept
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Maj 2005
Posty: 1842
HP: 222
3one zapraszam do siebie ;) napisz full nicka avka (na PW) to po 15:00 wyślę zapa do fl lub/i na discipla ;)

Zdrów!


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lut 2013, 11:07 
Apprentice
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2006
Posty: 783
HP: 138
Society: PLR, Bzz, K$, O PL
Nick w grze: Arko Okta Kot
I po co tyle "krzyku"


...wnet i tak zginiemy w zupie...

PS: Po co komu doskonały trener - mentor, jak chce trochę liznąć gry w kosza (lepiej aby ten trener poświęcał czas na rokujących zawodników). W zupełności w takim przypadku wystarczą "koledzy z podwórka" a "podwórek" polskich w EU jest sporo co to mają i dobrze grających "kolegów".

pozdro


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 08 Lut 2013, 12:49 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2005
Posty: 2167
HP: 0
Society: Poltropia
Auriga napisał(a):
Wysokie skillle oznaczają, albo duże doświadczenie, albo dużą kasę wydaną na chiping. Za to wysokie atrybuty zawsze oznaczają dłuuugi staż, a co za tym idzie, doświadczenie. Am I right, or am I right Coover?


true Auriga

JC cierpliwie wypracował swoje skille dlatego zapomniał o chipowaniu, atrybuty nie kłamia


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Lut 2013, 06:22 
Inept
Dołączenie:
Luty 2013
Posty: 11
Mentora juz mam oraz Soc (polski ale dosc aktywny na moim poziomie).

Dzieki za wprowadzenie all :*

Mohj plan na teraz: Licytuje AXE z ponadprzecietna wytrzymaloscia za 2 PED. Narazie pohuntowalem troche na czym poza amunicja zarobilem 3 PED. Teraz sobie sweatuje i czekam na koniec aukcji.Wyposazam sie w topor i ostro leje pony az zrobie 500 - w miedzy czasie sweat. Potem biore sie za hunting lvl3-5 ale niewybralem jeszcze broni...

Oceny pomyslu?


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Lut 2013, 11:50 
Gacie Gibona
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 1923
HP: 0
Society: Kingsajz
Nick w grze: Martre
niezbyt madry, zeby nie powiedziec glupi, poradniki w tej czesci o ktorej jest mowa o axe sa przestarzale
jesli mronie meele, to zacznij od nozyka z tt, badz czegos taniego z aukc


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Lut 2013, 14:58 
Trained
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Kwiecień 2009
Posty: 1220
HP: 142
Society: Freelancer
Nick w grze: Ralph Sivy Bittner
Martre napisał(a):
niezbyt madry, zeby nie powiedziec glupi, poradniki w tej czesci o ktorej jest mowa o axe sa przestarzale
jesli mronie meele, to zacznij od nozyka z tt, badz czegos taniego z aukc


A ja Ci Mart powiem, że ostatnio trochę na entropedii spędziłem i zarówno axy jak i katsuichi wyglądają całkiem nieźle pod katem eco. A RepEdge 2x0 jest nadal w TOP10 jeśli chodzi o dmg/pec.

@3one - na początek polecam Herman CAP - 99 R a jak masz kasę to do tego a101. Będzie ekonomicznie.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Lut 2013, 22:25 
Newbie
Dołączenie:
Luty 2007
Posty: 9
HP: 88
Nick w grze: Dies Auriga Irae
Ja osobiście mimo znajomości teorii "f..k eco" jestem zwolennikiem zupełnie innych rozwiązań. Sivy, moim zdaniem najlepsze wyniki osiąga się używając SIB'a. Niezależnie od poziomu wyskilowania (a bywał bardzo różny) zawsze najlepiej mi szło kiedy gun/sword/mace/knife itd. były nie do końca wyskilowane, ale miały SIB'a. Dla ścisłości im mniej ampów (no L) tym lepsze wyniki. Może to subiektywny odbiór, ale taki właśnie mam...


Profil E-mail Offline
Nie podano
PostWysłany: 11 Lut 2013, 23:28 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
no to kontynuująć wpis Auriga, ja miałem subiektywne odczucie, gdy dość intensywnie kopałem w przeszłości, że największe trafienia miałem niedługo po zmianie findera na kolejny lepszy, gdy tylko mogłem go zacząć używać, czyli na początku SIBa, ale nigdy nie drążyłem tefgo tematu, co dawali to brałem ;)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Lut 2013, 11:33 
Gacie Gibona
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 1923
HP: 0
Society: Kingsajz
Nick w grze: Martre
Sivy, ja ne bede dyskutowal z eco ;) tylko on od tego axe chce zaczac ;)

Auriga napisał(a):
Ja osobiście mimo znajomości teorii "f..k eco" jestem zwolennikiem zupełnie innych rozwiązań. Sivy, moim zdaniem najlepsze wyniki osiąga się używając SIB'a. Niezależnie od poziomu wyskilowania (a bywał bardzo różny) zawsze najlepiej mi szło kiedy gun/sword/mace/knife itd. były nie do końca wyskilowane, ale miały SIB'a. Dla ścisłości im mniej ampów (no L) tym lepsze wyniki. Może to subiektywny odbiór, ale taki właśnie mam...


zasadniczo potwierdzam, zwlaszcza findery na ktorych mialem siba, zawsze dalwaly mi lepsze zwroty niz te "wymaxowane" i nie, nie jest to subiektywne odczucie ;)
zreszta takim podejsciem zawsze stalem w opozycji do JC, ktory sugerowal wymaxowanie danego itemu (w tym i findera) przed przesiadka na inny/wyzszy, ja radzilem zawsze cos przewciwnego, przesiadke na kolejny z sibem, jak najszybciej si da ;)
o j3 w podobnym tonie odpisal ;) cos w tym musi byc ;), chyba, ze podswiadomie pokierowal sie moja rada przy kopaniu, ktora gdzies tam zobaczyl kiedys na forum :lol:


Ostatnio edytowany przez Martre, 12 Lut 2013, 12:40, edytowano w sumie 1 raz

Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Lut 2013, 12:18 
Beginner
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Marzec 2006
Posty: 359
HP: 180
Society: Kingsajz
Nick w grze: Northberg
No to wyciągajcie Panowie skilla i miejcie SIB w nieskończoność, nie dość, że będziecie mieli lepsze zwroty, to jeszcze kasa za skille wpada - żyć nie umierać ;) Jak dla mnie niestety kolejny z setek mitów w tej grze.

Z oficjalnej strony EU:

Cytuj:
Efficiency Matters - One issue that we have noticed being discussed quite frequently on community forums such as PlanetCalypsoForm.com is the concept of efficiency (sometimes referred to as economy), especially with regard to hunting tools such as ranged and melee weapons. A growing number of participants seem to have adopted an approach based on the theory that “economy does not matter”, a theory apparently based on (faulty) field tests or other experiments. We would like to state here very clearly that avatar skills and efficiency on the tools used do indeed matter a great deal, and have a very significant effect on overall returns in all Entropia Universe professions. Any playtest experiments, theorycrafting or other analysis you may be presented with which indicate or suggest that efficiency does not matter are thus flawed either in their conception, data collection, data analysis or conclusions.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Lut 2013, 12:44 
Gacie Gibona
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 1923
HP: 0
Society: Kingsajz
Nick w grze: Martre
no ale jakiproblem polaczenia eco z uzywaniem itemow z sibem ?
moze wiekszy przysrost skila rekompensuje gorsze eco itemu... ;)
abstrachujac od cen skilli

btw, nie patrze na to norciak jak na teorie spiskowa ;) zreszta wiesz jak kopie i kopalem, i wiesz, ze zawsze lepiej mi szlo na finderach z sibem, zwlaszcza na jeziorze ;)
oczywiscie inne mam doswiadczenia z uzywaniem gunow, nie wymaxowana bron zawsze przynosila mi straty w dluzszej perspektywie


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Lut 2013, 22:24 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Wrzesień 2005
Posty: 2199
HP: 110
Society: Ziemniak Niemyty Luz
Nick w grze: Elanor
Sivy napisał(a):
A ja Ci Mart powiem, że ostatnio trochę na entropedii spędziłem i zarówno axy jak i katsuichi wyglądają całkiem nieźle pod katem eco. A RepEdge 2x0 jest nadal w TOP10 jeśli chodzi o dmg/pec.

Jakoś nie wierzę.. No chyba, że entropedia zakładała wymaksowanie tych broni ;d

Ja zawsze dążę do jak najmniejszego kosztu ubicia danego moba. A takie gadanie, że eco nie ma znaczenia, jest moim zdaniem bez sensu. To tak jakby mówić, że kupno 105 kuponów na loterii zamiast 100 za tę samą kase to żadna różnica.


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 12 Lut 2013, 22:53 
Capable
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Sierpień 2008
Posty: 2773
HP: 178
Society: Freelancer
Nick w grze: Piotr JIIIS Wojtowicz
nie do końca przeczytałeś Northberg to co napisałem ;) miałem większe trafienia na SIBach, ale nie napisałem, że ogólny zwrot na nich był większy, nie prowadziłem dokładnych zapisów, ale podejrzewam (subiektywnie :D), że używanie SIBa i te większe trafienia były spowodowane tym, że między tymi większymi i zauważalnymi i zapamiętywanymi trafieniami była lipa, coś tak jakbyś krafcąc przesunął suwaczek ;)

ja jestem przekonany, że system lootu jest pisany jakby to ktoś powiedział jednym u...m (chyba Mutak ;)), i że w każdej profesji działają te same algorytmy zwrotu, kraft: suwak, mining: SIB + ampy i inne, hunt: SIB + ampy i inne, najłatwiej system zbadać na krafcie, bo tu nie ma tak wielu zmiennych jak w innych profesjach ;)


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2013, 02:14 
Gacie Gibona
Dołączenie:
Lipiec 2006
Posty: 1923
HP: 0
Society: Kingsajz
Nick w grze: Martre
elcia, no raczej eco jest liczone dla wymaksowanej broni, gdzies tam byl "arkusz"/strona, ktory liczyl eco, dla danego momentu skilla


Profil Offline
Nie podano
PostWysłany: 13 Lut 2013, 10:32 
Unskilled
Awatar użytkownika
Dołączenie:
Listopad 2006
Posty: 116
HP: 155
Society: Task Force
Nick w grze: Tomek Strix Strix
Elanor napisał(a):

Ja zawsze dążę do jak najmniejszego kosztu ubicia danego moba. A takie gadanie, że eco nie ma znaczenia, jest moim zdaniem bez sensu. To tak jakby mówić, że kupno 105 kuponów na loterii zamiast 100 za tę samą kase to żadna różnica.


Słuchajcie emerytki hunterki :mrgreen:

gdzieś słyszałem ten argument ostatnio, chyba nawet te same cyfry były.

Od zawsze ,od kiedy pamiętam wśród hunterów spierały sie dwie strony - tych eco wyznawcowi tych, co nie-eco wyznawców. Oczywiście, dazenie do minimalizacji kosztów zabicia mob jest cechą nad wyraz pożądaną, ale co to ma z eko wspólnego?
Prowadziłem w swoim czasie i prowadze teraz(tylko już nie publicznie, kiedyś było w miejscu którego zlinkowanie tutaj grozi banenem :P ) eksperymenty na mobku zwanym huon na Arkadii(ponad 250 globali na nich mam aktualnie i misję V stage w 1/3), więc mogę z czystym sumieniem się wypowiadać.
I jak tu ma się eko? ano, korzystałem z wyliczeń twierdzacych ,że ARk-30 Jungle(przed upgrade'm a'la MA), majacym wieksze eko, niż ASI-30 Desert/Artctic, generowały mi o około 70p kosztów więcej niż ASI-30(wspomniałem o Dante ? nie, to testy opierały się o używanie Fi/Ra/Co Dante)
Ilość mobow za tą samą amunicje faktycznie była na niekorzyść ASi-30 D(kilka mobów na 600p runda), ale w żaden sposób nie poprawiało mi to statystyki zwrotu z rund, ba traciłem o te 70p więcej(rzadko te 5-6 mobów robi różnice) - przesiadka na tańszą broń, przyniosła mi znaczne oszczędności, kosztem spadku dpsu i decay.

Do czego dąży mój lekko chaotyczny wywód - że nie eko powinno być wyznacznikiem doboru broni na moba ,a przynajmniej nie tylko - koszt ,a co za tym idzie dps, jest rownie wazny, bo pozwoli wam odpowiednio nie przepłacić na zabiciu moba - a czy zabijesz 2-3 moby więcej na rundzie? łeee.

Pozdr
Ari


Profil E-mail Offline

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Odpowiedz



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

Panel
Góra
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group • tłumaczenieDesign by CvX! and Ateush based on style by Ercan Koc

Planet Calypso